صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امضا تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور

  • کد خبر: ۱۵۷۳۳
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
  • ۱
فرماندار نیشابور از امضا تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور در قالب طرح مثلث اقتصادی خبر داد

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا قامتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور با بیان اینکه طی چند ماه آینده مرحله نخست طرح احداث فرودگاه نیشابور با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پس از طی مراحل قانونی کلید خواهد خورد افزود: مکان این فرودگاه در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در جنوب شرقی شهر نیشابور جانمایی شده است.
فرمانددر نیشابور تصریح کرد: این فرودگاه به صورت چند منظوره جهت ارائه خدمات از طریق هواپیماهای کوچک، تاکسی هوایی، آموزش خلبانی و تعمیر و نگهداری هواپیما راه اندازی می شود.
قامتی افزود: در مراحل بعدی این طرح در قالب مجتمع فرودگاهی، احداث هتل کاروانسرای پنج ستاره و باغ هتل در اردوگاه شهید رجایی باغرود در دستور کار قرار دارد.
حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به طور میانگین در هفته ۵۰۰ نفر نیشابوری از خدمات هواپیمایی برای رفتن به تهران و سایر نقاط کشور استفاده می کنند و در صورت احداث فرودگاه روزانه یک پرواز به تهران انجام می شود.
او افزود: احداث این فرودگاه ضمن ارائه خدمات آموزش خلبانی و حمل و نقل هوایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و در رونق اقتصاد نیشابور و شهرهای اطراف بسیار موثر است.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی و آتش‌نشانی از جمله طرح‌های اصلی ساخت فرودگاه نیشابور است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
تبریک خدمت مردم فهیم و صبور نیشابور...