ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

۵ ابتکار هوشمند برای کووید۱۹

  • کد خبر: ۲۷۹۷۸
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
۵ ابتکار هوشمند برای کووید۱۹
تغییرات نسلی در هر دوره ای، ابتکارات و محصولات خاص خود را به همراه دارد. رایانه های شخصی، اینترنت و تلفن های همراه هوشمند هر یک ابتکارات و صنایع نسل های اخیر هستند.
نجفی/شهرآرانیوز- بحران کووید۱۹ نیز می‌تواند یکی از شاخص‌های قدرتمند تغییر زمین بازی برای نسل ما باشد. در آینده نزدیک بسیاری از محصولات ابتکاری با مختصات این بیماری روانه بازار می‌شوند. در ادامه و به نقل از مجله Pc quest با بعضی از آن‌ها آشنا می‌شوید تا شاید چراغ ایده جدیدی در ذهن شما نیز روشن شود.


۱. ماسک‌های شفاف بلوتوثی
مردم در سراسر جهان با هر نوع سیاست و شرایط اقتصادی درباره ادامه طرح‌های قرنطینه و ضرورت رعایت شرایط خاص بهداشتی تا ۳ ماه، ۶ ماه و حتی سال ۲۰۲۲ میلادی صحبت می‌کنند. از طرف دیگر کووید۱۹ نسخه دوم سارس است و می‌تواند در ماه‌های آینده جهش کند. پس پوشیدن ماسک‌ها به هنجار جدید اجتماعی تبدیل می‌شود، هنجاری که مخاطرات امنیتی و اجتماعی نیز به دنبال دارد. ماسک‌های شفاف بلوتوثی راه‌حل ابتکاری حل این مسئله هستند که می‌توانند ضمن تضمین دیده شدن چهره افراد، برای آن‌ها امکان ارتباط با تلفن همراه، تب سنجی و دیگر مؤلفه‌های تعیین سلامتی به همراه مکان یابی و ارسال گزارش را فراهم آورند.

۲. مچ بند‌های سلامتی
فناوری‌های پوششی حوزه سلامت پیش از این با ارائه خدماتی نظیر اندازه‌گیری ضربان قلب، تنفس و فشار خون عرضه شده بودند. در آینده می‌توان آن‌ها را با امکاناتی مانند بررسی شرایط روحی، میزان استرس و حتی تحلیل تعرق بدن افراد دوباره به بازار عرضه کرد. بررسی کیفیت آلودگی هوای محیط و استفاده از GPS برای گزارش وضعیت هوای مقصد به اعضای خانواده، پزشک یا بیمارستان شما در فرایند درمان کمک کند.

۳. کیت‌های آزمایش خانگی
استارتاپ‌های حوزه درمان تاکنون کیت‌های خانگی آزمایش خون را روانه بازار کرده اند که با مقدار اندکی از خون افراد و با سرعت بالا می‌تواند اطلاعات سلامتی آن‌ها را نمایش دهد. البته نتایج آزمون بسیاری از این کیت‌ها تاکنون با خطا همراه بوده، اما شرایط قرنطینه جامعه پزشکی و فعالان فناوری را برای طراحی کیت‌هایی با امکان اعتماد بیشتر به تکاپو انداخته است.

۴. نرم افزار‌های نظارتی
یک اصل امنیتی می‌گوید حریم خصوصی تنها زمانی معنی می‌دهد که یا همه از آن بهره ببرند یا هیچ کس! اکنون همه ما می‌دانیم که حکومت‌های مختلف در حال رصد مستمر آمدوشد‌ها و دیگر تحرکات شهروندان خود هستند. در شرایط همه گیری بیماری نیز این امر دوچندان شده است و مفهوم مناطق سبز، نارنجی و قرمز به صورت دائمی و با به روزرسانی‌های لحظه‌ای نظارت می‌شوند. تنها خواسته شهروندان آن است که این اطلاعات به صورت بیگ دیتا برای خود آن‌ها نیز دسترس باشد.

۵. بازگشت عینک گوگل
در عصر فاصله گذاری اجتماعی و نیاز به کسب فوری اطلاعات درباره محیط پیرامونی، نیاز به ابزار‌هایی مانند عینک گوگل بیش از پیش احساس می‌شود. در زمانه‌ای که محکوم به تنهایی و رعایت فاصله‌ها هستیم، شاید بتوانیم با ترکیب ۵ پیشنهاد بالا در یک محصول شرایط آسان‌تری را سپری کنیم. یک ماسک شیشه‌ای مقاوم در مقابل پاتوژن‌های بیماری زا را در نظر بگیرید که مجهز به بلوتوث و رابط کاربری عینک گوگل است و با ارتباط با مچ‌بند سلامتی شما می‌تواند با اطلاعات لحظه‌ای سلامت محیط به تبادل بپردازد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->