دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید به ۲۰ درصد برسد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو
سرخط خبرها

مشخصات محصول جدید ایران خودرو به نام سورن پلاس

  • کد خبر: ۳۱۷۰۳
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
  • ۴۰
مشخصات محصول جدید ایران خودرو به نام سورن پلاس
بسیاری از ما سمند را تحت عنوان خودروی ملی میشناسیم. به تازگی تصاویری از هشتمین فیس لیفت این خودرو یعنی سمند سورن پلاس جدید که گفته می‌شود سال آینده راهی جاده‌ها خواهد شد منتشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز ،این خودروی نه چندان ایمن از سال ۱۳۸۰ به بعد با فیس لیفت‌های مختلف و صد البته بسیار مشابه‌ای مثل سمند، سمند سال، سمند lx، سمند سورن وارد بازار شده و توانسته به دلیل تک قطبی بودن صنعت خودروسازی داخل کشور فروش نسبتا خوبی را نیز تجربه کند. حالا ظاهرا ایران خودرو دست به کار شده تا سورن سال را با برخی تغییرات جزئی روانه بازار کند.


مشخصات سمند سورن پلاس

با وجود تمام این مشکلات، اما ایران خودرو قصد دارد به زودی سورن پلاس را راهی بازار کند؛ بنابراین با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات این خودرو:

سورن پلاس مجهز به موتور EF ۷ با حجم ۱.۷ لیتر و حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر بوده و می‌تواند استاندارد‌های آلایندگی یورو ۵ را پاس کند. نکته حائز اهمیت در خصوص سورن پلاس مطابقت این خودرو با استاندارد یورو ۵ است که البته با عرضه بنزین معمولی یورو ۲ در پمپ بنزین‌های کشور در تضاد است.
 
مشخصات محصول جدید ایران خودرو به نام سورن پلاس

یک گیربکس پنج سرعته دستی نیز نیروی تولید موتور این خودرو را به چرخ‌های جلو آن منتقل می‌کند. قوای محرکه و جعبه دنده سورن پلاس در بسیاری از محصولات دیگر ایران خودرو نیز مشاهده می‌شود و همین موضوع می‌تواند به خریداران اطمینان دهند که خودرو مذکور در این دو بخش مشکلی در خصوص قطعات و خدمات پس از فروش نخواهد داشت.


سمند را می‌توان یکی از جادار‌ترین خودرو‌های تولید شده در داخل دانست که از نظر فضای کابین خانواده‌ها را راضی می‌کند. سورن پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست و طول، عرض و ارتفاعی به اندازه ۴۵۳۴. ۱۷۲۰. ۱۴۶۰ میلی متر دارد.

سورن پلاس می‌تواند صندوق عقبی به اندازه ۵۰۰ لیتر را در اختیار  بگذارد که این میزان ظرفیت تقریبا با خودروی خوش نام بازار یعنی تندر ۹۰ برابری می‌کند. در بخش ایمنی نیز این خودرو به ترمز‌های ABS+EBA مجهز شده است و هر چهار چرخ نیز از رینگ‌های دورنگ که برای اولین بار در ایران تولید شده است برخوردار هستند.


دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری در این خودرو تعیبه شده است وبا سه عدد سنسور دنده عقب هم راننده را در حرکت به عقب یاری می‌کنند.


برای ایمنی کودکان در صندلی عقب نیز ایران خودرو در این قسمت سورن پلاس را مجهز به ایزوفیکس کرده است. همچنین کروز کنترل نیز از دیگر امکانات رفاهی است که می‌توانید درون کابین این خودرو پیدا کنید.


سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است و تنظیم شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، پاور ویندوز و آنتی ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیو پخش، پورت USB، بلوتوث، بلندگو‌ها همراه با تیوتر روی درب‌های جلو و طاقچه عقب از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو هستند.

در مدل پلاس صندلی راننده و سرنشین ۶ حرکته است که می‌تواند۲ حرکت برقی و  ۴ حرکت دستی داشته باشد. فرمان این خودرو هیدرولیکی است و آینه‌های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم برقی که با فشردن کلید تنظیم این آینه‌ها کاملا جمع شوند (آینه‌های تاشو).


