صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول دفاتر پیشخوان نعیم رضوان سازمان حرم مطهر رضوی توضیحاتی را در خصوص چگونگی دریافت دعوت‌نامه‌های غذای حضرت ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین قمی گفت: بستری فراهم شد که در تیرماه سال ۱۳۹۷ سامانه نعیم رضوان و پیشخوان آن در حرم مطهر امام هشتم (ع) و در محل رواق و صحن غدیر شروع به فعالیت کرد و هدف این بود که ضمن رعایت عدالت و شفافیت در توزیع دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حرم مطهر امام رضا (ع)، همه زائران از اقبال و شانس یکسان برای بهره‌مندی از این دعوت‌نامه برخوردار شوند.
مسئول دفاتر پیشخوان این سامانه افزود: ارائه پاسخ منطقی به درخواست زائران و مجاوران، مدیریت یکپارچه ظرفیت‌های مختلف و فراهم آمدن پاسخگویی در ساعات گوناگون بدون محدودیت، امکان کنترل و بررسی عملکرد خدمت‌دهندگان، ارائه گزارش لحظه‌ای در زمینه میزان درخواست‌ها، ذخیره (رزرو) وعده غذایی (ناهار یا شام)، دریافت دعوت‌نامه و حضور زائران در مهمانسرا، ایجاد امکان انتخاب برای زائران و... از دیگر محاسن و مزیت‌های راه‌اندازی سامانه نعیم رضوان به شمار می‌رود.
این مقام مسئول گفت: بر این اساس سامانه‌ای توسط مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی آستان قدس رضوی طراحی شد که تمامی ظرفیت‌ها و راه‌های دریافت دعوت‌نامه مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا (ع) که در سال‌های گذشته وجود داشت در این سامانه به صورت تجمیع قرار گرفت و زائران با نصب نرم‌افزار رضوان از طریق دانلود از سایت app.razavi.ir و یا با مراجعه به اپلیکیشن بازار می‌توانند این نرم‌افزار را دانلود کنند.
وی تصریح کرد: در نرم‌افزار رضوان برای استفاده زائران امکانات گوناگونی پیش‌بینی شده است مانند زیارت و ادعیه مورد نیاز زائران، نقشه اماکن متبرکه حرم مطهر، پخش زنده برنامه‌های حرم، مکان‌یابی همراهان از طریق این نرم‌افزار با تشکیل دادن یک گروه که در صورت گم شدن در حرم، یکدیگر را از مکان خود مطلع کنند، قسمت نذورات و خیرات، قسمت نظارت مردمی که زائران محترم به صورت برخط و مستقیم گزارش‌های خود را به مدیریت کل نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی ارسال کنند، پارکینگ برای اطلاع از ظرفیت پارکینگ‌های شهر و به ویژه اطراف حرم مطهر و ...

مراحل نام‌نویسی برای دریافت دعوت‌نامه غذای حضرتی

قمی ادامه داد: یکی از قسمت‌های این نرم‌افزار مربوط به غذای حضرتی است که زائران پس از دانلود کردن این اپلیکیشن و ورود به نرم‌افزار رضوان و پس از ورود به قسمت غذای حضرتی، باید از طریق تلفن همراه خود، مکان‌یاب مربوط را داخل حرم مطهر امام هشتم (ع) روشن کرده تا از طریق سامانه نعیم رضوان به عنوان زائر شناسایی شده و وارد مرحله قرعه‌کشی دریافت دعوت‌نامه غذای مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا (ع) شوند.
وی خاطرنشان کرد: همه قسمت‌های نرم‌افزار رضوان در سراسر دنیا قابل استفاده است، فقط برای دریافت دعوت‌نامه مهمانسرای بارگاه مطهر امام رضا (ع) باید شخص زائر پس از ورود به داخل مجموعه حرم مطهر رضوی، مکان‌یاب تلفن همراه خود را روشن کرده تا در مرحله قرعه‌کشی قرار گیرد؛ یا به عبارت دیگر، حضور مستقیم شخص زائر در داخل مجموعه حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) برای قرار گرفتن در نوبت دریافت دعوت‌نامه مهمانسرا لازم و ضروری است.
