رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) بایدونبایدهای عرضه نان اینترنتی در مشهد | نباید قیمت نان در بستر آنلاین افزایش یابد طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت در صف بررسی در مجمع تشخیص! پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی خراسان‌رضوی نرخ روز دام زنده در بازار امروز مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | پیش‌بینی نرخ گوشت قرمز در بازار تشکیل ۴ پرونده تعزیراتی برای هیئت‌مدیره اتحادیه نانوایان مشهد بررسی وضعیت رهن و اجاره در شهرک شهید رجایی مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) دلار بازار آزاد به کانال ۵۸ هزار تومان صعود کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
۴ محموله برنج خارجی تا هفته آینده توزیع می‌شود

بازار همچنان تشنه برنج پاکستانی

  • کد خبر: ۱۰۳۴۲
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۷
بازار همچنان تشنه برنج پاکستانی
امیررضا وثوقی| در اواخر آبان‌ماه افزایش قیمت برنج پاکستانی موجب اعتراض بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصول شد، برنجی که در مدت‌زمان کمی با افزایش بیش از ۴۰ درصد تا کیسه‌ای ۱۷۰ هزارتومان نیز در مشهد عرضه شد. در همان زمان مسئولان سازمان صمت استان وعده دادند که به زودی با توزیع بیش از ۶۰۰۰ تن برنج پاکستانی مشکل گرانی این ماده غذایی حل شود. به دنبال این وعده توزیع برنج‌های احتکاری در مشهد شروع شد. با‌این‌حال گزارش‌های میدانی از بازار نشان می‌دهد که همچنان مشکل کمبود برنج پاکستانی در شهر وجود دارد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در‌این‌باره به شهرآرا گفت: ترخیص نشدن برنج وارداتی یا انتقال آن به انبار‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران از جمله دلایل گرانی برنج پاکستانی است. این برنج‌ها معمولا پس از فصل برداشت برنج داخلی در چرخه توزیع قرار می‌گیرند، همین مسئله زمینه برنج خارجی به ویژه پاکستانی را در شهر کم کرده است. علی غفوری‌مقدم افزود:، اما بخشی دیگر از مشکلات کمبود بازار به دلیل افزایش اختلاف قیمت برنج پاکستانی و برنج ایرانی است، اختلافی که خریداران را بیش از گذشته به استفاده از برنج پاکستانی ترغیب کرده است و در نتیجه کمبود عرضه و افزایش تقاضا قیمت برنج پاکستانی را به شکل شایان توجهی افزایش داده است. وی ادامه داد: سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به شکل‌های مختلفی این موضوع را از کمیسیون تنظیم بازار استان و همچنین از وزارت صمت پیگیری کرده است که خوشبختانه در جدول سهمیه‌بندی این برنج، خراسان رضوی نسبت به دیگر استان‌های کشور سهمیه بیشتری دارد. از هفته گذشته سازمان صمت با تزریق ۱۰۰۰ تن برنج پاکستانی توقیف‌شده به بازار‌های شهر، از رشد بیش از اندازه قیمت این برنج در بازار جلوگیری کرده است؛ و‌ی افزود: از ۵ محموله اختصاص داده‌شده برنج به خراسان رضوی یک محموله به وزن ۴۹۰ تن در استان توزیع شده است. تا هفته آینده ۴ محموله به وزن ۲۲۰۰ تن در مشهد توزیع می‌شود. غفوری‌مقدم بیان کرد: این محموله‌ها به ۲ شکل در بازار توزیع می‌شود؛ در مرحله اول بخش شایان توجهی از آن در اختیار عاملان توزیع قرار می‌گیرد تا به شکل‌های مرسوم و با نظارت سازمان صمت و با قیمت مصوب ۸۹۰۰ تومان برای هرکیلو در بازار توزیع شود. بخش دیگر این محموله‌ها در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد تا با عرضه مستقیم این محصول در بازار‌های مختلف از جمله فروشگاه‌های شهرداری قیمت عرضه برنج پاکستانی در بازار کنترل شود. پیش‌بینی سازمان صمت این است که با توجه به تدبیر‌های صورت گرفته تا هفته آینده قیمت برنج پاکستانی به شکل محسوسی شکسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->