سرخط خبرها

آزمایش مثبت آنفلوانزا برای ۸ فوتی در استان

  • کد خبر: ۱۰۳۴۷
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
آزمایش مثبت آنفلوانزا برای ۸ فوتی در استان
نگار هاشمیان| «تعداد افراد فوت شده که آزمایش ویروس آنفلوانزا در آن‌ها مثبت بوده است، به ۸ تن رسید.» این را معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شهرآرا گفت و در ادامه افزود: از این تعداد ۴ نفر دارای بیماری‌های زمینه‌ای ازجمله ضعف سیستم ایمنی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن ریوی و دیابت بوده اند.
مهدی قلیان با بیان اینکه ۴ تن دیگر هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته اند، اظهار کرد: بر این اساس تعداد افرادی که در شهر‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به علت آنفلوانزا جان خود را از دست داده اند، ۴ نفر بوده است.
به گفته وی، هنوز کمیته مرگ و میر بیمارستان‌ها تشکیل نشده است، اما این ۴ تن بیماری زمینه‌ای نداشته و همگی زیر ۵۰ سال سن داشته اند.
بر اساس گفته‌های رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی، از حدود ۵۰۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمونه برداری شده است و طبق آخرین آمار ۲۹ نفر از آن‌ها به این ویروس مبتلا بوده اند.
این درحالی است که او در مصاحبه ۳ آذر خود با روزنامه شهرآرا تعداد افراد مبتلا به آنفلوانزا را در استان ۲۴ نفر اعلام کرده‌بود.
طی یک هفته، از دوم تا هشتم آذرماه، ۲۷۳نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌های کشور بستری، و تاکنون ۱۹ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزا فوت کرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->