صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روحانی در دیدار با رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی:

رویکرد ثابت جمهوری اسلامی ایران کاهش تنش و عدم هرگونه درگیری است

  • کد خبر: ۷۱۴
  • ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
رئیس جمهور روحانی: رویکرد ثابت جمهوری اسلامی ایران در کاهش تنش ، عدم هرگونه درگیری بین نیروی نظامی کشورها و توسعه صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان است.

به گزارش شهرآرا نیوز و به ‌نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز یکشنبه در دیدار گابریلا کوئواس بارون رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) بیان داشت: اتحادیه بین‌المجالس جهانی همواره در هدایت و نزدیکی پارلمان‌ها و افکار عمومی برای هماهنگی در مسایل مهم سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی مثبتی داشته است.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تروریسم، یک جانبه‌گرایی و مشکلات زیست‌محیطی از مسایل و معضلات دنیای امروز است که برای رفع آنها نیاز بیشتری به توسعه همکاری‌های پارلمانی و بین‌المللی داریم.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره همکاری خوب و نزدیکی با اتحادیه بین‌المجالس جهانی داشته است، افزود: بررسی موضوعات مهم بین‌المللی و اعلام نظر اعضای پارلمان‌های کشورهای مختلف در اجلاس‌های گوناگون این اتحادیه و دستیابی به یک جمع‌بندی مشترک، بسیار حائز اهمیت بوده و این اجلاس‌ها در موضوعات مهم بین‌المللی همواره با نشاط، پرتحرک و فعال بوده است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در یک سال اخیر با خروج آمریکا از برجام به عنوان توافقی چندجانبه و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مواجه بودیم، گفت: شاید کمتر سابقه داشته که اگر کشوری به قطعنامه شورای امنیت عمل کند، تنبیه شود؛ اما امروز کشورهایی که به قطعنامه ۲۲۳۱ عمل می‌کنند، از سوی آمریکا مورد فشار و تحریم قرار می‌گیرند.

روحانی ادامه داد: امروز آمریکا دست به تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران زده و حتی در مواد دارویی و غذایی هم اعمال تحریم می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.