سیلی به‌موقعی خوردیم، دیگر مغرور نیستیم

تحلیل سرمربی تیم صدرنشین هیئت فوتبال خراسان رضوی از شکست تلخ تیمش در اصفهان
مژده رنگیان - روز جمعه خبری بهت‌آور از لیگ برتر فوتسال بانوان، هواداران مشهدی را متحیر کرد؛ به‌طوری‌که برای صحت‌وسقم آن بار‌ها اخبار را بالا‌وپایین کردند تا باورشان شود نتیجه‌ای که مقابل ۲ تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی و نامی‌نو اصفهان ثبت شده است، حقیقت دارد. تیم خراسان رضوی، صدرنشین لیگ برتر که در ۱۸ بازی گذشته درمجموع ۲۵ گل دریافت کرده بود، با دریافت ۸ گل در یک بازی به‌یک‌باره آمار خط دفاع خود را تغییر داد. نامی‌نو اصفهان در پایان توانست ۸ بر ۴ تیم صدرنشین و مدعی قهرمانی لیگ را شکست دهد تا بدترین روز شریف و شاگردانش در این فصل رقم بخورد.

باخت را به فال نیک می‌گیریم
سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی با این حال معتقد است این سیلی و شکست سنگین به موقع بوده و می‌توانند در ادامه آن را جبران کنند.
فاطمه شریف تأکید می‌کند: این شکست را به فال نیک می‌گیریم. سیلی که خوردیم به موقع بود و باعث شد تا از غرور خارج شویم. از اینجا تا پایان هفته، سرنوشت ما دست خودمان است و فرصت داریم این شکست را جبران کنیم. شاید اگر نوار پیروزی‌های ما ادامه پیدا می‌کرد، چنین شکستی را در پلی‌آف تجربه می‌کردیم که خیلی دیر بود و نمی‌توانستیم آن را جبران کنیم. حالا از این شکست درس می‌گیریم، نقاط ضعف تیم را بررسی و آن‌ها را برطرف می‌کنیم تا در مسیر قهرمانی با اشتباه کمتری حاضر شویم.
او در خصوص دیدار تیمش در هفته بیستم که در اصفهان برابر تیم سابق او و شیربیگی است اظهار می‌کند: همه چیز در این بازی دست به دست هم داد تا غافل‌گیر شویم و این روز بد را تجربه کنیم. متاسفانه در دقایق اولیه نیمه اول و نیمه دوم گل‌هایی دریافت کردیم که شیرازه تیم را از هم پاشید. در سه چهار دقیقه ابتدایی بازی بعد از دریافت ۳ گل تیم را جمع کردیم و اتفاقا بچه‌ها به بازی بازگشتند و ۲ گل را جبران کردیم. حتی بر بازی مسلط شدیم و موقعیت‌های خوبی نیز داشتیم که به تیرک خورد و چند بار نیز فرزانه توسلی با عملکرد خوبش مانع رسیدن ما به گل شد. در همان دقایق اول نیمه دوم دوباره اتفاقات نیمه اول تکرار شد و سه گل دریافت کردیم.

روز خوب لطف‌آبادی نبود
سرمربی تیم خراسان می‌گوید: گل‌ها اغلب روی اشتباهات فردی بازیکنان وارد دروازه شد، البته اصلا روز خوب زهرا لطف‌آبادی، دروازه‌بان تیم هیئت خراسان نبود، هر بازیکنی روز‌های خوب و بدی در کار حرفه‌ای خود دارد و ممکن است روزی با ناراحتی همراه باشد. لطف آبادی در طول فصل همیشه عملکرد بسیار خوبی داشته و با درخشش خود انتظارات ما را بالا برده بود و شاید آمادگی چنین اتفاقاتی را نداشتیم. در چنین دیدار‌هایی اشتباهات دروازه بان بیشتر به چشم می‌آید با این حال من و همه بازیکنان در این شکست مقصر هستیم.

