شیوع آنفولانزا همزمان با اجرای طرح دارویار شد
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر کامران باقری لنکرانی سیاست مداردر حوزه بهداشت و وزیر  اسبق بهداشت  دولت با حضور در حاشیه برگزاری نشست تخصصی چالش‌ها و راه حل‌های نظام سلامت ایران در گفت وگو با شهرآرانیوز در خصوص طرح دارو یار گفت: در طرح دارو یار باید مشخص شود چه منابعی برای آن در نظر گرفته شده است و اینکه این منابع در رفتار مردم چه تاثیری می‌گذارد و چه نیاز القایی برای آن‌ها به وجود می‌اورد و در این طرح آیا روند بیماری‌ها تغییر می‌کند یا نه؟
به گفته وی، سال گذشته آنفولاآنزا در دنیا کم بود؛ و طبق اطلاعاتی که داشتیم، در پاییز و زمستان نیم کره جنوبی که بهار و تابستان کشور ما می‌شد موج آنفلوآنزا در آن کشور ها شیوع پیدا کرده بود و این معلوم بود احتمالا موج آنفولاآنزا با شروع فصل سرما در اینجا افزایش پیدا میکند و این باید در تصمیم گیری‌ها به آن توجه می شد.
وی افزود: طرح دارو یار تنها آنتی بیوتیک و شربت سرماخوردگی نیست. بلاخره یک منبع مالی در اختیار وزارت بهداشت و بعضی و ازبیمه‌ها قرار گرفت که باید بر اساس این منبع تعریف هزینه شود.  اگر هزینه‌ای تعریف کنیم که از آن منبعمان بیشتر باشد مسلما با کمبود مواجه می‌شویم.