صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیست‌و‌سومین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) مشهد از ۱۳ اسفندماه آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیست‌و‌سومین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) مشهد امروز ۱۳ اسفند‌ماه با ۱۱۰۰ غرفه در فضایی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع در سالن‌های مفاخر، فردوسی، عطار، فضای باز و خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

تعداد نمایشگاه‌های بهاره در سال جاری ۲.۵ برابر سال گذشته است

محمدحسین قمری، مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت در حاشیه افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری تمام نمایشگاه‌های بهاره با محوریت اتاق‌های اصناف برگزار می‌شود. در این نمایشگاه نظارت بر قیمت‌ها و قیمت‌گذاری‌ها انجام شده است. پنج اکیپ به صورت مداوم در حال بازرسی و نظارت این نمایشگاه هستند. همچنین علاوه بر استقرار قاضی تعزیرات در این نمایشگاه، شهروندان می‌توانند تخلف و مشکلات را به سامانه ۱۲۴ و طرح "کالا به فی" گزارش کنند. امیدواریم تاثیر این نمایشگاه بر سفره مردم را شاهد باشیم.

وی در رابطه با هدف برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: عرضه مستقیم و بی‌واسطه کالا و تنظیم قیمت کالا‌ها در بازار، هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه است. قیمت به صرفه، کالای باکیفیت و تامین راحت کالا از دیگر اهداف اصلی نمایشگاه است.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت بیان کرد: ۳۶۰ نمایشگاه فروش بهاره در کل کشور دایر شده که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

عرضه کالا‌های اساسی از ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار در بیست‌وسومین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) مشهد

همچنین هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن به ایام پایانی سال و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و در راستای مسئولیت اتاق‌های اصناف جهت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که در سال جاری سیاست‌گذاری شد، تمام کالا‌هایی که تولیدکنندگان آن‌ها متقاضی مشارکت در نمایشگاه بودند، به صورت تخصصی از طرف کارشناسان اتحادیه‌ها قیمت‌گذاری و پلمب شده و در سطح عرضه نیز توسط بازرسین صمت و اتاق اصناف بازرسی می‌شوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم هدف اصلی نمایشگاه را که عرضه کالای باکیفیت و زیر قیمت بازار است را انجام دهیم تا تاثیرات مثبتی بر بازار و بخش عرضه و تولیدکنندگان داشته و همچنین به نفع مردم باشد و شهروندان بتوانند از کالا‌های با کیفیت از ۱۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق اصناف مشهد عنوان کرد: تخفیف‌ها بر اساس قیمت کارشناسی شده و نوع کالا اعمال می‌شود؛ به عنوان مثال کالا‌های پوشاک تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار و کالا‌های اساسی از ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار کارشناسی شده است. بازه زمانی به گونه‌ای است که بر واحد‌های صنفی اثر مثبت بگذارد. یعنی می‌تواند بعد از نمایشگاه با جشنواره‌هایی که توسط اتحادیه‌ها انجام می‌شود همین روند پیش برود تا در سطح عرضه نیز شاهد همین روند باشیم.

مخملی اضافه کرد: ما در مشهد حدود ۱۵۰ هزار واحد صنفی داریم که در قالب ۹۳ اتحادیه نمایندگی می‌شوند و در سطح استان نیز بیش از ۲۵۰ هزار واحد صنفی داریم.

بیست‌و‌سومین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش بهاره) مشهد با ۱۱۰۰ غرفه در قالب ۷۰۰ شرکت‌کننده در فضایی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع در سالن‌های مفاخر، فردوسی، عطار، فضای باز و خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرده و تا ۱۸ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و جمعه نیز از ساعت ۱۱ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.