مشهد همچنان در وضعیت قرمز/اسامی شهرهای وضعیت قرمز کشور +جدول

به گزارش شهرآرانیوز، در این مطلب اسامی شهر‌هایی که در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند را مشاهده می‌کنید.

 

شهرستانی در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارد که در ۲ هفته گذشته هر ۲ شرط زیر را داشته باشد؛ یک اینکه متوسط میزان بستری روزانه (به ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت) حداکثر یک نفر باشد، مثلا در شهرستانی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر، متوسط روزانه ۲ بیمار بستری باشد و متوسط تعداد بستری روزانه حداکثر یک نفر باشد، یعنی حداکثر ۱۴ بستری در شهرستان در ۲ هفته (شامل موارد مشکوک و قطعی) باشد.


بیشتر بخوانید: انتقال کرونا از طریق غذا به بدن


بر اساس این گزارش امروز یکشنبه چهارم خرداد شهرستان‌های، قوچان، شیروان، بجنورد و شهر مشهد در استان خراسان در وضعیت قرمز قرار دارند، وضعیت شهر بندرترکمن در استان گلستان نیز قرمز است.

 

در نیمه شمالی کشور، وضعیت شهرستان سوادکوه و آستارا قرمز بوده و در استان تهران نیز وضعیت شمیرانات قرمز گزارش شده است.

 

بر اساس اطلاعات به‌روز نرم‌افزار ماسک، در نیمه غربی کشور شهرستان اهر، هوراند، خوی و ارومیه وضعیت قرمز است، شهرستان‌های مهاباد، سردشت جوانرود، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و هرسین در استان کرمانشاه وضعیت قرمز گزارش شده است.


بیشتر بخوانید: مدت‌ زمان غیرفعال شدن کرونا با نور خورشید


از سوی دیگر، وضعیت شهر‌های رومشکان و خرم آباد در استان لرستان و شهرستان دزفول در استان خوزستان، رامهرمز و کوهرنگ و شوشتر قرمز گزارش شده است.

 

وضعیت شهرستان بندرعباس در نیمه جنوبی کشور قرمز است، در استان سیستان و بلوچستان نیز وضعیت شهر‌های چابهار و ایرانشهر قرمز است.

 

بر اساس این گزارش وضعیت حدود ۹۰ درصد شهر‌های کشور زرد و روند سفید شدن وضعیت شهر‌ها رو‌به‌افزایش است.


شهر مشهد همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد/اسامی شهرهای وضعیت قرمز کشور در شیوع کرونا +جدول

منبع: فارس