صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اختتامیه پنجمین جشنواره ملی عکس زعفران

  • کد خبر: ۸۵۰۰
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
پنجمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت حیدریه و زاوه با معرفی عکاسان برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، نماینده مردم تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی در اختتامیه این جشنواره که شامگاه پنج شنبه در تربت حیدریه برگزار شد، گفت: «از بازخوردهای مهم جشنواره ملی عکس زعفران، رونق گردشگری شهرستان است».

سعید باستانی افزود: « منطقه تربت حیدریه و زاوه بیشترین سطح کشت و تولید زعفران را در جهان دارد که این سبب شده مرجعیت علمی ، مرجعیت اقتصادی و تشکیل فراکسیون زعفران از این منطقه رقم بخورد و در کنار این مزیت ها مزارع وسیع زعفران به فرصت مناسبی برای هنرنمایی هنرمندان بویژه عکاسان تبدیل شده است».

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره ادامه داد: «امسال برای نخستین بار و به دلیل استفاده بهینه از حضور هنرمندان عکاس در شهرستان، بخش ویژه عکاسی از جاذبه های تاریخی، گردشگری و مردم شناسی شهر اضافه شد که با استقبال بسیار خوب عکاسان مواجه و عکس های بی نظیری نیز به دبیرخانه تحویل داده شد.

هم چنین علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه و زاوه گفت: «در این جشنواره بیش از ۳۰۰ رزومه در بخش های مختلف از ابتدای مهرماه به دبیرخانه ارسال شده بود که از 100 عکاس دعوت شد».

او یادآور شد: «از رسانه‌های تصویری و بین المللی همچون آناتولی ترکیه، فرانس ۲۴ فرانسه، شبکه جهانی العالم، یونان، آسوشیتد پرس و چندین شبکه بین المللی دیگر در این جشنواره شرکت کردند».

محمدی گفت: تعداد ۲۵۰۰ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره رسید که از بین این عکس‌ها، عکاسان برتر انتخاب شدند.

گفتنی است: در شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ جاذبه تاریخی و گردشگری شناسایی شده که تعداد ۵۱ اثر ثبت آثار ملی شده است. این شهرستان دارای ۱۲ روستای گردشگر پذیر و یک شهر ملی، یک روستای ملی ابریشم کشی و یک روستای مصوب هدف گردشگری است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.