مسئول دفاتر پیشخوان این سامانه متذکر می‌شود: این سامانه هر ۱۰ دقیقه یک بار، مطابق تنظیمات انجام شده، بین متقاضیان دریافت دعوت‌نامه مهمانسرای حرم ملکوتی حضرت رضا (ع)، قرعه‌کشی انجام می‌دهد؛ بنابراین زائری که به دلایل متفاوت، فقط نصف روز و حتی یک ساعت در حرم مطهر امام هشتم (ع) حضور دارد، چنانچه به طور صحیح و درست مراحل نام‌نویسی در سامانه نعیم رضوان را از طریق گوشی هوشمند تلفن همراه خود انجام داده باشد نیز حتماً هر ۱۰ دقیقه یک بار در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود.
قمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: زائری که شماره تلفن همراه او در قرعه‌کشی پذیرفته شود، از سوی سامانه نعیم رضوان پیامکی با عبارت «دعوت‌نامه» و با این متن که شما به مهمانسرای حرم مطهر رضوی دعوت شده‌اید را دریافت می‌کند و از این مرحله به بعد با مراجعه به قسمت غذای متبرک حضرتی در نرم‌افزار رضوان و ثبت شماره ملی خود، همراهان و خانواده خود، حداکثر تا سقف پنج نفر می‌تواند نسبت به ذخیره‌سازی وعده استفاده از غذای حضرتی یعنی ناهار یا شام و تعیین و ذخیره‌سازی تاریخ و روز مشخص (از یک روز تا پنج روز پس از زمان پذیرفته شدن در قرعه‌کشی) اقدام کند.

سرشماره ۸۸۰۰ چیست؟

این مقام مسئول درباره سرشماره ۸۸۰۰ عنوان کرد: آنچه تا به حال بیان شد مربوط به زائرانی است که دارای گوشی تلفن همراه هوشمند و نرم‌افزار (سیستم) اندروید هستند، اما زائرانی که گوشی تلفن همراه آنان ساده و غیرهوشمند است هم می‌توانند از غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا (ع) استفاده کنند.
وی ادامه داد: بدین منظور این گروه از زائران باید عدد ۳ (به لاتین) را به سرشماره ۸۸۰۰ ارسال و پس از آن پیامکی که بیان‌کننده قرار گرفتن در مرحله قرعه‌کشی غذای حضرتی است را دریافت می‌کنند و در صورت پذیرفته شدن مانند مرحله قبل (مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند دارای نرم‌افزار اندروید) پیامک دعوت‌نامه برای این افراد ارسال می‌شود.
قمی در بیان تفاوت این مرحله با مرحله قبل، تصریح می‌کند: این تفاوت در مراجعه حضوری زائران است که باید به دفاتر پیشخوان نعیم رضوان واقع در صحن غدیر حرم مطهر رضوی همه روزه، حتی جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تقویم تاریخ از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ (۸ شب) مراجعه و با ارائه مدرک شناسایی معتبر یعنی شناسنامه و یا کارت ملی، نسبت به ذخیره‌سازی (رزرو) وعده غذایی (ناهار یا شام) و روز و تاریخ مربوط به دریافت دعوت‌نامه، اقدام کنند.
وی در زمینه ارائه مدارک شناسایی معتبر و مورد نیاز برای صدور دعوت‌نامه مهمانسرای حرم مطهر امام رضا (ع)، تأکید کرد: برای احراز هویت شخص مراجعه‌کننده ارائه یکی از مدارک شناسایی معتبر شامل: شناسنامه، کارت ملی، گواهی‌نامه رانندگی، دفترچه بیمه و... و برای زائران غیرایرانی هم ارائه گذرنامه معتبر، الزامی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: این کار ضمن رعایت اصول مربوط به احراز هویت شخص مراجعه‌کننده، به این دلیل است که برای کاربر این سامانه محرز شود، شخص متقاضی استفاده از دعوت‌نامه مهمانسرای حرم مطهر امام هشتم (ع) در حرم مطهر رضوی حضور مستقیم دارد.

