سرخط خبرها

برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۸۷۹۰
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد
معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: قصه جمعیت حل نمی‌شود مگر اینکه مردم به پای کار بیایند.

به گزارش شهرآرانیوز عصر امروز، نشست علمی و فرهنگی حسنه ماندگار در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) برگزار شد، که در ابتدا حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اظهار کرد: کتابخانه ویژگی‌های خاصی دارد و بسیار مورد اعتماد است و مردم به سمت کتابخانه‌های عمومی می‌آیند و کتابخانه‌ها به یک واحد اجتماعی و یک شبکه بزرگ تبدیل شده است. اعضایی که وارد محیط کتابخانه می‌شوند جمعیت جوان هستند. هدف ما حمایت از جوانی و جمعیت و تشکل‌ها است. امیدوارم منشا خیری باشد تا به هدفمان برسیم.

باید مسأله را ریشه یابی کنیم

حجت‌الاسلام شفیعی، نویسنده کتاب "کابوس سالمندی" در حاشیه نشست علمی فرهنگی حسنه ماندگار اظهار کرد: به محض اینکه حرف از فرزند آوری می‌شود همه می‌گویند ما مشکل اقتصادی داریم که ما منکر آن نمی‌شویم و در کتاب به آن اشاره شده است. 

وی ادامه داد: یکی از عواملی که می‌توان به آن اشاره کرد طلاق است. باید آن را واکاوی کرد و باید این موضوع را در نظر گرفت که طلاق و فرزندآوری باهم ارتباط دارند. 

این نویسنده خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید به آن پرداخت، قتل جنین است. سال گذشته کمتر از ۷۰۰ هزار نفر فرزندآوری داشتیم و ۵۳۰ سقط جنین داشتیم. جنین زنده است و ما باید این مسئله را ریشه‌یابی کنیم.

مردم باید آگاه شوند

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام رویت، معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیان کرد: بحث جمعیت، مفصل است و در زمان محدودی نمی‌توان به آن پرداخت. این مسئله نیز دغدغه رهبری نیز است. قصه جمعیت حل نمی‌شود مگر اینکه مردم به پای کار بیایند. اقتصاد، مسئله و بحران اصلی جمعیت نیست و عوامل زیادی دخیل آن هستند. 

وی ادامه داد: این مهم ورود عمومی و کنشگران را می‌طلبد که در این زمینه فعال شوند. مردم باید آگاه شوند و این زمانی مسیر می‌شود که کنشگران پای کار بیایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->