سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: در طرح دارویار، دارو از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص می‌یابد

  • کد خبر: ۱۱۸۰۱۳
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
وزیر بهداشت: در طرح دارویار، دارو از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص می‌یابد
وزیر بهداشت گفت: ییمه، وسیله‌ای برای کاهش هزینه های بیماران است. در طرح دارویار یارانه دارو‌ها به انتهای زنجیره منتقل می‌شود و از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، روز پنجشنبه، ۳۰ تیرماه در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی ثامن مشهد در جمع خبرنگاران افزود: از طریق طرح دارویار، پوشش دارویی افزایش یافته  و ۴۶۰ قلم داروی پرمصرف که زیر پوشش بیمه‌ها نبوده را شامل شده است.

وی ادامه داد: افزایش پوشش دارویی حتی در برخی اقلام دارویی منجر به کاهش قیمت شده است و آنچه در موضوع تامین دارو اهمیت دارد این که مردم حتما از بیمه های خود در این مورد استفاده کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بیمه، وسیله‌ای برای کاهش هزینه های بیماران است گفت: مکانیسمی فراهم شده است که اقلام دارویی از طریق بیمه در دسترس مردم قرار گیرد از این رو  توصیه می شود شهروندان از بیمه ها استفاده کنند.

عین اللهی با اشاره به این که صدور نسخه الکترونیکی در کشور پیشرفت خوبی داشته است افزود: در شورای عالی بیمه مصوب شد هر فردی که در نسخه الکترونیکی سابقه داشته باشد می تواند تا ۲ نوبت بدون نسخه قبلی به داروخانه مراجعه و داروی خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: همچنین در شورای عالی بیمه مصوب شد تا سه ماه تمامی مردم حتی افرادی که در حوزه  بیمه اقدامی نکرده اند زیر پوشش بیمه قرار گیرند و تاکنون با بودجه ۶۰ هزار میلیارد ریالی مجلس شورای اسلامی ۶ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود یک میلیون شهروندی که تاکنون برای پوشش بیمه ای اقدامی نکرده اند تا سه ماه بیمه آنها رایگان است تا در این فرصت به دفاتر پیشخوان مراجعه و آزمون وسع انجام دهند و بیمه خود را  قطعی کنند.

در خصوص تامین دارو و  واکسن در اوجگیریهای احتمالی کرونا نگرانی نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا گفت: به هیچ وجه کمبود اقلام دارویی و واکسن در موج بعدی کرونا وجود ندارد و تنها  نگرانی ما عدم اقدام برخی شهروندان به تزریق واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

عین اللهی با بیان این که امکانات و تجربه درمان کرونا در کشور فراوان است افزود: هم اینک  ۱۰ درصد تختهای بیمارستانی و  ۲۰ درصد تختهای آی. سی. یو به بیماران کرونایی اختصاص دارد و عمده ظرفیت، خالی است که امید است با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون به موقع ظرفیت خالی مراکز درمانی  تکمیل نشود.

وی ادامه داد: توصیه می شود بیماران کرونایی  یک هفته قرنطینه شوند و در منزل استراحت  کنند چرا که حضور آنها در اجتماع و دید و بازدیدهای خانوادگی علاوه بر این که عملی غیر اخلاقی است سبب انتشار ویروس می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فعالیتهای این وزارتخانه  و بخشهای مختلف، ۶ واحد تولید واکسن در کشور فعال است و نیازی به واردات واکسن  نداریم.

عین اللهی افزود: امروز علاوه بر توان  تولید واکسن به اندازه کافی، ۴۰ میلیون واحد واکسن ذخیره داریم که در کل کشور توزیع و بخشی از آن در انبارها ذخیره شده است.

وی ادامه داد: در ملاقات با وزیران بهداشت سایر کشورها امکان صادرات واکسن به کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای دیگر هم فراهم است و نیز پنج میلیون واکسن  آماده اهدا داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از علل تداوم کرونا در جهان نابرابری در فرایند واکسیناسیون است برای نمونه میانگین واکسیناسیون در کشور ما ۷۶ درصد است اما در برخی کشورهای آفریقایی این میزان ۶ درصد  است که سبب شده ویروس همچنان فعال باشد.

عین اللهی با اشاره به ظرفیت شرکتهای داروسازی افزود: طرح دارویار و حمایت دولت از صنایع  دارویی موجب شکوفایی این واحدها شده است و نیز شرکت ها نسبت به تامین مواد اولیه دارویی خود اقدام و اختلاف قیمت را دولت و بیمه ها پرداخت می کنند.

وی ادامه داد:یکی ار افتخارات کشور پیشرفتهای زیاد در صنایع دارویی با وجود تحریمها بوده است و در این مسیر با تلاش دانشمندان، محققان و مدیران علاقه مند به سمت خودکفایی حرکت کرده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک ۴۵ درصد داروی کشور را بخش خصوصی تولید می کند که  با حمایت از این شرکتها، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، صادرات به کشورهای منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

عین اللهی افزود: شرکت داروسازی ثامن از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که با کیفیت ترین سرم های جهان و  انواع سرم ها با حجم زیاد را تولید می کند و امروز از چند نمونه تولیدات این شرکت برای نخستین بار در کشور بهره برداری شد.

در طرح دارویار یارانه داروها به انتهای زنجیره منتقل می‌شود و از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص می‌یابد. این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای صورت می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->