هیچ جای نگرانی نیست

مسئول دفاتر پیشخوان این سامانه در پاسخ به این پرسش که ممکن است پس از خروج زائران از شهر مشهد، پیامک دعوت‌نامه برای آنان ارسال شود، اظهار داشت: زائران نگران نباشند، چون مطابق ضوابط تعیین شده، هر شماره تلفن همراه شخص متقاضی دریافت دعوت‌نامه مهمانسرای حضرت رضا (ع) بین سه روز تا یک هفته در سامانه نعیم رضوان و در مرحله قرعه‌کشی، شرکت داده می‌شود و چنانچه شخص متقاضی، جزو پذیرفته‌شدگان در این قرعه‌کشی بوده، اما در این فاصله از شهر مشهد خارج شده باشد، مطابق آیین‌نامه سامانه نعیم رضوان تا دو سال این پیامک دعوت‌نامه همچنان به قوت و اعتبار خود باقی بوده و در طول این دو سال این شخص می‌تواند با مراجعه به دفتر پیشخوان نعیم رضوان واقع در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا (ع) و با ارائه مدرک شناسایی معتبر و نشان دادن پیامک مربوط، نسبت به دریافت دعوت‌نامه اقدام کند.
وی همچنین به زائران توصیه کرد این گونه پیامک‌های ارسالی از سوی سامانه نعیم رضوان را در گوشی تلفن همراه خود با دقت و مراقبت لازم، نگهداری کنند.

محدودیت زمانی سه ساله

این مقام مسئول درباره محدودیت زمانی سه ساله تعریف شده در سامانه نعیم رضوان تأکید کرد و گفت: همچنانکه بیان شد، هدف آستان قدس رضوی از راه‌اندازی این سامانه، توزیع عادلانه و شفاف دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حضرت رضا (ع) و متنعم شدن همه زائران از غذای متبرک و خوان بابرکت امام هشتم (ع) با اقبال و شانس یکسان است.
قمی ادامه داد: به همین دلیل هر زائر، چه از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند و یا نام‌نویسی از طریق سامانه پیامکی ۸۸۰۰، پس از پذیرفته شدن در مرحله قرعه‌کشی، با ثبت شماره ملی خود، می‌تواند نسبت به ذخیره‌سازی وعده غذایی (ناهار یا شام) و روز و تاریخ مربوط به دریافت دعوت‌نامه، اقدام کند و هر شماره ملی ثبت شده در دوره اکرام این سامانه که سه ساله است فقط یک بار قابلیت استفاده از غذای مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا (ع) را در مدت این سه سال دارد و یا به عبارت دیگر هر شماره ملی ثبت شده در سامانه نعیم رضوان تا سه سال دیگر نمی‌تواند وارد این سامانه شود.

زائر از نظر این سامانه به چه کسی اطلاق می‌شود؟

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که زائر از نظر این سامانه به چه کسی اطلاق می‌شود، اظهار داشت: زائر از نظر این سامانه به کسی اطلاق می‌شود که در داخل مجموعه صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی حضور داشته و نسبت به مراحل نام‌نویسی در سامانه نعیم رضوان اقدام کند و براساس همین تعریف است که زائرانی که به دلایل مختلف از طریق گوشی‌های تلفن همراه غیرهوشمند، قصد ارسال عدد ۳ انگلیسی به سامانه پیامکی ۸۸۰۰ را هم دارند باید از محدوده مخابراتی تعریف شده در حرم مطهر رضوی اقدام کنند.
قمی افزود: به عبارت دیگر زائران نمی‌توانند خارج از محدوده حرم مطهر امام هشتم (ع) یا از محل زندگی، استان و شهر خود برای بهره‌مندی از غذای متبرک مهمانسرای حرم منور امام رضا (ع) اقدام کنند، بلکه باید در محدوده تعریف شده حرم مطهر رضوی، حضور داشته باشند.
وی درباره چگونگی بهره‌مندی مجاوران (شهروندان مشهدی) از غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا (ع) نیز اظهار داشت: مجاوران مشهدی هم به جز ایام خاص و ویژه مانند دهه آخر ماه صفر، دهه کرامت و ولادت حضرت رضا (ع)، تعطیلات نوروزی و... که شاهد حضور انبوه زائران در حرم مطهر رضوی هستیم و در این مناسبت‌ها و ایام خاص، شماره ملی همشهریان مشهدی در سامانه نعیم رضوان بسته است، در سایر ایام سال و در زمان حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) که به نیت زیارت امام هشتم (ع) مشرف می‌شوند، پس از قرار گرفتن در محدوده تعریف شده برای حرم مطهر رضوی، مطابق مراحل اعلام شده می‌توانند اقدام کنند و ضوابط و شرایط دریافت دعوت‌نامه مهمانسرای حرم مطهر امام هشتم (ع) در راستای عدالت و شفافیت توزیع هم برای این عزیزان، یکسان است.
