صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حمایت مدیریت شهری از جوانان خلاق و نخبه مشهدی

  • کد خبر: ۴۸۵۹
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

نمایندگان تیم منتخب دانش‌آموزی آسیا در مسابقات جهانی روباتیک کره جنوبی‌2019 به مشهد بازگشتند و با معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل‌شیخ در‌جریان دیدار این دو جوان نخبه مشهدی ضمن تقدیر از آن‌ها اظهار کرد: مدیریت شهری مفتخر است از جوانان خلاق و پرتوانی حمایت می‌کند که استعدادهای بالقوه کشور محسوب می‌شوند و تلاش می‌کنیم نخبگان مشهد را در حد توان و بضاعت خود کمک و یاری کنیم.
او پس‌از شنیدن روند برگزاری مسابقات روباتیک کره جنوبی از زبان این دو جوان، بیان کرد: حضور در مسابقاتی از این دست، نه‌تنها به تجربه‌اندوزی دانش‌آموزان و استعدادهای آینده کشورمان کمک می‌کند، بلکه در کسب موفقیت‌های بیشتر و بهتر برای نخبگان و پیشرفت کشورمان اثرگذار است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مسئله دنیای امروز، این است که چطور می‌توان از سیستم‌های پیشرفته و به‌روز استفاده کرد. مسابقات روباتیک نیز بر‌این‌مبنا طراحی شده و جای خرسندی است که تیم دانش‌آموزی متشکل از جوانان نخبه مشهدی در مسابقات حضور یافته است.
آل شیخ گفت: دوجوان مشهدی برای مسابقات جهانی برگزیده شدند، اما به‌دلیل مشکلات مالی، امکان حضور آنان در این مسابقات فراهم نبود. از‌این‌رو شهرداری مشهد اسپانسر شد و به‌عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات شرکت کرد.
گفتنی است امیر‌محمد ظریف و امیر‌مهدی ظریف، دو جوان مشهدی، به‌عنوان نماینده تیم منتخب دانش‌آموزی آسیا به مسابقات جهانی روباتیک کره جنوبی‌2019 اعزام شدند. مسابقات هوش مصنوعی در شهر چانگ‌ونگ کره جنوبی برگزار شد و این دو جوان نخبه موفق شدند در لیگ دانشجویی خودروهای خودران مقام اول تکنیکال چلنج و مقام دوم در بخش شهری و جاده‌ای این دور از مسابقات را کسب کنند. این جوانان هفده‌ساله مشهدی، دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان بعثت مشهد در رشته ریاضی هستند و با حمایت شهرداری مشهد عازم مسابقات شدند و به رقابت با تیم‌های دانشگاه‌های برزیل، آلمان، روسیه و انگلستان پرداختند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.