سرخط خبرها

نمایشگاه صنایع‌دستی و اقوام در کاشمر و چناران گشایش یافت

  • کد خبر: ۱۳۲۲۲
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
نمایشگاه صنایع‌دستی و اقوام در کاشمر و چناران  گشایش یافت
به‌طور همزمان نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، سوغات و اقوام در شهرستان‌های کاشمر و چناران گشایش یافت.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر در مراسم گشایش این نمایشگاه که در محل سالن چمران برگزار شد، گفت: برای دومین سال متوالی نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در این شهرستان گشایش یافته است. در این نمایشگاه ۱۵ استان کشور در ۶۰ غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشته‎اند، شهروندان با حضور در این نمایشگاه ضمن اینکه با فرهنگ اقوام و قومیت‎های مختلف آشنا می‌شوند، می‎توانند سوغات شهرستان‌های دیگر را تهیه کنند.

رضا یوسفی افزود: اجرای برنامه‎های فرهنگی آیینی در هر شب از دیگر برنامه‏‌های جنبی نمایشگاه است که تا ۱۳ دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل سالن چمران دایر خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به آموزش‎هایی که طی دو سال متوالی در خصوص بسته‌بندی و آموزش تجاری سازی صنایع دستی در شهرستان برگزار شد، برخی از این افراد بسته بندی را که جزء مشاغل خانگی نیز به شمار می‌رود، به صورت حرفه‎ای انجام می‌دهند دهند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر گفت: با آموزش‎های داده شده برخی رشته‎های صنایع دستی بازار خود را پیدا کرده‎اند، امسال سه کارگاه صنایع دستی، سنگ تراشی، کارگاه فرت بافی و رودوزی‎ در شهرستان کد استاندارد ملی گرفتند و این اتفاق بسیار خوشایندی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ رشته صنایع دستی در شهرستان کاشمر فعال است.

فعالیت ۹۰ هنرمند چنارانی در حوزه صنایع دستی

همچنین مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چناران گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۰ استان کشور در ۶۰ غرفه در چناران گشایش یافت. حمایت از صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و ترویج و توسعه آن از اهداف برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره اقوام و سوغات در چناران است.

محمد طاهریان‌مقدم افزود: اگرچه در سال‌های گذشته برای رشته صنایع‌دستی و مشاغل خانگی تسهیلاتی پرداخت شد، اما چون مکانی برای فروش محصولات خود نداشتند به همین دلیل برای اولین بار در شهرستان چناران نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره اقوام به صورت کشوری گشایش یافت؛ همچنین خانواده‎های کم‌درآمد نمی‌توانند به مسافرت بروند که با گردآوری صنایع‌دستی استان‌های مختلف می‌توانیم تمام اقشار شهرستان را با صنایع‌دستی دیگر استان‌ها آشنا کنیم.

وی یادآور شد: اکنون در شهرستان چناران بیش از ۹۰ هنرمند در حوزه صنایع‌دستی فعالیت دارند که اغلب آن‌ها مربوط به مشاغل خانگی هستند، از این رو ایجاد این گونه جشنواره‎ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصت خوبی برای عرضه محصولات صنایع دستی بخش خانگی هنرمندان است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: علاوه بر صنایع دستی و سوغات سایر استان‌ها جشنواره موسیقی سنتی و برنامه‎های متنوع از دیگر برنامه‎های جنبی نمایشگاه است که برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی برگزار می‎شود. این نمایشگاه تا ۱۳ دی‌ماه در سالن ورزشی بعثت چناران واقع در بهشتی ۱۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->