صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر خارجه ایران در دیدار وزیر مشاور در امور خارجی آلمان استفاده از مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

«نیلس آنن»  وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان امشب (سه شنبه) در دهلی نو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و شرایط منطقه‌ای به ویژه در افغانستان رایزنی و تبادل نظر شد.  

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با انتقاد از بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات شان در برجام، اقدام آن‌ها برای استفاده از مکانیسم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

آنن نیز با بیان اینکه روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ما مهم است، افزود: موضع ما دفاع و حمایت از برجام است و روح نامه سه وزیر اروپایی تخریب برجام نیست.

سه کشور اروپایی عضو برجام امروز مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را فعال کردند که این اقدام واکنش موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران را در پی داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آغاز فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام از سوی ۳ کشور اروپایی را انفعالی و از موضع ضعف برشمرد و تصریح کرد: به بدعهدی و اقدامات غیرسازنده ۳ کشور اروپایی با جدیت و قاطعیت پاسخ می‌دهیم.
 
منبع: فارس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.