چراغ‌های LED جلو، چراغ روز (Day Light)، مه شکن‌های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمر بند ایمنی۳ نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی شیشه درب‌های عقب و شیشه عقب، کلید‌های کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرواز جمله امکاناتی هستند که سورن پلاس را بدل به یک انتخاب مناسب اکونومی خانوادگی می‌کند.

منبع:بیتوته
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
3
65
خرهمون خره فقد پالونش عوض شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
این ماشینی که خیلی از امکانات حداقلی به روز رو کم داره با چه رویی میگین ...پلاس!!!
حداقل تغییر با حداکثر افزایش قیمت...
تازه باز میگن ما داریم ضرر میکنیم، خب چجوریه که ورشکست نمیشین بمیریم راحت شیم...
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
4
72
باز هم حماسه ای دیگر در صنعت تعویض چراغ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
بابا اینا خودشونه کشتن حالا ی دوتا چیز یاد گرفتن اونم از ژاپنیا حالا هر بار که میشه دونا چراغه روز روشون میذارن بعد با قیمتا ده برابر میفروشن ب مردم خدایی اینارو بیرون بخوای اسپرت کنی با 2 ملیون بهترین چیزارو واسط میذارن بابا جم کنید ب جای حرف زدن برید چند تا ماشینه با کیفیت درست کنید شما دوتا دره خودرو رو نمی‌تونید فیت بکنید اون یکی با اون یکی یا فاصله داره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
5
70
سلام واقعا برای صنعت خودرو سازی متاسفم چهارتا چراغ عوض میشه مدل جدید
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
40
بگین سمند پلاس بیشتر بهش میخوره،چقد خلاقیت در طراحی،باریکلا
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
3
35
ینی مفت نمی ارزاین بااین ماشین ساختنتون خب لااقل یه پخش تصویری واسش میزاشتین خخخخ حالا مردم رو پراید پخش تصویری میزارن خخخخ
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
43
نمی دانم چه گناهی به درگاه خداوند کردن ملت ایران که هر روز باید شاهد نبوغ و فن آوری این دو شرکت آشغال ساز خودروی باشند خودشون مسخره کردن .همچین نوشته سمند سورن پلاس سال آینده به جاده های ایران میاد که اینگار فضاپیما ساخته شما همین الان هم قطعات برای فرغون سازی ندارید . خودرو ملی افتخار ملی
ناشناس
Austria
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
3
44
چون در ایران زبان رسمی انگلیسی است و ایران خودرو تمام خودروهاش رو به کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان و کانادا و استرالی اصادر میکنه : سورن پلاس . . . پلاس . یا میخواستند بگویند : سورن پلاسیده ؟
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
33
ویران خودرو
علیرضا
Germany
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
4
46
سلام اینایی که اینطوری نظر میدن تو پیش فروش نفر اول تو صف هستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
خب وقتی گمرک بسته هست مجبور هستیم چکار کنیم؟ مجبوریم مجبور میفهمی
ناشناس
United States of America
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
27
بنظرم یه قالپاق چهار گوش طراحی کنید بعد همین ماشینایی رو که داریم مجدد با قالپاق چهارگوش وارد بازار کنید .اسم فور کورنر هم به اولشون اضافه کنید.مثلا فورکورنر پراید.فور کورنر لیفان.خیلی رویاایی میشه .تو جهان مطرح میشه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
30
این پلاس رو کی به اینا یاد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
21
سلام فکرکنم بااین همه آپشنی که گذاشتن قیمتش بایک تویوتا کمری برابری کنه آخه دوتاچراغ جلوعقب ال ای دی کردن چقدر خرج داره باچهارتارینگ آقااصل ماجراکیفیت درست کنید یه ماشین ساده بدید بیرون که مال ۳۰سال پیش باشه ولی امنیت کیفیت داشته باشه نه اینکه صفربخری هرروز تونمایندگی باشی یجاش بلنگه دناتو۸۰هزارکیلومتر آخه چرا باید بلبرینگ چرخ جلو خراب بشه ال ۹۰داشتم تو۵۰۰هزارکیلومتر به جلوبندی دست نزدم چه برسه چیزهای دیگه فقط یک دفعه صفحه عوض شد
Negin
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
21
دهن آدم وا میمونه از این همه نبوغ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
16