مسئول دفاتر پیشخوان این سامانه در مورد زائران غیرایرانی هم گفت: زائران غیرایرانی با مراجعه مستقیم به دفتر پیشخوان حرعاملی سامانه نعیم رضوان واقع در مقبره شیخ محمد عارف (پیر پالاندوز) و ارائه گذرنامه معتبر، ثبت شماره گذرنامه و مشخصات شخص مربوط از دعوت‌نامه مهمانسرای حضرت رضا (ع) بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد: البته ممکن است یک زائر غیرایرانی با گذرنامه خودش و در دوره اکرام نعیم رضوان که مدت آن سه سال است، چندین مرتبه و در مناسبت‌های مختلف به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر حضرت رضا (ع) مشرف شود، اما مطابق ضوابط تعیین شده، درج مشخصات و شماره گذرنامه تکراری و یکسان در سامانه نعیم رضوان امکان‌پذیر نخواهد بود و این موضوع در راستای اجرای عدالت و شفافیت در توزیع دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا (ع) است.

منبع: قدس آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۲
حسینی
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
یاامام رضا جان هرسال میام پابوست قسمتم نشده غذای تبرکی ولی بازم فردا راهیم به سمت حرمت قربونت برم منو لایق دونستی بیام اگه لایق باشم خودت قسمتمون کن با خانواده غذای تبرکی
مریم
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
یه ماهه هر روز توی نسیم رضوان ثبت نام میکنم ولی اسمم درنمیاد چرا
وجیهه
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
سلام ما اسممون تو نرم افزار براقرعه کشی غذای حرم در اومد
ولی غذارو حداکثر برا سه روز دیگه میتونم رزو کنم ولی ما ی هفته دیگه میایم مشهد؟
راهی هستکه بتونم برای یک هفته رزو کنم غذارو
لطفا راهنمایی کنین
ناشناس
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
سلام امام رضا قربونت برم اسمم تو قرعه درآمد اما مهلت رزرو زدم به پایان رسیده خیلی ناراحتم
زهرا
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
سلام الهی قربونت برم امام رضا جانم من اومدم مشهد تو عرض یک روز دوبار غذا گیرم اومد
حسام
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
نبنبمبللعبمثمژنق
مصطفی
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
من به همراه همسرم امروز رفتیم حرم امام، داشتیم همین مقالات میخوندیم و نرم افزار نصب کردیم که دیدیم تو جمعیت یه خادم حرم اومد طرفمون و سهم غذای خودشو بهمون داد و رفت، قربون امام رضا برم حتی کوچکترین خواسته هاتونم حاجت میده :(
همتا احسانی
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
ارزوم اینه بیام اونجا
یا مهدی
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
سلام من سه روز پیش تو نرم افزار نسیم رضوان برای غذا تبرک امام اسم در آمده و برای امشب هست ولی امشب مراسم داریم از شهرستان هم هستم امکانش هست برای یک روز دیگه دوباره رزرو کنیم
ناشناس
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
سلام حقیقتا این برنامه دروغ نیست و با حساب کتابه!-
من خودم از کسانی بودم که آرزوی غذای حرم رو داشتم ولی با لطف امام رضا اسمم تو این برنامه در اومد
یکم بیشتر از امام رضا بخوابید:)
خودشون جور میکنن صد درصد یکم صبر میخواد فقط...
امام رضاست...نمیزاره کسی ناراضی بره
ناصر
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
آقاجون امام رئوف ان شاء الله تا 6 رو ز ديگه به اتفاق خانوادم مياييم پابوست. تو اين سفر جوادم رو هم دارم ميارم . اقا جان تو را به جوادت قسم حوائج تمامي محبين و شيعيانت رو بده و حوائج اين حقير ور هم تفضل بفرما. تا حالاهم غذاي حضرتي نخورديم .خانوادگي مهمونمون كن . ممنونم از همه لطفت كه در حق من و خانواده داشتي
امیر ارسلان همامی
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
سلام به همه خادمان ضامن آهو
انشالله اگر قسمت باشه برای دوشنبه میایم مشهد به همراه مادربزرگم که 54 سال هست نیمده... و دایی ام که اصلا نیمده مشهد ولی خواب امام رضا و حرم رو دیده و آقا با ایشون صحبت کردن و خواسته آقا صلوات بسیار بوده که زواره‌ای بفرستند... ایشالا قسمت بشه غذای رضوی هم میل کنیم......... التماس دعا برای جوان‌ها..
