صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌رضوی:

۵ تشکل حرفه‌ای گردشگری در سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۲۵۵۸۰
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: ۵ تشکل حرفه‌ای گردشگری استان در سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر امروز با اعلام این خبر افزود: در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور و همچنین ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری مصوب هیئت وزیران، ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در دستورکار قرار دارد.

او ادامه داد: در این راستا ایجاد ۳تشکل‌های دیگر در رسته‌های مهمان‌پذیرها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و مؤسسات آموزشی مراحل پایانی خود را طی کرده‌اند و مقرر بود در اسفند ماه ۹۸ با برگزاری مجمع عمومی شکل بگیرند که با بروز بحران ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات عمومی به بعد از عبور بحران موکول شد.

مکرمی‌فر گفت: همچنین با ابلاغیه وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر قبول فعالیت انجمن‌های صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری، این ۲تشکل نیز به مجموع تشکل‌های حرفه‌ای استان اضافه خواهد شد.

او یادآور شد: تاکنون ۴تشکل حرفه‌ای در حوزه گردشگری استان شامل جامعه حرفه‌ای هتلداران استان، جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، جامعه حرفه‌ای هتل‌آپارتمان‎‌های استان، انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت استان تشکیل شده است و این تشکل‌ها در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: تعداد تشکل‌های گردشگری استان در سال ۹۹ به ۹تشکل افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری بازوی این اداره کل در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های جذب گردشگر داخلی و خارجی و توزیع سفر و ثروت در استان خواهند بود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.