صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جریمه خودروسازان برای تولید خودرو‌های پرمصرف

  • کد خبر: ۱۹۳۱۱۴
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: بر اساس آیین نامه ماده ۳ قانون ساماندهی صنعت خودرو، خودروسازان موظف شده‌اند بابت تولید خودرو‌های پرمصرف جریمه پرداخت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله توکلی لاهیجانی در مصاحبه تلویزیونی اظهار کرد: در آیین نامه ماده ۳ قانون ساماندهی صنعت خودرو که اخیراً تصویب شد، خودروسازان موظف شده‌اند بابت تولید خودروهای پرمصرف جریمه پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: در این آیین‌نامه خودروسازان موظف شدند سبد مصرف سوخت محصولاتشان را به گونه‌ای مدیریت کنند تا در کنار تولید خودروی پرمصرف، یک خودروی کم‌مصرف هم تولید شود یعنی جمع مصرف سوخت تولیدات هر خودروساز از یک حد مشخصی فراتر نرود، وگرنه جریمه خواهد شد.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه با الگوبرداری از کشورهای پیشرو در صنعت خودرو تدوین شده است و عواید حاصل از این جریمه‌ها به توسعه حمل‌ونقل عمومی و توسعه خودروهای برقی اختصاص خواهد یافت.

توکلی گفت: حد مجاز سبد مصرف سوخت خودروسازان به صورت سالانه در یک کارگروه با حضور اعضایی از سازمان محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت و … تعیین می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به سیاست‌های کاهش مصرف سوخت اظهار کرد: مصوبه دیگری هم از سوی هیئت وزیران داریم که بر اساس آن خودروسازان موظف هستند سبد مصرف سوخت خود را سالانه ۵درصد کاهش دهند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.