امروز (شنبه 20 اردیبهشت) جزئیات اجرای سینماماشین در مشهد مشخص می‌شود

شهرآرانیوز؛ تعطیلی سینماها انگار دارد کاملا حس‌و‌حال سالن‌های سینما و جادوی پرده نمایش را از یادها می‌برد؛ اکران اینترنتی و آنلاین، تماشای فیلم‌ها در مانیتورهای کوچک سینماهای خانگی و لب‌تاب‌ها هم گویا چندان نتوانسته جسم سرد و بی‌جان سینما را در این‌روزها احیا کند. این وضعیت رکود و تعلیق بی‌پایان، و تقاضای مردم برای تفریحاتی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را نقض نکنند برخی شهرهای دنیا را به فکر راه‌اندازی سینماماشین انداخت.


بیشتر بخوانید: بازگشت به دوران طلایی سینما‌های روباز


خیلی‌ها راه‌اندازی درایوین‌سینما‌ها در دوران بحران کرونا و وضعیت قرنطینه کنونی را برگشت سینما به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی و رونق سینما‌های ماشین‌رو تعبیر کردند. چند روز پیش با اکران فیلم «خروج» در «سینماماشین» برج میلاد تهران این جریان به ایران هم آمد و حالا شهرداری مشهد نیز برای اجرای «سینماماشین» در مشهد سه مکان را مشخص کرده است تا گروه‌ها و نهاد‌هایی که تمایل دارند متصدی و اجراکننده این پروژه باشند پیشنهادهای خود را مطرح کنند.
 
 
طبق گفته صدرا یوسفی بوستان کوهسنگی، نمایشگاه بین‌المللی و مجتمع آیه‌ها برای سینماماشین مشهد مشخص شده است. در روزهای اخیر متقاضیان تصدی و اجرای این پروژه هم پیشنهادهای خود را مطرح ‌کرده‌اند و امروز (شنبه ۲۰ اردیبهشت) در جلسه‌ای، اجرای این پروژه (قوانین بهداشتی، زمان و مکان و شرایط بلیت‌فروشی) نهایی می‌شود. اما تا ‌آن‌زمان می‌توانید ویدئو تاریخچه سینماماشین را ببینید:
 
فریم‌به‌فریم و سپربه‌سپر با تاریخچه «سینما ماشین»