بالاترین دستمزد باشگاه استقلال در جیب مهرداد محمدی پرسپولیس روی گسل زلزله | بیرانوند و پورعلی گنجی به سیم آخر زدند + عکس بلاتکلیفی نیمکت استقلال سپاهان و خیبر به دنبال جذب وحید امیری ایران‌گردی با فینال جام حذفی | میزبانی خرمشهر از یاد‌ها رفت خداحافظی اسماعیلی فر با هواداران پرسپولیس + عکس ضمانت اجرایی افق ۱۴۱۴ چیست آقای جلالی؟ واکنش میثاقی به صحبت‌های فردوسی پور + فیلم ساعت فینال جام حذفی تغییر کرد تاریخ و ساعت بازی ایران و آمریکا در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ | برای اعاده حیثیت امیری در انتظار انتخاب سرمربی تاریخ و ساعت بازی پرتغال و جمهوری چک در یورو ۲۰۲۴ | لحظه‌شماری برای آغاز آخرین نمایش کریس تراکتور همچنان به دنبال ستاره های پرسپولیس آمادگی رفیعی و امیری برای تمدید قرارداد با پرسپولیس پرسپولیس مجبور شد قید گولسیانی را بزند تردید پرسپولیس درباره توافق با هر گزینه خارجی قرارداد بیرانوند با پرسپولیس در شرایط فسخ! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فرانسه و اتریش در یورو۲۰۲۴| خروس‌های نه چندان مقتدر نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بلژیک و اسلواکی در یورو۲۰۲۴| شکست دی‌بروینه! افشای چت‌های خصوصی گزینه سرمربیگری پرسپولیس+ عکس
سرخط خبرها

تیم ملی و یک سوال بزرگ: اسکوچیچ رفت، حالا چه کنیم؟

  • کد خبر: ۱۰۴۰۶۷
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
  • ۱
تیم ملی و یک سوال بزرگ: اسکوچیچ رفت، حالا چه کنیم؟
یک باخت برای بربادرفتن همه آن چیزی که اسکوچیچ در طول بیش از یک‌سال حضورش روی نیمکت تیم‌ملی جمع کرده، کافی بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک باخت برای بربادرفتن همه آن چیزی که اسکوچیچ در طول بیش از یک‌سال حضورش روی نیمکت تیم‌ملی جمع کرده، کافی بود. باخت مقابل کره‌جنوبی با چند اشتباه عجیب. اول درون دروازه و دریافت یک گل از راه دور توسط بهترین دروازه‌بان این روز‌های فوتبال ایران. اشتباهی که باعث شد تا امیر عابدزاده بازی بعدی مقابل لبنان را از روی نیمکت تماشا کند.

اشتباه بعدی با مصدومیت بدموقع شجاع خلیل‌زاده و ورود عارف غلامی برای حضور در پست دفاع‌چپ شکل گرفت. تصمیم عجیب اسکوچیچ که همه هوش فنی‌اش را زیر سؤال برد. مربی‌ای که به تغییر تاکتیک و بازی‌خوانی در لحظه‌اش مشهور بود، مدافع تازه از بند مصدومیت رهاشده را به بهترین دفاع راست لیگ ایران یعنی دانیال اسماعیلی‌فر ترجیح داد.

تیم‌ملی با برد مقابل لبنان به‌عنوان سرگروه راهی جام‌جهانی شد. قبل‌تر رکورد بهترین شروع یک مربی ملی هم به نام اسکوچیچ خورده بود و البته سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی تاریخ ایران، اما چرا مربی کروات هنوز اقبال عمومی کافی برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی در قطر را ندارد؟

اگر بخواهیم کارنامه ضعیف پیش از حضورش در تیم‌ملی را زیر سؤال ببریم، احتمالا باید مورینیو را هم که از مترجمی مربیان فوتبال کارش را آغاز کرده یا کی‌روش را هم که در اصل تمرین‌دهنده تیم منچستر بوده است، زیر سؤال ببریم. به‌نظر می‌رسد مشکل بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. مشکل تیم اسکوچیچ علاوه بر کاریزمانداشتن خودش، نداشتن یک ایده مشخص در طول نود دقیقه است.

