صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با دبیرکل سازمان ملل گفت: ضمن یادآوری مسؤولیت سازمان ملل و شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، خواستار واکنش مناسب و صریح شورای امنیت در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی شدم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۱۴ فروردین ماه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تلفنی گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در این خصوص در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن یادآوری مسئولیت این نهاد و شورای امنیت، در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، خواستار واکنش مناسب و صریح شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و ترور مستشاران رسمی نظامی ایران و اتباع سوریه شدم.

وی افزود: در این مکالمه تلفنی، دبیرکل با محکومیت این جنایت، مراتب تسلیت خود را ابراز داشت. امیرعبداللهیان عنوان کرد: آنتونیو گوترش به سه نگرانی سازمان ملل از جمله ضرورت برقراری فوری آتش‌بس، ارسال کمک‌های بشر‌دوستانه به غزه و ضرورت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ اشاره کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد. روابط عمومی کل سپاه روز گذشته (دوشنبه) ۱۳ فروردین در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خبر داد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.