ورود نخست‌وزیر ارمنستان به تهران جزئیات تشییع و تدفین پیکر نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی ورود نخست وزیر عراق به فرودگاه مهرآباد برای شرکت در مراسم تشییع شهدای سانحه بالگرد نروژ رسماً کشور فلسطین را به رسمیت شناخت پیام تسلیت استاندار خراسان‌رضوی به حضرت آیت‌الله علم‌الهدی ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران اطلاعیه صادر کرد سفر مقامات جمهوری آذربایجان به تهران رسانه‌های عربی حیرت‌زده شدند | پوشش لحظه‌به‌لحظه مراسم تشییع شهدای خدمت در دولت سیزدهم اقتصاد ایران از بلاتکلیفی درآمد رهبر معظم انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهانش نماز اقامه کردند+ فیلم نخست وزیر عراق در رأس یک هیأت بلندپایه عازم تهران شد احتمال بازداشت نتانیاهو در نروژ هنیه: طوفان الاقصی قلب اسرائیل را هدف قرار داد + فیلم نخست‌وزیر پاکستان برای عرض تسلیت به ایران می‌آید نخستین جلسه هیات دولت به ریاست مخبر برگزار شد (۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | تا ساعاتی دیگر؛ رهبر انقلاب در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان نماز اقامه می‌کنند ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افراد مسلح در نیجریه ۴۰ نفر را کشتند پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است
سرخط خبرها

گفت‌وگو، تنها راه حل مشکلات منطقه‌ای

  • کد خبر: ۲۲۹
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
گفت‌وگو، تنها راه حل مشکلات منطقه‌ای
روحانی ضمن حضور در کنفرانس سیکا با سران تعدادی از کشورهای منطقه رایزنی کرد

رئیس‌جمهور روز گذشته و در دومین مرحله از سفر آسیایی خود، به‌منظور شرکت در پنجمین کنفرانس «تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا)» در تاجیکستان، به دوشنبه سفر کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در این اجلاس، دستیابی به سطح قابل قبولی از صلح، ثبات و توسعه را در شرایط امروز جهان، نیازمند گسترش همکاری و گفت‌وگوهای منطقه‌ای با هدف تقویت تفاهم دانست و تأکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی‌بر همکاری، هم‌افزایی و یافتن راه‌های دستیابی به منافع مشترک، سود متقابل و در یک کلمه، سیاست برد-برد است.
وی ادامه داد: همه به نقش سیاست‌های دولت فعلی آمریکا در بی‌ثبات‌سازی کشورهای منطقه به‌خوبی واقفیم. وضعیت کنونی فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و یمن، نمونه‌هایی بارز از پیامدهای این سیاست در سال‌های اخیر است. این سیاست‌ها، ناقض حق تعیین سرنوشت به‌عنوان یکی از حقوق اساسی و ذاتی همه ملت‌ها در بسیاری از کشورهای منطقه بوده است.
رئیس دولت تدبیر و امید تأکید کرد: در شرایط امروز جهان، یک کشور به‌تنهایی قادر به مقابله با چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها نیست و دستیابی به سطح قابل قبولی از صلح، ثبات و توسعه، نیازمند گسترش همکاری و گفت‌وگوهای منطقه‌ای با هدف تقویت تفاهم است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی‌بر همکاری، هم‌افزایی و یافتن راه‌های دستیابی به منافع مشترک، سود متقابل و در یک کلمه، سیاست برد-برد است. در همین چارچوب، مشارکت با کشورهای منطقه و استفاده از ساز‌و‌کار گفت‌وگوهای چندجانبه در قالب نشست‌های سیکا را بسیار مفید، ضروری و کارگشا می‌دانیم. در حاشیه این اجلاس، روحانی با عبدا... عبدا... ، رئیس اجرایی دولت افغانستان، نیز دیدار کرد. رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به تلاش دو کشور برای مبارزه و ریشه‌کنی تروریسم در منطقه گفت: امنیت کشورهای منطقه از‌جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده، لذا برقراری ثبات و توسعه منطقه نیز در‌گرو همکاری کشورهای منطقه است.
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در دیداری دو‌جانبه در تاجیکستان بر مخالفت خود با هرگونه تحریم و یک‌جانبه‌گرایی در مناسبات بین‌المللی تأکید کردند. روحانی در دیدارش با رجب‌طیب اردوغان نیز ضمن تأکید بر اینکه تهران علاقه‌‌مند به توسعه روابط با ترکیه در همه عرصه‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری است، گفت که باید به تلاش‌ها برای تقویت این همکاری‌ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به سطح مورد‌توافق افزوده شود.
علاوه‌بر‌این، روحانی در دیدار امیر قطر که در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس سیکا و در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: رایزنی دوجانبه و چند‌جانبه و همکاری بیشتر، تنها راه کاهش اختلافات و حل و فصل مشکلات منطقه‌ای است و ایران همواره آماده مشارکت در این عرصه است. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، نیز در این دیدار گفت: قطر نیز بر این اعتقاد است که حل تمام اختلافات در منطقه تنها از‌طریق گفت‌وگو، همکاری جمعی و پیگیری راه‌های سیاسی امکان‌پذیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->