اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
سرخط خبرها

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

  • کد خبر: ۲۱۸۹۹۴
  • ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان
به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله انتحاری به خودروی حامل مهندسان چینی که در حال کار روی پروژه احداث یک سد در شمال غرب پاکستان هستند، سفارت پکن در اسلام‌آباد از شهروندان خود خواست تا تدابیر امنیتی را افزایش دهند.

این سومین حمله انتحاری ظرف یک هفته به منافع چین در این کشور واقع در جنوب آسیا محسوب می‌شود. دو حمله نخست به ترتیب به یک پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان و بندری راهبردی در جنوب غربی استان بلوچستان صورت گرفت؛ بندری که چینی‌ها در آن در حال احداث پروژه‌های زیرساختی به ارزش میلیاردها دلار هستند.

مهندسان چینی در مسیر اسلام‌آباد به محل احداث یک سد در ولایت خیبر پختونخواه بودند که هدف حمله انتحاری قرار گرفتند. در این حمله پنج چینی و راننده پاکستانی خودرو کشته شدند.

شهر داسو که قرار است این پروژه بزرگ در آن احداث شود، در گذشته نیز هدف حملات انتحاری قرار گرفته بود. در سال ۲۰۲۱، بمب‌گذاری در یک اتوبوس به مرگ ۱۳ نفر شامل ۹ شهروند چینی منجر شد.

سفارت پکن در اسلام‌آباد ضمن درخواست تحقیقات جامع درباره این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت چین و کنسولگری‌های این کشور در پاکستان، بلافاصله اقدامات اضطراری را آغاز کرده و از طرف پاکستانی می‌خواهند تا تحقیقات جامعی انجام داده و خاطیان را به شدت مجازات و برای حفاظت از شهروندان چینی، تدابیر عملی و موثر اتخاذ کند.

در بخش دیگری از این بیانیه به شهروندان چینی حاضر در پاکستان هشدار داده شده است که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و هوشیار بمانند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->