چه کسانی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟ ماجرای خبر درگذشت «اسماء اسد» همسر بشار اسد چیست؟ قاضی‌زاده هاشمی: دیوار میان مردم و دولت را بر میدارم + فیلم مهرداد بذرپاش: وقت کم است | اقدامات شهید رئیسی را ادامه می‌دهم + فیلم محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکرد آخوندی: من نگران ایرانم + فیلم قالیباف: اگر معتقد نبودم مشکلات قابل حل هستند هرگز وارد عرصۀ رقابت نمی‌شدم + فیلم وزیر خارجه اسبق بوسنی و هرزگوین در منزل شهید امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت نام ۲۲ نفر قطعی شده است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس
سرخط خبرها

پرویز فتاح: از سخنان رئیس جمهور درباره فقر مطلق اشتباه استنباط شده است

  • کد خبر: ۱۰۲۰۴۴
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
پرویز فتاح: از سخنان رئیس جمهور درباره فقر مطلق اشتباه استنباط شده است
رئیس بنیاد مستضعفان استنباط اشتباهی در برخی از رسانه‌ها شکل گرفته مبنی بر اینکه رئیس جمهور دستور داده فقر مطلق دو هفته‌ای لغو شود، اما این گونه نبوده بلکه دستور تشکیل کارگروهی برای برنامه ریزی رفع فقر مطلق صادر شده است.

عرب هاشمی | شهرآرانیوز؛ «از استانداران انتظار داریم در ریشه کن کردن فقر مطلق از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و اجازه ندهند این موضوع به سال ۱۴۰۱ برسد»؛ این گفته‌های رئیس دولت سیزدهم در چهاردهم اسفند واکنش‌های مختلفی را در پی داشت و موافقان و مخالفان دولت به رفع دوهفته‌ای فقر مطلق واکنش نشان دادند.

اما این اظهارات سبب شد تا کارشناسان و نمایندگان مجلس دربرابر اقدامات دولت سیزدهم در راستای کاهش فقر توضیحاتی را ارائه و بیان کنند که در همین مدت زمان کوتاه از شروع به کار دولت فعلی، چه اقداماتی در حوزه عدالت اجتماعی و کمک به اقشار محروم جامعه انجام شده است.

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان درباره این جمله رئیس جمهور و واکنش‌هایی که به وجود آمد، گفت که از سخنان رئیس جمهور درباره ریشه کنی فقر مطلق اشتباه برداشته شده، چرا که این یک کار مهم و نیازمند برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: من در همان جلسه‌ای که آقای رئیسی درباره رفع فقر مطلق دستور داد، حضور داشتم. از طرف رئیس جمهور اعلام شد که برای رفع فقر مطلق به فوریت برنامه ریزی شود نه اینکه دو هفته‌ای فقر مطلق رفع شود.

دولت روحانی باعث افزایش اختلاف طبقاتی شد

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شورا‌های مجلس در گفتگو با «ایرنا» تأکید کرد که نگاه سرمایه داری دولت روحانی موجب افزایش اختلاف طبقاتی شد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل تورم شدید و نوع نگاه دولت به عدالت و اقشار مستضعف، به شدت شکاف طبقاتی افزایش یافت. در هشت سال دولت تدبیر شاهد بودیم که نرخ فقر مطلق و اختلاف طبقاتی به شدت افزایش یافت، زیرا دولت روحانی نگاه سرمایه داری داشت.

وی درباره نگاه دولت انقلابی برای کاهش فقر مطلق اظهار کرد: دولت با حذف رانت ارزی گام دوم اجرای هدفمندی یارانه را برخواهد داشت تا به صورت هدفمند به دهک‌های مختلف جامعه یارانه پرداخت شود. در بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف به دهک بندی اقشار مختلف جامعه شده است تا براساس این دهک بندی به خانوار‌ها کالابرگ الکترونیک اختصاص یابد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت به دنبال عدالت در توزیع برای کاهش فقر مطلق است، بیان کرد: دولت تصمیم شجاعانه‌ای در حذف ارز رانتی و اعطای کالابرگ الکترونیک اتخاذ کرده است که موجب کاهش فقر مطلق خواهد شد.