پای ۵۰ درصد قرارداد وسط بود
او ادامه می‌دهد: با وجود اینکه فرزانه توسلی خوب کار کرد، اما گلری نیست که نشود او را شکست داد و در کل نامی‌نو را می‌توان شکست داد؛ اما این بازی برای این تیم اصفهانی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود. آن‌ها می‌دانستند اگر بازی با تیم خراسان را واگذار کنند شانس کمی برای حضور در پلی‌آف خواهند داشت و باشگاه نیز درصورتی‌که بازیکنان، تیم را به پلی‌آف نرسانند، ۵۰ درصد از قرارداد را کسر می‌کند. این موضوع انگیزه بسیار زیادی برای بازیکان ایجاد کرده و در رقابت‌ها با جان و دل بازی می‌کنند تا بتوانند به پلی‌آف برسند.

هنوز این نتیجه را باور نمی‌کنم
شریف با بیان اینکه هنوز باور نمی‌کنم این نتیجه رقم خورده است، تصریح می‌کند: روز خیلی بدی را پشت‌سر گذاشتیم و دوست نداشتیم بازنده بازی باشیم که همین موضوع باعث شد در‌حالی‌که ۱۱ دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود، دست به پاور‌پلی بزنیم که طی آن توانستیم ۲ گل وارد دروازه کنیم، اما ۲ گل هم دریافت کردیم. پاور‌پلی ریسک است، همان‌قدر که شانس گل‌زنی ایجاد می‌کند، شانس گل‌خوردن را نیز بالا می‌برد. سارا شیربیگی بازیکن گل‌زن تیم در این بازی با مصدومیتی در زانو همراه بود که برعملکرد تحت‌تأثیر گذاشته بود. در بازی‌های پیش‌رو که آسان‌تر است، استراحت خواهد داشت تا مصدومیت او بهبود پیدا کند. در مجموع بازیکنان از نظر روحی و روانی به‌هم ریخته بودند و نتوانستند مثل همیشه بازی کنند.

داوری خوب نبود
سرمربی تیم صدرنشین همچنین عنوان می‌کند: داوری خوب نبود و به نظر من در سطح این دیدار حساس نبود. در چند مورد سوت‌ها واقعا یک‌طرفه زده شد و جا‌هایی که می‌توانست برای ما خطا اعلام شود، دیده نشد. با این حال نمی‌توانم بگویم داوری مسبب باخت ما بود، اما می‌توانستند سوت‌های بهتری بزنند.

سرنوشت هنوز دست خودمان است
او اظهار می‌کند: هنوز تغییرات زیادی در جدول رقم خواهد خورد. تیم سایپا صدرنشین بود وحالا تیم چهارم جدول است. هفته آینده در خانه با شهروند ساری دیدار خواهیم داشت؛ تیمی‌که در انتهای جدول است، اما آن‌ها نیز در این هفته غیرقابل انتظار ظاهر شدند و سومین پیروزی خود را به دست آوردند و قطعا مقابل تیم ما در مشهد با انگیزه مضاعف ظاهر می‌شوند. در واقع در این زمان از لیگ نمی‌توان هیچ تیمی را دست‌کم گرفت و به صورت صددرصد پیروز راهی زمین شد. بااین‌حال می‌توانیم با پیروزی در بازی‌های باقی‌مانده به عنوان صدرنشین راهی پلی‌آف شویم و سرنوشت ما دست خودمان است؛ هرچند باید تا آن موقع ببینیم چه تیم‌هایی در رده دوم و سوم قرار دارند تا بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم. به تیم صدرنشین کاپی داده نمی‌شود و تنهاامتیاز آن بحث میزبانی و حریف است که می‌تواند در پلی‌آف تأثیرگذار باشد. به‌همین‌دلیل تلاش ما این است که با بهترین موقعیت راهی پلی‌آف شده و با بحران کمتری روبه‌رو شویم.
تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی ۴ دیدار دیگر تا رسیدن به پلی‌آف در پیش دارد؛ ۲ بازی در خانه و ۲ بازی خارج از خانه. آن‌ها در بازی اول به‌مصاف شهروند ساری می‌روند و بازی دوم در شیراز برابر پارس‌آرا خواهد بود. در دیدار سوم، تیم قعرجدولی هیئت شهرستان اصفهان به مشهد می‌آید و در آخرین بازی که مهم‌ترین رقابت است، شریف باید در اهواز به‌مصاف تیم ملی حفاری برود؛ دیداری که در صدر جدول تأثیر زیادی خواهد گذاشت.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->