محمد
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
آقاجون امام رئوف ان شاء الله تا 6 رو ز ديگه به اتفاق خانوادم مياييم پابوست. تو اين سفر جوادم رو هم دارم ميارم . اقا جان تو را به جوادت قسم حوائج تمامي محبين و شيعيانت رو بده و حوائج اين حقير ور هم تفضل بفرما. تا حالاهم غذاي حضرتي نخورديم .خانوادگي مهمونمون كن . ممنونم از همه لطفت كه در حق من و خانواده داشتي
حسین
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
ضمن عرض سلام ویژه وارادت خدمت امام مهربانی هاوخسته نباشیدوقبولی طاعات وعبادات خدمت تمامی دست اندرکاران حرم مطهررضوی ماشش نفرهستیم ومدت چهارماهه درنسیم رضوان هرروزپیش ثبت نام روانجام میدیم وشب میگه بعلت تکمیل ظرفیت فرداتلاش کنیدماواقعاخسته شدیم لطفااگه راهی داره راهنمایی کنیدزودترمهمان اقاباشیم ممنون خدانگهدار
حمید زیدابادی نژاد
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
ما ارزو داریم یبار غدای امام رضا خانوادگی بخوریم
فاطمه
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
سلام خسته نباشید به خادمان حضرت رضا ع
من سال پیش برای غذای حرم شرکت کردم اسمم دراومد منتهاش کد ملی کس دیگه رو وارد کردم گفتن باید خودشون مدارک شناسایی شون باشه ونتونستم غذا بگیرم خیلی ناراحت شدم امسالم هرچی تلاش کردم قسمتم روزی ه امام رضا ع نشد
محمد
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
چرا ی لینک الکی گذاشتید از سرتون باز میکنید نکنید این کارو خدارو خوش نمیاد اگه این پیامو خوندیدلطفا ما از شهر قم آمدیم و ب دنبال غذای متبرکه امام رضا خواهشااقدامات لازم را مبذول بفرماید
محمد
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
چرا زاعر امام رضا و این همه بخاطر ی غذا اذیت میکنید واقعا متاسفم
نداباختران
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
رقیه بدری
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
سلام خسته نباشید التماس دعا داریم مترکه آمار رضا رو میخواستم مریضم
میلاد زارع ارنانی
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
نداریم
مرصیه
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
من دیروز اومدم مشهد و ثبت نام کردم اسمم در نیومد
من از شما نزد امام شکایت میکنم
محبوبه عموزاده
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
سلام من‌هر سال میذم مشهد ولی غذای حضرتی نصیبم نمیشه خیلی دلم میمونه به غذا خدا ازشون قبول کنه سلامتی بع خادم های امام رصا بده ساید قسمتم نیست یا نصیب یا قسمت انشالله این سفر اومدم به پاوس ا
امنه براتی
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
مهمهن سرای حضرت ۴نفر
محمد حسین موسی زاده
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
خوب
مرادی
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
فردا مشهدم غذا برا شفای مریضم میخوام امیدوارم نصیبمون بشه چون هم فردا هستم
ندرتی
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
سلام من پس فردا برای ناهار
حرم دعوتم
مشکلی پیش نمیاد اگه یوقت دیگه خواستم برم و مدارک شناساییم رو نشون بدم؟؟
ناشناس
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
سلام آقاجان ممنونم که دعوتم کردی مهمانم کردی خیلی خوشحالم
زیبا
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
چطور سفارش بدم
دوست دار امام رضا
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
سلام و ارادت به محضر آقا امام رضاع، امروز به طرز ناباورانه ای یه غذا دریافت کردم. خدایا شکرت. انشالله هر کی دلش خواست به زودی نصیبش بشه. الهی آمین
زهرا
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
سلام بر علی ابن موسی الرضا بعد شیش سال با همسرم و مادرم اومدیم پابوست یا امام رضا خودت همیشه یار و یاور ما باش .من نمی‌فهمیدم ک چجوری باید از غذای حرم گرفت خوشبختانه با راهنمایی خادمان محترم آقا امام رضا برنامه نسیم رضوان رو نصب کردم و ثبت‌نام کردم و وقتی فهمیدم ک قرعه کشی میشه از بین افراد ثبت نام شده با ناامیدی برای اولین بار ثبت نام کردم ...و آقا مارو مورد لطف و عنایت خودش قرار داد و اسممون در اومد ک اگر قسمت باشه در روز های آتی بریم و مشرف بشیم خدمتشون.یا امام رضا خودت پناه همه ی بی پناها باش خودت دعا گوی همه ی مریضا باش و...
