وداع باشکوه مردم مشهد با شهدا در اجتماع فاطمیون + فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، صبح امروز، سه‌شنبه ششم دی ماه ۱۴۰۱ و مصادف با وفات حضرت فاطمه(س)، با حضور اقشار مختلف مردم مشهد از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

 

 

{$sepehr_media_641824_400_300}
 
{$sepehr_media_641871_400_300}

 

بیشتر بخوانید:آیت‌الله علم‌الهدی: حضرت زهرا (س) ضامن بقای اسلام شد

آنگونه که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اعلام کرده است ۲ نفر از این شهدای گمنام ۱۷ ساله هستند که در عملیات‌های خیبر و بدر به شهادت رسیده اند، دیگری ۱۹ ساله و در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۶ شهید شده و حتی نوجوانی ۱۶ ساله نیز در جمع ۱۲ شهید گمنام امروز قرار دارد که در شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده است.

براساس این گزارش ۲ شهید گمنام ۲۰ ساله و ۲ شهید ۲۸ ساله اند و شهدایی ۲۲، ۲۳، ۲۵ و ۲۸ ساله نیز با انجام آزمایش‌های ژنتیکی شناسایی و تعیین سن شده اند.

شهدای امروز، جوانان ۲۰ ساله دهه ۶۰ هستند که در راه آزادی و اقتدار میهن اسلامی جان دادند تا کشورشان استوار و مقتدر پای ولایت مانده و در مسیر رسیدن به عدالت علوی گام برداشته و زمینه را برای ظهور حضرت قائم (عج) مهیا کند.

امروز مردم مشهد و به خصوص ۲۰ ساله‌های دهه هشتادی، پای درس ایثار و از جان گذشتگی ۲۰ ساله‌های دهه ۶۰ نشسته اند که برای اقتدار و استقلال کشور، تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و در اوج کمبود‌ها در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، که توسط ده‌ها کشور دیگر حمایت می‌شد، ایستادند تا کشور را از آن گردنه سخت تاریخی بگذرانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح اهمیت حضور مردم قدرشناس مشهد در آیین تشییع شهدای گمنام گفت: غبارآلودگی و زنگار هفته‌های گذشته، که به دلیل تحرکات دشمنان خارجی و ضد انقلاب در قالب جنگ ترکیبی در جامعه ما ایجاد شده بود، به واسطه حضور پیکر پاک شهدا در این استان زدوده شده و جو معنوی و فکری جامعه پاکیزه شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: پیکر ۱۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس پس از ورود به مشهد در تاریخ ۲۶ آذرماه، تاکنون در چند شهرستان محوری توزیع و در داخل استان تشییع شده است و بیش از هزار مراسم وداع و تشییع در سراسر جغرافیای استان برگزار شده است.

وی گفت: در آبین‌های مردمی یاد شده مدارس، مساجد، دانشگاه ها، مراکز نظامی و انتظامی و دستگاه‌های دولتی میزبان این شهدای والامقام بوده اند و طی این روز‌ها عطر وجود و حضور این شهدای عزیز در اقیانوس محبت مردم پیچیده و مردم با یاد و خاطرات معنوی شهدا عجین شده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اضافه کرد: حضور شهدا همیشه در جامعه امنیت و بصیرت بخش بوده است و طی چند روز گذشته نیز حدود یک میلیون نفر از مردم شهر‌ها و روستا‌های استانِ هفت میلیونی خراسان رضوی به محوریت شهر‌های تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، نیشابور و مشهد توفیق تجدید میثاق با آرمان‌های این شهدا و وداع با این اسوه‌های ایثار را داشته اند.

اکنون و پس از چهار دهه از شهادت مظلومانه، امروز تربیت شدگان مکتب حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) مهمان شهر امام رضا (ع) بودند و درس اقتدار را برای مردم شهیدپرور مشهد بازخوانی کردند، مردمی که حدود ۱۰ هزار شهید در راه حفظ تمامیت ارضی و دستاورد‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

{$sepehr_media_642017_400_300}