سایت بازدید مجازی از موزه‌‌های کشور به‌‌زودی راه‌اندازی می‌شود
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، محمدرضا پهلوان در گفت‌وگویی اظهار کرد: در شرایط کرونایی و برای معرفی بیشتر تاریخ و فرهنگ ملی ایران و به‌ویژه خراسان رضوی، کلیپ‌های مختلفی از موزه‌های فعال در مشهد و استان خراسان‌رضوی را در فضا‌های مجازی و سایت آپارات بارگذاری کردیم و بازخورد‌های خوبی به دست آوردیم.

وی ادامه داد: اکنون پلتفرم‌های بازدید مجازی مانند آنچه که موزه ایران باستان ایجاد کرده است، نداریم. اما تاکنون ظرفیت‌های موزه بزرگ خراسان و موزه نادری را در بستر‌هایی که اعلام شد، بارگذاری کرده‌ایم.

پهلوان به اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: اکنون اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال آماده‌سازی و راه‌اندازی نخستین سایت ملی بازدید مجازی از موزه‌های کشور است و در همین راستا، مجموعه‌ای از عکس‌ها و کلیپ‌های لازم از موزه‌های خراسان‌رضوی را در اختیار وزارتخانه قرار داده‌ایم که به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با سایر برنامه‌هایی که قرار است به مناسبت ۲۹ اردیبهشت، روز جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی در خراسان رضوی اجرا شود، گفت: همچنان مشغول جمع‌بندی اقدامات لازم هستیم و با‌توجه‌به وضعیت کرونا، قطعا برنامه‌های این روز را با محوریت فضای مجازی برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است مشهد دارای ۹۴ موزه فعال می‌باشد که از این تعداد ۳۰ مجموعه مستقیم زیر نظر اداره کل موزه‌ها قرار داد و سایر موزه‌ها، متعلق به دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
 
صف خرید سنگین پدیده در تابلوی معاملات فرابورس ایران
 
وزیر بهداشت: پس از پایان ماه رمضان، صحن‌های حرم‌های آستان‌های مقدس را بازگشایی می‌کنیم
 
گذر هفت‌‌حوض از هفت‌خان ثبت ملی