مشخصات فنی K132 توسط ایران خودرو اعلام شد
به گزارش شهرآرانیوز، K132 را باید نسخه وطنی شده پژو ۳۰۱ دانست که بر روی پلت فرم اطلاح شده PF ۱ پژو- سیتروئن بنا شده است. البته این پلت بعد از ایرانیزه شده نام IKP ۱ را به خود گرفته و قرار است محصولات دیگری نظیر کراس اوور کی ۱۲۵ هم و یک هاچ دیگر هم بر روی این پلت فرم هم سوار شوند. بر اساس ادعای مدیران ایران خودرو سطح داخلی سازی کی ۱۲۵ بالای ۹۰ درصد است که در صورت صحت این موضوع کی ۱۳۲ را باید داخلی‌ترین خودروی ایرانی محسوب کرد.
 

فوری: انتشار تصاویر رسمی و مشخصات K132



مشخصات فنی K132 توسط ایران خودرو اعلام شد

در بخش فنی، خودروی K ۱۳۲ از موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری EC ۵ سود می‌برد که توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و خروجی گشتاور ۱۵۰ نیوتن متری در دور موتور ۴۸۰۰ را دارد که با هدایت این نیرو به چرخ‌های جلو، حداقل شتاب ۹.۵ ثانیه با گیربکس ۵ سرعته دستی و حداقل شتاب ۱۱.۵ ثانیه با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بدست می‌آید. با رعایت استاندارد‌های یورو ۵، مصرف سوخت این اتومبیل در نسخه گیربکس دستی معادل ۶.۷ لیتر و در نسخه اتوماتیک معادل ۷.۱۵ لیتر به ازای کارکرد ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
 
 

بیشتر بخوانید: 
 
پیش فروش k132 از امروز ۱۸ تیر | برنامه پیش‌فروش ۹ محصول ایران‌خودرو اعلام شد
 
مشخصات سایپا شاهین+قیمت و تصاویر
 
جک X8 معرفی می شود / شاسی بلند جدید JAC در راه بازار
 
مشخصات ساینا S سایپا +تصاویر و ویدئو
 
مشخصات محصول جدید ایران خودرو به نام سورن پلاس


مشخصات فنی K132 توسط ایران خودرو اعلام شد


از آنجایی که کی ۱۳۲ بر پایه پژو ۳۰۱ توسعه یافته در بخش ابعاد تفاوت اندکی ما بین این دو خودور مشاهده می‌شود. کی ۱۳۲ در بخش ابعاد از طول ۴۵۰ میلی متر، عرض ۱۷۴۸ میلی متر، ارتفاع ۱۴۶۶ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۵۲ برخوردار است. صندوق بار این سدان حجم ۶۴۰ لیتری دارد و کلیات این ابعاد وزن ۱۱۹۰ کیلوگرمی را بوجود اورده اند.

مشخصات فنی K132 توسط ایران خودرو اعلام شد


بهره مندی از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC و همچنین سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها خواهد بود که تاثیر بسزایی در ایمنی اتومبیل خواهند گذاشت.
 
مشخصات فنی K132 توسط ایران خودرو اعلام شد


از لحاظ امکانات و تجهیزات، هر دو نسخه دستی و اتوماتیک امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، اما با خرید نسخه اتوماتیک می‌توانید ۴ کیسه هوای ایمنی راننده، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، چراغ روشنایی روزسرنشین جلو و جانبی، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار با قابلیت تاشوندگی، کمربند‌های ایمنی جلو و عقب ۳ نقطه ای، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، سنسور نور و باران، روکش چرمی و پارچه‌ای و همچنین ورود بدون کلید را داشته باشید.
 
مشخصات فنی K132 توسط ایران خودرو اعلام شد

منبع:پردیس خودرو