پلمب ۱۴ واحد صنفی در اولین روز طرح ممنوعیت فعالیت اصناف در مشهد
طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری با اشاره به محدودنبودن فعالیت گروه یک اظهار کرد: با وجود اینکه ممنوعیت ساعتی برای این گروه اعمال شده است، ما در مشهد ممنوعیت ساعتی برای این گروه در نظر نگرفتیم، اما، چون ممنوعیت ساعتی از ۲۱ شب اعمال شده است، بعضی اصناف در این گروه در همین ساعت تعطیل می‌کنند.

وی گفت:ما نظارت‌هایمان به‌طور مستمر پابرجاست و روزانه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود، به‌طوری‌که صبح ۱۰ گروه و بعدازظهر حدود ۶ گروه سرکشی در شهر فعالیت می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: در روز اول اجرای طرح محدودیت فعالیت گروه دو و سه و چهار، ۱۴ هزار و ۱۵۰ بازرسی داشتیم که ۲۲۳ اخطار کتبی به واحد‌ها داده شد و ۴۵ برگ جریمه تنظیم شد و ۱۴ واحد صنفی هم پلمب شد. این آمار از ۳۰ آبان‌ماه است که ممنوعیت فعالیت گروه ۲ هم به محدودیت‌ها اضافه شده است.

دلداری افزود: بیشتر تخلفات به صنوف آرایشی و بهداشتی، کافی‌شاپ‌ها و آب‌میوه و بستنی مربوط است.
رئیس اداره نظارت بر اصناف اتاق اصناف خراسان یادآور شد: درخواست می‌کنم واحد‌های صنفی‌ای که مجاز به فعالیت نیستند، برای رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا همکاری کنند. بعضی واحد‌های صنفی گمان می‌کنند ممنوعیت‌های کرونایی دوهفته‌ای است، اما رفع این ممنوعیت در صورتی است که در ارزیابی‌ها وضعیت آن شهر از حالت قرمز تغییر کند، در غیر این صورت این طرح ادامه‌دار خواهد بود.