حمیده حاجی قراملکی
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
سلام من خیلی اومدم به مشهد ولی خوشبختانه یه بار با ژتون دختر خواهر شوهرم اومدم ولی الان خیلی دوست دارم که برم بخورم با خانواده ام یکی که غیر ممکن هست یه بیاید بیاره به امام رضای 36هتل افشین یه بار هم که شده برم غذای آقام رو بخورم از همه شما ها التماس دعا دارم عزیزان
زهرا نظری زاده
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
تاحالا از حرم برام غذا نیاوردن
محمد حسن حوزان
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
سلام...من بعد ۴ سال با پدر و همسرم با دو تا بچه کوچیک که اصلا فکر اومدن به مشهد رو نمیکردیم ظرف مدت یک ساعت سوار بر ماشین شبونه اومدیم و الان در جوار امام رضا هستیم
امروز ۴ شنبه4/8/1400رسیدیم و تا ششم هستیم...اگر بتونیم تبرک امام رضا رو داشته باشیم که خیلی عالیه و خوشحال کننده
اگر هم که قسمت نشد حتما لایق نبودیم
وحید
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
همه اش دروغه من صد لار ثبت نام کردم ولی ندادن مثل پیامم که الان نمیگذارند
میلاد
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
سلام‌خسته‌نباشیدفرصتی‌فراهم‌شدبرای‌خانواده‌ما۴‌نفرهستیم‌وهنوزهیچ‌وقت‌قسمت‌نشده‌برای‌ماغزای‌حضرت‌‌ممنونم
اکبر ارجمند
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
سلام نهار من
مرتضی
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
خوبه
ناشناس
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
تو خود حرم هم جایی هست با کارت ملی دعوت نامه میدن سه سالی یکبار میشه غذای حرم و گرفت انشاالله نصیب همه بشه
حسن قاسمیان بافقب
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
ناهارمن
برات علی اناهید جاجرم
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
من از اول عمرم نهار یا شام یاصبحانه نخوردم آرزو دارم بخورم فردا صبح حرم امام هستم رهنمای کنید
ایمان حفیظی
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
نرفتم ولی قسمت مشه
ناشناس
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
سلام من سه سال پیش با نرم افزار نسیم رصوان برنده غذا شدم ولی هر سری میام رزرو کنم مینویسه ظرفیت تکمیل است بعدا امتحان کنید برج 11 هم تموم میشه مهلتم چیکار کنم
Ghulam fatima
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
Zair e Imam raza
سیدعلینقی میرسلیمانی
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
برای غذای نذری هر باری که آمدم مشهدهرچی تلاش کردم موفق نشدم نمی دانم اینبار قسمت می شه
سلام
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
همینام سهم خانواده های ایثارگران وجانبازان
محمود
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
ما چهار نفر هستیم و غذای امام رضا را میخواهیم . اگر لطف کنید ممنون میشویم .