لعنت به ایرانخودرو
علی جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
15
تبریک میگم به ایران خودرو که موفق شد یه آشغال ملی دیگه رو به ثمر برسونه...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
14
واقعا واسه این وضعیت متاسفم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
13
وای خدا درب صندوق از داخل خودرو باز میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
16
خر خودرو این اسباب بازی ها رو جمع کنید به خدا خجالت چیز خوبیهاگر انسان باشید
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
14
ناشکری نکنید. سال دیگه قراره همینو فقط یک بوگیر کارتی از جلو آینه آویزون کنن به اسم سورن پلاس ایکس تحویل بدن
علیرضا
Canada
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
9
خوب نخرید مجبورتون نکردن که هفت میلیون ثبت نام میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
8
ما و این همه خوشبختی محاله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
9
وقتی دو اشغال ساز نمیتونن برای مردم با پول نقد خودرو بدن خوب از خارج خودرو وارد کنین ما دردمان را به کی بگیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
8
این آشغالها که ماشین نیستند، سه تا موتور داره ایران خودرو هی اتاق عوض می‌کنه و پلاس پشت اسم می‌زاره.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
11
پورت USB هم آپشن بحساب میاد؟
من ک ررررردددد دادم تو این کشور. من میخام پناهنده بشم به بورکینافاسو. باید کجا رو بترکونم.؟
Yahys
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
9
بیچاره مامردم که مجبوریم اینارو بخریم وکلی خوشحال باشیم اگه بتونیم بخریم لااقل برای خودم بسیاربسیارمتاسفم و ناراحت و سرخورده
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
6
مسخره پلاس، مسخره‌ها گندشو درآوردن
چاکریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
6
یکی منو بگیر...... چقد نبوغ و آبشن تو این ماشین هست.... ترمز دار.. کیسه هوا دار... رینگ دار... فرمون دار... وای چراغ جدید دار..... واااااایی منو بگیرید...... خودروی ملی........
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
6
خاک بر سر ما شده که گیر این شرکت های دزد و کلاهبردار افتادیم.برید ماشین های افغانستان و عراق را نگاه کنید خجالت بکشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
2
5
مارو چی فرض کردید .طراح سمند پلاس رو باید در گینس به عنوان ابله ترین طراحها ثبت کرد . بی مخ .ابله .که فکر میکنی همه مثل خودت اینقدر بیشعورند .بیشعور من خودم سورن دارم جه غلطی کردی که پلاس برو و سر ه حماس گذاشتی
توحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
4
0
خیلی خوبه. اصلا صدا نداره. صندلیهاشون کولر دارن و خیلی نرم هستن
ناشناس
Germany
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
4
خاک بر سر ما ملت چهل سال است از دنیا و تکنولوژی صد سال عقب افتاده از ما ست که بر ماست به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منصور صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
4
هرچی میخواد ارتقا بده
وقتی نمیشه خرید .چه فایده
مثلاً قرار بود خودروی ملی باشه
هر ایرانی یه دونه داشته باشه .
از فقیر ترین با هر شرایطی اقتصادی یه دونه داشته باشه .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
1
همچنان عقب ماندگی دولت تدمیر امید مردم کجاست
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
2
تولید یک خودروی زاقارت ملی و با قیافه ی داغون رو ب همه هموطنان خسته از لگن سواری تبریک و تسلیت عرض می نمایم
بابا جمع کنید این مسخره بازی هارو ۲تا چراغ عوض میکنن کلی سر صدا راه میندازن
آشخورها
ناشناس
Germany
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
1
واقعا زشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
2
الان امروز ۱۴ مهر ۹۹ قیمت سورن پلاس تحویل یکماهه را نزدیک ۱۵۰ میلیون زده برای ثبت نام خیلی زیاده برای این ماشین حالا میفهمیم وقتی عرضه را کم میکنن تا قیمت بره بالا هدفشون چیه
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
2
پلاس ++
ندارین خخخخخ
خدایی خجالت بکشین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->