رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

اگر به نتیجه نرسیدیم، همه‌پرسی کنیم

  • کد خبر: ۷۱۹۷
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
اگر به نتیجه نرسیدیم، همه‌پرسی کنیم
اظهارات رئیس‌جمهور در مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه تهران
ارزش دانشجو و دانشگاه آن قدر بالاست که هرسال مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان با حضور رئیس جمهور در یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. این بار، حجت الاسلام حسن روحانی مهمان دانشجویان دانشگاه تهران بود. او در سخنرانی خود خواستار حضور جوانان برای نامزدی در انتخابات پیش رو شد.
به گزارش اعتمادآنلاین، وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دانشگاه ما باید به دانشگاه مهارت محور تبدیل شود. محور توجه ما در دانشگاه نباید علم باشد. هرچند علم پایه پیشرفت و توسعه و مهارت است، نباید به علم اکتفا شود. علم باید در کنار مهارت و تربیت دانشجو برای حضور در اجتماع و ... مورد توجه قرار گیرد.
روحانی با اشاره به انتخابات مجلس که قرار است اسفندماه برگزار شود گفت: در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم و در پایان امسال، یک انتخابات مهم در پیش داریم. دانشگاه‌ها همیشه در انتخابات فعال بوده اند. اصلا این دانشگاه‌ها هستند که انتخابات را گرم می‌کنند. در زمان انقلاب هم دانشگاه و حوزه پیشتاز بودند و فضای انتخابات را گرم می‌کردند.
رئیس جمهور تأکید کرد: انتخابات آینده کشور ما را تأمین می‌کند. با همه نقص‌ها و اشکالات، باز هم بهترین راه صندوق رأی است. برای شکستن افراط، برای شایسته سالاری و برای اینکه افکار بحق مردم حاکم شود، راه همه این‌ها صندوق رأی است. به تجربه می‌گویم که راه دیگری جز فضای پرشکوه انتخابات و صندوق رأی نداریم. در انتخابات باید هر کسی را فهیم‌تر است، از افراط فاصله دارد، آماده فداکاری برای کشور است، دانش و فکر لازم را دارد و ... انتخاب کنیم.
روحانی در ادامه گفت: سؤالی که وجود دارد این است که آیا پیشرفت و آینده کشور در سایه تعامل با دنیا به دست می‌آید یا تقابل با آن. این مسئله راهبردی اساسی است. ۴۱ سال است که ما هنوز به جواب اساسی و راهبردی در این خصوص نرسیده ایم. برخی‌ها می‌گویند دشمن ما خبیث است و باید با او دوئل کرد و زد و کشت یا کشته شد. عده‌ای هم در مقابل می‌گویند باید با دنیا تعامل کرد. این موضوعی اساسی در کشور ماست. این مسئله‌ای است که من سال‌ها روی آن فکر و مطالعه کرده ام و مشکل با دعوا هم حل نمی‌شود. دعوا در این زمینه فایده و نتیجه‌ای ندارد.
روحانی تصریح کرد: تعامل کردن یا تعامل نکردن تنها یک مورد است. ده‌ها مورد درباره مسائل راهبردی وجود دارد که دانشگاه‌ها باید به آن‌ها وارد شوند و درباره آن‌ها راهکار ارائه دهند. حتی اگر راهی به دست نیامد، باید راه را از طریق همه پرسی از مردم بپرسیم. نمی‌توانیم که تا آخر عمر با هم درگیر باشیم و دعوا کنیم. باید از مردم بپرسیم و راه را انتخاب کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->