اخبــــار

«مسجد رهبر» به چاپ سوم رسید
ــ ــ ــ ــ ـــ ــــ
کتاب «مسجد رهبر»؛ تاریخ شفاهی مسجد کرامت، از مساجد تأثیرگذار و کانون مبارزان انقلاب در شهر مشهد، نوشته مرتضی انصاری زاده،از سوی انتشارات راه یار به چاپ سوم رسید.
به گزارش مهر، چاپ اول این کتاب ابتدای آذر ۹۸ به بازار نشر عرضه شد و در روزهای پایانی همان ماه به چاپ دوم رسید. تحقیق و مصاحبه های این کتاب که از سال ۱۳۸۸ شروع شده اند، به ترتیب از سوی حسن سلطانی، سیدمحمد امیر احمدی طباطبایی و احمد عسگری انجام شده اند و در این مدت با بیش از ۷۰ نفر از مرتبطان مسجد کرامت مصاحبه صورت گرفته و هزاران سند مطالعه شده است. علاوه بر ۴ فصل کتاب که زمینه های شکل گیری و فعالیت های مسجد کرامت را بررسی و تبیین می کند، تصاویر، اسناد و اعلام نیز در سه فصل، ضمیمه کتاب شده است و در مجموع، می توان این کتاب را اثری در حوزه «مسجدنگاری» معرفی کرد.
«مسجد رهبر»، گزارشی است از شکل گیری و فعالیت های «مسجد کرامت» مشهد، در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع). این مسجد را که بعدها امام جماعتش، رهبر انقلاب اسلامی شد، می توان از ابعاد گوناگون نمونه ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی کرد. این کتاب با ۵۴۴ صفحه، شمارگان هزارو ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

 

22 هزار کتاب جدید در کتابخانه‌های استان
ــ ــ ــ ــ ـــ ــــ
خرید و توزیع 22 هزار نسخه کتاب از محل منابع استان در سال 99 بین کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی آغاز شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: منابع مورد نیاز کتابخانه‌ها بر اساس فهرست مورد تأیید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با توجه به مخاطبان انواع کتابخانه‌ها، خریداری و در ابتدای امسال در کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شد.
علی‌اکبر سبزیان یادآور شد: با توجه به امضای تفاهم‌نامه با سازمان آتش‌نشانی مشهد 10 ایستگاه دانایی در مراکز آتش‌نشانی شهر مشهد راه‌اندازی شده که دارای 200 عنوان کتاب است.

 

درخشش «گورکن» در جشنواره ریورساید
ــ ــ ــ ــ ـــ ــــ

فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم‌ ملایی سینماگر مشهدی در تازه‌ترین حضور جهانی خود، نامزد دریافت جایزه‌ بهترین فیلم سینمایی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی ریورساید آمریکا شد. به گزارش روابط عمومی این پروژه، جشنواره‌ فیلم ریورساید که از سال ۲۰۰۲ در کالیفرنیای آمریکا آغاز به کار کرده است، هر سال در بخش‌های آثار سینمایی، فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند و دانشجویی برگزار شده و بیشترین تمرکزش، نمایش آثار متفاوت و چالش‌برانگیز اجتماعی است. نوزدهمین دوره این رویداد از ۷ تا ۱۱ اردیبهشت‌ با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ آنلاین، در ریورساید برگزار می‌شود. «گورکن» ماه آینده نیز در بخش اصلی بیست‌وسومین جشنواره‌ فیلم مریلند آمریکا به نمایش در می‌آید.

 

پایان فیلم‌برداری سریال «سودا»
ــ ــ ــ ــ ـــ ــــ
سریال «سودا» که در ۱۰ قسمت برای پخش از شبکه نمایش خانگی تولید شده است، به ایستگاه پایانی فیلم‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی این پروژه، هم‌زمان با پایان فیلم‌برداری «سودا» به تهیه‌کنندگی مهرداد فرید و کارگردانی ایمان یزدی، اولین تیزر این مجموعه رونمایی شد و در کنار چهره‌های سینما که در این مجموعه حضور دارند، علیرضا طلیسچی خواننده پاپ نیز برای اولین بار مقابل دوربین رفته و نقش‌آفرینی کرده است. به‌زودی و پس از عقد قرارداد پخش سریال، این مجموعه از طریق یکی از پلتفرم‌های مجازی عرضه خواهد شد. محمدرضا علیمردانی، بهاره کیان‌افشار، سمیرا حسن‌پور، پیام احمدی‌نیا، شبنم فرشادجو، سید یاسر جعفری، پژواک ایمانی، ابراهیم کوخایی، محمدرضا هدایتی، پرویز فلاحی‌پور و بهرنگ علوی از بازیگران «سودا» هستند.

 

«جشن سربرون» درخاوران
ــ ــ ــ ــ ـــ ــــ
فیلم‌برداری سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی به خاوران رسید. به گزارش سیمافیلم، حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال «جشن سربرون» درباره مراحل تولید این سریال گفت: گروه مشغول فیلم‌برداری در اطراف شهر خاوران در جنوب شرقی تهران هستند. او با اشاره به پایان بخش زمستانی سریال خاطرنشان کرد: مدت‌ها در انتظار برف در ارتفاعات جاده امام‌زاده داوود بودیم که خوشبختانه روزهای پایانی اسفند برف بارید و توانستیم این بخش را که یکی از بخش‌های سخت مجموعه بود، ضبط کنیم. حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، نادر فلاح، لاله اسکندری، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، مرحوم کریم اکبری مبارکه و ارسلان قاسمی از بازیگران این مجموعه هستند.

 

اکران فیلم‌های نوروزی در عید فطر
ــ ــ ــ ــ ـــ ــــ
رئیس شورای صنفی نمایش درباره ترکیب اکران فیلم‌های سینمایی در عید فطر امسال توضیحاتی ارائه کرد. مرتضی شایسته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی برای عید فطر گفت: قرار است، همان فیلم‌های نوروزی، برای اکران عید فطر به نمایش گذاشته شوند.او یادآور شد: این فیلم‌ها هنوز به طور کامل و در مدت زمان کافی اکران نشده‌اند. البته همه این برنامه‌ریزی‌ها در شرایطی انجام می‌پذیرد که سینما‌ها باز شوند.
«خورشید»، «هفته‌ای یکبار آدم باش»، «خون شد»، «تک خال» و «لاله» فیلم‌های نوروزی امسال بوده‌اند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->