عزم رئیسی برای رفع محرومیت است

احمد راستیه دیگر نماینده مجلس هم از برنامه‌های هدفمند دولت برای رفع محرومیت‌ها خبر داد و به «ایرنا» گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم شاهد برداشتن گام‌های جدی و بلند از سوی دولتمردان و به ویژه شخص رئیس جمهور برای رفع محرومیت‌ها در کشور هستیم. رئیسی با انجام سفر‌های استانی عزم خود را برای رفع محرومیت و حذف فقر از مناطق مختلف کشور نشان داد.

وی ضمن بیان این مطلب که گام اول دولت در این راستا انجام سفر‌های استانی بوده است که رئیس جمهور و وزرا با ارتباط نزدیکی که با مردم داشتند در جریان جزئیات مشکلات مردم به صورت شفاف قرار می‌گرفتند، تصریح کرد: آقای رییسی با انجام سفر‌های استانی عزم خود را برای رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور نشان داد و در این سفر‌ها در جریان جزئیات مشکلات و محرومیت‌های مردم در حاشیه کلان شهر تهران و در نقاط دوردست قرار گرفت.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: در دولت آقای رییسی، رابطه ارباب رعیتی مقامات اجرایی در هشت سال گذشته جای خود را به رابطه مردم و مسئولان تغییر داده و مسئولان با ارتباط نزدیکی که با مردم دارند، مسائل و مشکلات آن‌ها را می‌شنوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات رئیس جمهور در طول ماه‌های گذشته در نظر گرفتن تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ برای اشتغال زایی است که میزان زیادی از این اعتبار از طریق بانک‌های عامل در قالب تسهیلات برای متقاضیان در این بخش در نظر گرفته شد.

سمت و سوی بودجه ۱۴۰۱ توجه به مناطق محروم است

سید کریم حسینی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، سمت و سوی دولت سیزدهم را توجه به مناطق محروم و حذف فقر بیان کرد و به «ایرنا» گفت: دولت سیزدهم و آقای رئیسی از ابتدای شروع به کار دولت عزم خود را برای رفع محرومیت و حذف فقر از کشور جزم کرده و در این مسیر مجدانه حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی و وزرای کابینه وی از ابتدای کار و در همین مدت کوتاه ۱۶ سفر استانی داشتند و از نزدیک در جریان جزئیات مشکلات مردم قرار گرفته. علاوه بر این سمت و سوی بودجه سال ۱۴۰۱ به سمت توجه به مناطق محروم و حذف فقر است و در تدوین لایحه بودجه اعتبارات خوبی برای رفع مشکلات در مناطق محروم در نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس حذف ارز ترجیحی را از اقدامات خوب دولت در راستای عدالت در جامعه برشمرد و بیان کرد: دولت درصدد است تا با هدفمند کردن یارانه‌ها به ویژه در بحث ارز ترجیحی، عدالت را اجرایی کند و معادل ریالی ارز ترجیحی در اختیار مردم که مصرف کنندگان اصلی آن هستند، قرار گیرد. واقعیت این است که دیر یا زود باید ارز ترجیحی حذف می‌شد و یارانه آن در اختیار جامعه هدف قرار می‌گرفت. حرکت دولت برای حذف ارز ترجیحی بسیار خوب و اقدامی پسندیده بود و ما امیدواریم که اجرای آن نیز به بهترین شکل انجام شود.

نگاه رئیسی، حل مشکلات اقشار آسیب پذیراست

حسین بامیری، نماینده مردم لردگان نیز درباره اقدامات دولت در حوزه رفع فقر مطلق به «ایرنا» گفت: نگاه رئیسی به حل مشکلات اقشار مختلف آسیب پذیر جامعه به ویژه کارگران مثبت است و دولت با افزایش حقوق کارگران نشان داد که با جدیت حل مشکلات اقشار مختلف جامعه را پیگیری می‌کند.

رئیس جمهور با برنامه‌های عالمانه، آگاهانه و ضربتی به دنبال حل مشکلات معیشتی کشور است. وزراتخانه‌ها هم باید همسو و هماهنگ برای ریشه کنی فقر مطلق در کشور اقدام کنند و خود را به مواضع رئیس جمهور برسانند تا با تکیه بر ظرفیت و توان داخلی شاهد حل مشکلات معیشتی در کشور باشیم و بتوانیم مشکلات همه اقشار جامعه به خصوص کارگران را حل کنیم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->