«جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن نگاهی به ۱۰ کتاب که درباره امام‌رضا(ع) نوشته شده است | از نص قدیم تا کتاب‌داستان برای کودکان
سرخط خبرها

معاون پارلمانی رئیس جمهور: عطار، دومین نقطه روشن عرفان اسلامی است

  • کد خبر: ۱۰۴۹۸۹
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
معاون پارلمانی رئیس جمهور: عطار، دومین نقطه روشن عرفان اسلامی است
معاون پارلمانی رئیس جمهور به مناسبت روز بزرگداشت عطار در نیشابور حاضر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز ملی عطار در آرامگاه عطار نیشابوری اظهار کرد: هر چه درباره مشاهیر سخن گفته شود کم و زبان قاصر است. این‌که مولانا از عطار به بزرگی یاد می‌کند، نشان دهنده جایگاه بلند عطار است.

وی افزود: در متون ادبی و دیگر متون این مطلب بارها و بارها تکرار شده  که اگر ۳ نقطه رفیع در عرفان اسلامی وجود داشته باشد اولی سنایی، دومی عطار و بعد هم مولاناست. از این رو مولانا می‌گوید: هفت شهر عشق را عطار گشت/ ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

حسینی خاطرنشان کرد: تسلط عطار به ضامین قرآنی، تفسیر، کلام، حدیث، فقه و دیگر علوم مثل طب و نجوم سبب شد تا زیبایی کلام و جاذبه زیبایی سخن او با یک مضمون و محتوای عالی گره خورده و جاودانه بماند.

وی افزود: عطار حکایت‌ها را با زبانی شیوا و ساده از زبان پرندگان در منطق‌الطیر گفته است. هنرمندان باید این حکایت‌ها را به صورت فیلم، پویا نمایی، مستند و سریال کار کرده و در اختیار نسل جوان قرار دهند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عرفان و معنویت فقط محدود به مرزهای ایران نیست و این‌که شرق‌شناسان غیر ایرانی درباره عطار مطالعه کرده و مطلب نوشتند به دلیل همین محتوای بلندی است که در ابیات و اشعار عطار وجود دارد. خلاصه حرف این که عطار انسانی است که گرفتار نفس اماره به سوء است و اگر این انسان اوج بگیرد و تعالی پیدا کند تا از وابستگی و تعلقات رها شود، در نهایت به نفس مطمئنه خواهد رسید و رستگار می‌شود. این همان مقصود و هدف عطار بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->