هانیه ابارشی
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
سلام فردا میخوام بیام مشهد چند روزه داریم توی برنامه رضوان برای غذا میخوایم بیایم دکتر اما هرچی میزنیم غذا نمیتونیم بگیریم برای فردا شب امیدوارم که نصیب مون بشه
محمد
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
غذا مهمانسرای
راحیل ضیغمی
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
ماهفت بار رفتیم مشهد،هربارهم که میریم اسم مینویسیم ولی یه بارهم اسممون درنیومده،ولی چندباررفتم دم دری که مردم میرن غذا میخورن همشون مال کشورای دیگه هستن،یعنی اونا مسلمونن ماکافریم
معین
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
سلام من غذای حرم برای یکشنبه شام گرفتم چطوری میتونم تاریخش و عوض کنم
حمیده واعظی
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
سلام یا امام رضا غذات قسمت ما هم بکن
فلاح حمیدی
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
دوست دارم مهمان آقا باشم
حسین شعبانلو
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
اسلام علیک یا موسی ابن رضا.۳بار اومدم مشهد غذای امام رضا قسمتم نشده الانم هم تاز رسیدم مشهد ایشالله تولد آقا مشهدیم
سید مهدی
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
سلام ما ۶نفریم حتی یک غذا هم بهمون بدن کافیه
پیمان مارزی
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
عذا نضری
ناشناس
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
هر وقت سامانه باز می شود همه روزها و سه وعده پر شده است و به نظر می رسد از پیش تعیین شده است
محمدرضاباقری
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
غذای حضرتی میخوام
موسی ایراندخت
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
اقا ما توی حسرت غذای حضرت موندیم چکار کنیم
ناشناس
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
سلام الان نحوه گرفتن غذای حضرت خیلی آسون شده فقط کافیه اپلیکیشن(نسیم رضوان)نصب کنید ی قسمت داره مهمانسرا واردش شین متوجه میشین(۵دقیقه مونده به ساعت ۸صبح و شب سریع امتحان کنین براتون بازشد گزینه ناهارو شام میاد انتخاب کنید کدملی ۳نفر میتونید وارد کنید.حتما نصب کنید این مقاله مال قبلا منکه ارزوی غذای حرم به دلم مونده بود هم تونستم اسم خودم دربیارم همه کلی از خانواده و دوستام.التماس دعا
مهدی باغبانی
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
سلام من الان ۳باره میام مشهد به دخترم که مریض خود آقا بوده وشفا یافته به خدا نتونستم ببرمش مهمانسرا ی آقا ولی کسایی هم سراغ دارم هربار اومده قسمتش شده لطفا پیگیری کنین مسئولین
نعیمه
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
یا امام رضا 24 اردیبهشت میام پابوست قسمتم کن از غذای حرم ات
مادرم بعد 32 سال مياد حرم ات قسمتمون کن
محمودمهرجانی
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
سلام من هر بار آمدم غذا نسیبم نشده
محمد
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
با سلام خدمت دوست داران امام رضا من گوسفند نذری دارم برای مهمان سرا آیا میتونم خودم مهمان باشم
علی عبدی
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
سلام یا امام رضا ما ۱۰ نفریم هتل آپارتمان گل
مهدی اکبرزاده
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
سلام بابام مریض است آرزوی غذای امام رضا را دارد فقط امشب هستیم فردا می‌خواهیم برویم یعنی نصیب ما میشود
مهدی اکبرزاده
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
غذای نظری رایگان میخواستم زایر هستیم
علی ترابی
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
دلم میخواد باخانواده افطاربه پابوس امام رضا برم وغذا حضرت رو میل کنیم
سیده معصومه موسوی
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
غذای حرم امام رضا علیه السلام
ماشاالله رمضانی کریم
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
سلام دلمون غذا حضرت میخواهیم 4 نفر هستیم هتل اپارتمان شبنم
محمد کرد
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
باسلام .غذای حضرت امام رضا(ع)می خاستیم.باتشکر.
مریم سلیمانی
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
غذای حضرت می‌خواستیم لطف کنید از این غذای تبرک به ماهم بدیدبا کمال تشکر ما بعد از چند سال اومدیم ودو شب هم بیشتر نیستیمم
محمد علی شورگشتی
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
باسلام .غذای حضرت امام رضا(ع)می خاستیم.باتشکر.
