پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

پلمب واحدهای صنفی متخلف بعد از پایان محدودیت‌ها آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۵۰۲۱۸
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
پلمب واحدهای صنفی متخلف بعد از پایان محدودیت‌ها آغاز می‌شود
مدیر نظارت و بازرسی اصناف خراسان رضوی گفت: پلمب واحدهای صنفی متخلف در طرح محدودیت اصناف از ابتدای آذرماه، بعد از پایان محدودیت و رفع ممنوعیت‌ها انجام می‌شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری، مدیر نظارت و بازرسی اصناف خراسان رضوی، درباره نحوه نظارت‌ها از ابتدای آذرماه اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه مشهد و بیشتر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قراردارند، گروه‌های ۲ و ۳ و ۴ محدودیت فعالیت دارند و فقط گروه یک منوط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمندانه امکان فعالیت دارد.

 

وی گفت: از جمله مواردی که واحد‌های صنفی باید در نظر بگیرند، این است که در صورت هرگونه تخلف و بازگشایی از اول آذرماه، واحد صنفی بعد از پایان محدودیت‌ها پلمب می‌شود. ضمن اینکه جریمه ریالی هم در کنار پلمب اعمال می‌شود.

 

وی یادآور شد: غرفه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در آن‌ها به‌جز مایحتاج ضروری مردم از جمله کیف، کفش، لوازم‌خانگی و... عرضه می‌شود، باید غیرفعال شود. این غرفه‌ها جزو مشاغل گروه ۲ هستند و فعالیتشان ممنوع است و به‌گمان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار دارند، به فکر فعالیت نباشند، چون در غیر این صورت کل فروشگاه پلمب خواهد شد.

 

به‌گفته دلداری نکته دیگری که آن‌دسته از واحد‌های صنفی که محدودیت‌ها بر آن‌ها اعمال نمی‌شود، باید درنظر داشته باشند، این است که برای ادامه فعالیت‌ها از ابتدای آذرماه حتما با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد کیوآر و درج آن در واحد مربوط، وضعیت خود را مشخص کنند تا در زمان بازرسی‌ها مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید و شناسایی از سوی بازرسان راحت‌تر باشد.

 

پلمب ۵۰ واحد صنفی متخلف برای رعایت‌نکردن محدودیت ساعتی

مدیر نظارت و بازرسی اصناف خراسان رضوی درباره آمار بازرسی‌ها در طرح محدودیت ساعتی اصناف در چند روز گذشته یادآور شد: در این مدت بازرسان ما در ۱۰ گروه مشترک بازرسی متشکل از نمایندگان اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن وتجارت، ۲۶ هزار بازرسی در شهر مشهد انجام دادند.

 

وی افزود: در ۲۶ هزار بازرسی، ۱۱۶۱ اخطار کتبی به واحد‌های صنفی داده شد و حدود ۲۴۹ فقره فرم جریمه به تعزیرات حکومتی فرستاده شد و ۵۰ واحد صنفی هم پلمب شد.

 

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها فقط به ۲ هفته محدود نمی‌شود، گفت: از یک آذرماه این محدودیت‌ها تا اطلاع‌ثانوی خواهد بود، ولی هر ۲ هفته یک‌بار وزارت بهداشت مناطق را ارزیابی می‌کند؛ اگر وضعیت مناطق از نظر شیوع کرونا بهبود پیدا کند، بعد ۲ هفته این محدودیت‌هارفع می‌شود، اما اگر شرایط فرقی نکند، ممکن است این محدودیت پابرجا باشد.

 

وی ادامه داد: از واحد‌های صنفی و عموم مردم درخواست می‌کنم حتما این ممنوعیت‌ها و تردد‌های غیرضروری را رعایت کنند و به‌گمان این نباشند که محدودیت‌ها محدود به ۲ هفته است، بلکه باید وضعیت آن منطقه از نظر شیوع کرونا تغییر کند. هرچه این ممنوعیت‌ها تمدید شود، مسلما به ضرر اقتصاد است و یک اتحاد جمعی می‌طلبد تا از این روز‌ها گذر کنیم.

