شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها
دستور رهبر معظم انقلاب درباره حوادث اخیر:

با رأفت اسلامی رفتار شود

  • کد خبر: ۱۰۸۵۰
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
با رأفت اسلامی رفتار شود
حضرت آیت ا... خامنه‌ای در پاسخ به گزارش ارائه شده ازسوی دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی که چندی قبل درباره نحوه مدیریت وضعیت جان باختگان و مصدومان حوادث اخیر خدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهاد‌های مطرح شده، مقرر فرمودند: «.. هرچه سریع‌تر انجام شود و نسبت به افراد مشکوک در هرگروه با جهتی که به رأفت اسلامی نزدیک‌تر است، عمل شود».
گزارش ارسالی براساس دستوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی بلافاصله پس از رخداد‌های اخیر به دبیر شورای عالی امنیت ملی برای بررسی دقیق ریشه ها، عوامل و دلایل بروز ناآرامی‌ها و همچنین رسیدگی سریع به وضعیت جان باختگان و خانواده‌های آنان ابلاغ کردند، تهیه و ارائه شد.
در این گزارش پیشنهاد شد که براساس چهارچوب‌های قانونی موجود، شهروندان عادی که بدون داشتن هیچ گونه نقشی در اعتراض‌ها و اغتشاش‌های اخیر و در میانه درگیری‌ها جان باخته اند، در «حکم شهید» محسوب شوند و خانواده‌های آنان تحت پوشش بنیادشهید و امور ایثارگران قرار بگیرند.
همچنین درباره قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی به هر نحو جان خود را از دست داده اند، موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده‌های آنان پیشنهاد شد.
درمورد آن دسته از قربانیان حوادث اخیر نیز که به صورت مسلحانه و در درگیری با نیرو‌های حافظ امنیت کشته شده اند، مقرر شد پس از بررسی وضعیت و سوابق خانواده آنان، حساب خانواده‌های موجه و آبرومند از فردی که اقدام به عمل مجرمانه کرده است، جدا شود و خانواده‌های آنان مورد توجه و دلجویی قرار بگیرند.
مقام معظم رهبری درمورد نحوه مواجهه با خانواده‌های گروه سوم که مشکوک به شرارت بوده اند، نیز امر بر «رأفت اسلامی» و توجه به خانواده‌ها کردند.
باتوجه به دستور و تاکید‌های رهبر معظم انقلاب، از چندی قبل کار رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده برای جان باختگان و مصدومان رخداد‌های اخیر در استان‌ها آغاز شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->