زرینه
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
سلام وقتتون بخیر من آرزومه دعوت آقا بشم یعنی روزی میشه لیاقتشو پیدا کنم قبل مرگم
ناشناس
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
خیلی آرزودارم یک بارقسمت بشه غذای حرم بخورم
افسانه رفیعی
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
سلام ما هرچه سعی کردیم اصلا داخل سایت نمیشه معلوم یا بیتند یا دروغ است
سعید مرندی
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
ما هشت نفریم
عبدالرحمن منصوری
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
من اولین بار اومدم حرم با خانواده که خواستم بااین غذای متبرک شفای بیماریم راداری ولی نصیب ما نشد انشا الله اگر قسمت باشه سال آینده ...... خدا قوت به همه خدام امام رضا (ع)
عباس‌ایزدی‌
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
سلام‌بعداز۳سال‌با‌خانواده‌به‌مشهد‌امدم‌وارزوی‌غذای‌متبرک‌هحرم‌را‌برای‌شفای‌بیمارم‌رادارم‌ان‌سشااله‌قسمت‌شود
محمود محبتی
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
۴نفر
صبا
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
سلام بر امام رضا
زهرامنوري
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
سلام بر امام رضا
منصور
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
باخانواده حرم هستیم گفتند غذا داره رستوران امام رضا برای تبرک خیلی ایمان دارم ممنون
ناصر امام دوست
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
با سلام. همین غذایی هم که الان سفره هامون هست، از عنایت امام رضا ع است. ان شاءالله سر سفره بهشتی امام رضا در فردا قیامت حاضر بشیم.
غذای حضرتی امام رضاع وقتی خیلی می‌چسبه که همه بتونن میل کنند ، وقتی که تو وارد سالن غذا خوری میشی و چشم های منتظر پشت درها رو میبینی ، اصلا بهت نمی‌چسبد غذا.
نوروزی
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
سلام
ما هنوز موفق به دریافت غذای نذری نشده ایم
اربابی
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
ما امروز مشهد از خدام سراغ غذای حرم گرفتیم گفتن یه ماه هست که ثبت نام تعطیل شده فعلا نیست این یعنی چه مگه میشه غذای حرم تعطیل بشه
ازلگینی
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
سلام ماخانوادی ۴نفره هستیم ۱۸ تشریف میاریم مشهد انشاالاه مهمان امام رضا (ع)باشیم
رسول چوپانی کوشکچه
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
سلام
ما امروز راهی مشهد هستیم و دوست دارم تو این چند روز که مهمان امام رضا هستم یک بار غذای حرم را به نیت تبرک بخوریم اخه ۳۵ سال است قسمت نشده بگیرم
سمیرا نعمتی
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
سلام وخسته نباشید با خانوادم مهمان امام رضا هستیم خیلی دوس دارم مهمانه امام رضا باشم
سارا غضنفرى
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
سلام همراه خانواده به مشهد مقدس سفر كرده ام وزائر أمام رضا(ع) هستم ودوست دارم با خانواده يك روز قبل از رفتن به شهرستان مهمان اقا باشيم
عباس مولای
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
باسلام من وخانواد در مشد هستم و۱۶دهم مرویم بهشهرستان خیلی دوستداریم که یک وده نها یاشام مهمان امام رضا باشیم
پژمان اسماعیلی
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
بنده برای اولین بار امام رضا مهمان خودش کرد وخیلی آروز م مهمان نهار یا شام آقا امام رضا بشم بنده باخانواده خانمم تشریف میاریم 18مشهد هستیم تعداد نفر 6نفر هستیم
علی گرامی فر
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
باسلام من برای فردا۱۱/۱/۴۰۰تقاضای یه پورس غذای حضرت رودارمتت
علی زمانی
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
ما دو نفرستیم به غذا حضرت نیاز داریم
رسول غلامی
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
دوست دارم امام رضا ناهار دعوتم کند بعد از ده سال دوباره امدم پا بوسش
ناشناس
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
من هر وقت میخوام رزرو کنم میزنه پر است و بعدا تلاش کنید چه باید بکنم
ناشناس
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
سلام یا امام رضا ما که لیاقت نداشتیم یک لقمه از غذای پر برکت شما را بخوریم انشالله خدا قسمت همه شیعیان کنه که بتواند غذای حضرتی میل کنن...ما که هر کاری کردیم نشد چون پارتی نداریم یا امام رضا خودت نگاهی به ما بنداز
محمد رضا
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
قیمه
علی
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
سلام
من سه سال قبل یعنی سال۹۷ ازطریق آپ‌رضوان غذای حضرت نصیبم شد
باگذشت سه سال الان آپ‌رضوان اجازه دوباره رو به من نمیده
میگه صرف شده
اگه امکان داره راهنمایی بفرمایید
ناشناس
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
سلام ما ۶نفریم نمی‌دونم چجوری ثبت نام کنم فقط فردا مشهد هستیم خیلی دوس داریم مهمان امام رضا باشیم میشه مارو واسه فردا دعوت کنین