اگر تیم‌های تحت‌هدایت کی‌روش را با ساختار دفاعی قدرتمندشان می‌شناسیم که البته همین طرز تفکر باعث دست‌داشتن کی‌روش در حذف تیم‌ملی کلمبیا و مصر در مرحله مقدماتی جام‌جهانی شد، اسکوچیچ ایده چندان واضحی برای هدایت تیم‌ملی ندارد. برای همین هنوز هم بسیاری از هواداران فوتبال حضور ستارگانی مثل طارمی و آزمون در ترکیب یازده‌نفره را دلیل اصلی موفقیت اخیر تیم‌ملی ایران می‌دانند.

به هرحال سؤال اصلی از کسانی که اسکوچیچ را لایق حضور روی نیمکت تیم‌ملی نمی‌دانند، این است که چه گزینه مشخصی برای جانشینی او روی میز دارید؟
واقعا بار فنی تیم با حضور علی دایی افزایش پیدا خواهد کرد؟ برای پاسخ به این سؤال کافی است کیفیت پرسپولیس و تیم‌ملی در زمان حضور علی دایی روی نیمکت این دو تیم را به یاد بیاورید.

مربی بزرگ خارجی شاید گزینه درخور تأملی باشد، اما کدام مربی می‌تواند در فاصله حدود دویست روز تا آغاز جام‌جهانی شکل تیم‌ملی ایران را برای حضور مقابل انگلیس و آمریکا تغییر دهد؟ این سؤال را بگذارید در کنار این موضوع که بی‌شک رایزنی با مربی بزرگ در وضعیت کنونی آن‌قدر‌ها هم کار ساده‌ای نیست. ژاردیم اخراج‌شده از الهلال شاید به‌راحتی هدایت تیم‌ملی را قبول کند، اما شک نکنید که بعد از مسابقات هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نتایج نخواهد داشت. جمله کلیشه‌ای که فرصت کافی برای پیاده‌کردن اندیشه هایم در تیم را نداشتم، مثل آب‌خوردن به زبان می‌آید.

شاید اسکوچیچ بهترین گزینه برای هدایت تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر نباشد، اما برای مربی‌ای که ما را از جهنم مرحله مقدماتی به بهشت قطر رساند، کمترین پاداش تجربه حضور روی نیمکت تیم‌ملی در جام‌جهانی۲۰۲۲ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
0
باید واقع بین باشیم در بازی امارات وی آی آر به کمکمون اومد واالا شجاع اخراج شده بود.در بازی لبنان دقیقه نودو 6 گل پیروزی رو زدیم که کاملا شانسی بود اگه زاوبه توپ یکم تغییر کرده بود و توپ به نوراللهی نرسیده بود بازی مساوی تموم میشد در بازی کره هم که می تونستیم 5 تا بخوریم بازم شانس آوردیم حالا من یک سوال دارم با این وضعیت در مقابل انگلیس می خواهیم چیکار کنیم؟ تیم ملی ناموس یک مملکته کجای دنیا دیده شده برای تیم ملی یک کشور مربی درجه 3 بر سر کار بیاد به عقیده من اسکو نون جهانبخش و تارمی رو می خوره خودشم در بازی لبنان فهمید که تیم به تارمی احتیاج داره. یک مربی زمانی خودش رو می تونه نشون بده که بازیکن خوب در اختیارش نباشه . مثل کیروش که دیدید مصر ضعیف در مقایل سنگال چطوری بازی کرد و نزدیک بود که شکستشون بده اما به خاطر پنالتی باختند. آنهایی که فکر می کنند می توانیم انگلیس رو شکست بدیم یا مساوری کنیم یا از روزی احساس و نادانی چنین حرفی را می گویند یا به خاطر بازیهای گذشته تیم ملی در مقابل آرژانتین و اسپانیا و پرتغال. به هر حال کاپیتان تیم ملی از دیدن چنین نظراتی شوکه شد و غیر مستقیم کفت که با این وضعیف روی ما حساب نکنید. کاری نکنید که فردا بعد از بازی با انگلیس دل ملت بشکنه. بازی در جام جهانی جایی برای تجربه کسب کردن نیست بلکه مکانیست برای نشان دادن استعداد و قدرت تیم ملی یک کشور. هیچ کشوری دوست نداره در جام جهانی زنگ تفریح باشه پس تا دیر نشده بایستی فکری اساسی کرد البته بدون اسکو. از اسکو هم تقدیر به عمل آورید به خاطر زحمتهایی که در این مدت کشیده است و به فکر یک مربی خوب باشید . کدوم مربی میاد میگه ما انگلیس رو شکست میدهیم ؟ حتی آلمان هم از بازی با انگلیس وحشت داره اما سرمربی ما انگاری.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->