 

به‌گفته دلداری، از اول آذرماه باتوجه‌به اینکه گروه ۲ هم ممنوعیتشان برقرار می‌شود، همه بازرسان  را پای کار می‌آوریم و گشت‌هایمان را در شهر بیشتر می‌کنیم. درنتیجه در صورت مواجهه با هرگونه تخلف، واحد صنفی را پلمب و جریمه می‌کنیم.

 

وی تأکید کرد: واحد‌های صنفی به‌دلیل سلامت شهروندان باید نهایت همکاری را انجام دهند و مردم هم به ما کمک کنند تا بتوانیم این وضعیت را در شهرمان تغییر دهیم و ان‌شاءاللّه بعد از ۲ هفته که ارزیابی‌ها انجام شد، به شرایط عادی برگردیم.

 

دلداری در تشریح وضعیت شیوع کرونا در نقاط مختلف افرود: شهر‌های ایران از لحاظ شیوع ویروس کرونا به ۴ دسته قرمز، نارنجی، زردو سفید تقسیم شده‌اند که استان خراسان و شهر مشهد در وضعیت قرمز است.

 

وی گفت: در وضعیت سفید همه مشاغل با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با حفظ فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی امکان فعالیت دارند، ولی منوط به اینکه در سامانه وزارت بهداشت برای دریافت کد کیوآر اقدام کنند و آن کد را پشت شیشه واحد صنفی‌شان درج کنند. شهر‌هایی که در وضعیت زرد قرار دارند، مشاغل گروه ۴ فعالیتشان ممنوع است، ولی فعالیت مشاغل گروه یک، ۲ و ۳ آزاد است که بازهم با رعایت همان پروتکل‌های بهداشتی و درج کد کیوآر در واحد باید فعالیت کنند.

 

همچنین در شهر‌های نارنجی فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ممنوع است و گروه یک و ۲ به همان شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درج کدکیوآر اجازه فعالیت دارند.

 

وی تأکید کرد: بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی وضعیت قرمز دارند که در این وضعیت مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ فعالیتشان ممنوع است و فقط مشاغل گروه یک آزاد هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت کد کیوآر از سامانه وزارت بهداشت که الزامی است، فعالیت کنند، در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

 

دلداری یادآور شد: در وضعیت نارنجی فعالیت گروه ۳ و ۴ ممنوع است، اما جریمه ریالی برای متخلفان در نظر گرفته نشده است و فقط بعد از پایان محدودیت‌ها واحدشان پلمب خواهد شد، ولی واحد‌های متخلف در وضعیت زرد یک هفته پس از آغاز محدودیت‌ها پلمب می‌شوند.

 

به‌گزارش شهرآرانیوز، براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل و مراکز گروه ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید و فروش موادغیرغذایی، قنادی و خشکبار، آب‌میوه‌فروشی‌ها، مراکز طبخ غذا، آرایشگاه‌های مردانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، مشاوران املاک، بازار فروش خودرو، فروشندگان فرش و موکت، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، عرضه‌کنندگان لوازم‌خانگی، خدمات چاپ و فعالیت‌های وابسته، آتلیه و عکاسی، پرده‌فروشی، مبلمان، کیف و کفش، لوازم‌تحریر و خرازی، کادویی، تزیینات داخلی، خیاطی و فروش پوشاک و پارچه است.

 

مشاغل صنفی گروه ۳ نیز شامل آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، تالار‌های پذیرایی، کافه، قهوه‌خانه، چای‌خانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ‌وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخر‌های سرپوشیده است.

 

فعالیت‌های گروه ۴ نیز شامل همایش‌ها و مراسم فرهنگی و اجتماعی و مذهبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و ورزش‌های پربرخورد، گروه‌های حساس، کافه، چای‌خانه و قهوه‌خانه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->