صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایران جزو ۱۰ کشور سازنده نیروگاه در دنیا است

  • کد خبر: ۱۸۶۲۸۱
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
معاون رییس جمهور‌گفت: امروز جزو ۱۰ کشور نیروگاه ساز دنیا هستیم و شرکت‌های ما هم در داخل و هم در خارج کشور پروژه‌های نیروگاهی اجرا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، داود منظور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت حیدریه گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم شاهد چندین ناترازی در بازار ارز و انرژی و ... بودیم. دولت سعی دارد تمام این ناترازی‌ها را با توان داخلی مدیریت کند و در این دو سال شاهد هستیم این ناترازی‌ها کاهش داشته است.

وی گفت: امیدواریم تا دو سال اینده به یک پایداری در تامین انرژی و اقتصاد و برق و گاز مطمئن دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: امروز افتخار داریم این واحد را به بهره‌برداری بر‌سانیم و امیدواریم تا سال اینده مابقی آن نیز به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این نیروگاه به تنهایی یک دستاورد مهم است. هم توربین‌و هم خط انتقال برق و هم خط انتقال گاز به اینجا آمده است و سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته که برای توسعه زیر ساخت‌های خراسان رضوی نقش بسازیی ایفا خواهد کرد.

منظور خاطرنشان کرد: آمدن صنایع مهم مانند فولاد به این منطقه نیازمند زیر ساخت برق و انرژی است که این ظرفیت تکمیل خواهد شد.

معاون رییس جمهور افزود: امروز جزو ده کشور نیروگاه ساز دنیا هستیم و شرکت‌های ما هم در داخل و هم در خارج کشور پروژه‌های نیروگاهی اجرا می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.