ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها
حمله به مدیری، هدفمند یا تصادفی؟!

تمام ماجرای انتشار عکس مهران مدیری در پاریس + تصاویر

  • کد خبر: ۱۳۱۳۸
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
  • ۱
تمام ماجرای انتشار عکس مهران مدیری در پاریس + تصاویر
مهران مدیری با یک عکس داغ دوباره مهمان صفحه‌های زرد و حاشیه‌ساز فضای مجازی شده است، عکسی که او را کنار زنی ناشناس در پاریس نشان می‌دهد و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است.
ایمان فروزان‌نیا - مهمان داریم چه مهمانی! مهران مدیری که حرف و حدیث دستمزد نجومی‌اش برای ویژه‌برنامه شب یلدای «دورهمی» هنوز نقل محافل مجازی است، حالا با یک عکس داغ دوباره مهمان صفحه‌های زرد و حاشیه‌ساز فضای مجازی شده است، عکسی که او را کنار زنی ناشناس در پاریس نشان می‌دهد و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است.
 
 
تمام ماجرای انتشار عکس مهران مدیری در پاریس


عکس جدید یا قدیمی؟
انتشار این عکس مهران مدیری را خیلی زود به صدر اخبار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کشاند و واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت. گروهی با کامنت‌ها و پست‌هایشان مهران مدیری را به باد نقد گرفتند، مثل کاربری که نوشته بود: «پول مردم می‌ره تو جیب این‌ها تا با حرف‌های بیخود مثلا ادعا کنند که درد مردم را منتقل می‌کنند. بعد هم می‌رن پاریس تا شاید از دردهاشون کم بشه.» کاربر دیگری به همان سبکی که مدیری در برنامه دورهمی با صحبت رئیس جمهور شوخی کرده بود نوشت: ‏ «الان مهران مدیری می‌گه: من خودم جمعه صبح فهمیدم رفتم پاریس!»
برخی از کاربران هم با پست‌هایشان از مهران مدیری طرف‌داری می‌کردند، مثل کاربر توئیتری که این‌طور پست گذاشته بود: «اگر شخصی با ثروت مهران مدیری سراغ داشتید و فهمیدید اروپا نمی‌ره بدونید یه جای کارش می‌لنگه. این قانون که «اگر قراره یه نفر از درد مردم بگه خودش اجازه نداره خوب زندگی کنه» تراوشات کدوم ذهن بیماره؟»
در میان کامنت‌های تخریبی و حمایتی، برخی سایت‌ها و کانال‌ها هم مدعی شدند عکسی که از مهران مدیری منتشر شده است مربوط به سال ۹۶ و آن خانم هم احتمالا مترجم یا راهنمای سفر مدیری است. این رسانه‌ها مدعی شدند این عکس و حاشیه‌های آن نتیجه تکه‌های سنگین مدیری به دولت در برنامه‌اش است. کاربری در این باره نوشت: «وقتی از درد مردم بگی، نتیجه‌ش می‌شه اینکه عکس‌های پارسالتو امسال پخش می‌کنن تا بفرستنت توی شکم حاشیه.»


زامبی‌ها در کمین‌اند
مهران مدیری اولین سلبریتی‌ای نیست که بابت لو رفتن عکسش در خیابان یا بازار‌های کشور‌های خارجی درگیر حاشیه شده است. قبل از مدیری، رامبد جوان در کانادا و ستاره اسکندری در ترکیه به پست ایرانی‌هایی که دست‌به‌گوشی دنبال سلبریتی‌ها هستند خورده‌اند. این رفتار یا به قولی فضولی همیشه مورد انتقاد گروهی از کاربران قرار می‌گیرد. در ماجرای مهران مدیری هم پست‌های زیادی در این باره نوشته شد: «عکس‌های مهران مدیری نشون داد ایرانی هرجا بره یکی هست خفتش کنه و ازش عکس بگیره. شمای سلبریتی احتمال داره بری تو یکی از دهکده‌های ناشناخته تو آمازون که هنوز کشف نشده، یکهو ببینی فرداش ازت عکس گرفته‌ن، عکس‌هات رو همه‌جا پخش کرده‌ن!» کاربر دیگری در بخش کامنت‌های یک سایت خبری نوشته بود: «این‌قدر سرک نکشید توی زندگی بقیه. شما که نمی‌دونید اون خانم کیه برای چی حرف و حدیث درست می‌کنید؟»
حقیقت اینجاست که برای گروهی از کاربران اصلا مهم نیست که بدانند زنی که همراه مهران مدیری بوده است کیست. خوراک این دسته از کاربران حاشیه و شایعه است. آن‌ها از تخریب و دیده شدن به واسطه کامنت‌های تندشان لذت می‌برند. خیلی وقت است واژه «زامبی» به ادبیات درون‌صنفی مجازی‌باز‌ها اضافه شده است و منظور از آن دقیقا همین افرادی است که ناگهانی و دسته‌جمعی به سمت یک سلبریتی حمله می‌کنند و بدون گوش کردن به حرف آن فرد یا دیگران، از آبرو و اعتبارش تغذیه می‌کنند. این وسط باید حواسمان باشد به جمعیت زامبی‌ها بر نخوریم، چون مرض و ویروسشان از آنچه به نظر می‌رسد مسری‌تر و خطرناک‌تر است.


مالیات، کاتالیزور ماجرای مدیری
در بررسی واکنش کاربران به انتشار عکس مهران مدیری و مقایسه آن با موارد مشابهی مثل قضیه رامبد جوان، با یک مورد جدید در کامنت‌ها روبه‌رو خواهید شد، کامنت‌هایی که به موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان ربط دارد. اگر در ماجرای رامبد جوان کاربران این‌طور می‌نوشتند که رامبد با پول‌هایی که از تلویزیون بابت شعار‌های وطن‌دوستانه گرفته به کانادا رفته است، در ماجرای مهران مدیری با پست‌هایی روبه‌رو می‌شوید که درآمد مهران مدیری و هزینه سفرش را به فرار مالیاتی ربط می‌دهند: «بابت یک برنامه میلیونی دستمزد می‌گیری. بعدم مالیاتش رو می‌ری توی پاریس خرج می‌کنی.»
به نظر می‌رسد ماجرای معافیت مالیاتی هنرمندان می‌تواند به‌زودی محل شکاف و اختلاف بین این گروه و مردم باشد، اتفاقی که اگر بیفتد، باعث کاهش نفوذ حرف‌های بازیگران و هنرمندان بین مردم خواهد شد. دود این آتش اول در چشم خود سلبریتی‌ها خواهد رفت، زیرا محبوبیت آن‌ها رابطه مستقیمی با درآمدشان دارد و بعد از آن باعث از بین رفتن یک اهرم مهم فرهنگی و حتی سیاسی خواهد شد. خیلی از پویش‌های خوب در سال‌های اخیر با حمایت معنوی سلبریتی‌ها راه افتاده و جلو رفته است. اگر این حس در مردم ایجاد شود که زندگی مرفه سلبریتی‌ها حاصل خوردن حق آن‌هاست، قطعا دیگر از آن‌ها حرف‌شنوی نخواهند داشت. ماجرای مهران مدیری نشان می‌دهد موضوع مالیات کم‌کم دارد جدی می‌شود و می‌توان رد و نشانش را در حاشیه‌های مربوط به بازیگران دید.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
0
میشه دست از سرش بردارین ، والا دیگه بسه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->