سرخط خبرها

۱۵۰ هزار تخت اقامتی جدید اضافه می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۵۸۹
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
۱۵۰ هزار تخت اقامتی جدید اضافه می‌شود
با بهره‌برداری از ۴۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده در بافت اطراف حرم مطهر
فریبا شجاع
خبرنگار شهرآرامحله
تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و پیشبرد بیشتر طرح بهسازی و نوسازی اطراف حرم، با کمک آن‌ها ۲ سالی است که وضعیت جدی‌تری به خود گرفته است؛ تاجایی که از چندی قبل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هم رسیدگی به وضعیت سرمایه‌گذار‌های این بافت را در دستورکار خود قرار داد و در ۲ هفته گذشته هم برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد، فرصتی ایجاد کرد که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در اطراف حرم مطهر بیشتر با این موضوع‌ها آشنا شوند و قدم‌هایی هم بردارند. آن‌طور که در همین نمایشگاه شهردار منطقه ثامن گفت: در قالب حل مشکل سرمایه‌گذاران فرصت ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در اطراف حرم مطهر رضوی فراهم شده است. این یعنی به‌زودی ساخت‌وساز در این محدوده سرعت می‌گیرد تا زودتر این محدوده که کم از کارگاه ساختمانی بزرگ ندارد، سروسامان بگیرد.

بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذار‌ها
سیدمصطفی نعمتی نخستین قدم‌ها در ۲ سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار‌های بافت اطراف حرم را در رفع مشکلات آن‌ها خواند و تصریح کرد: در آسیب‌شناسی منطقه ثامن ۲۶پروژه که مشکلاتی با شورا داشتند، بررسی شده و با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد و هیئت‌مدیره بازآفرینی شهری و شرکت عمران و بازسازی منطقه ثامن، مصوبات لازم را دریافت کرده است. با همین اقدامات فرصت سرمایه‌گذاری جدید فراهم شد. همچنین بهره‌برداری از ۴۰۰پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شد که در دست اجراست. به‌گفته وی در قالب این پروژه‌ها ۱۵۰هزار تخت اقامتی به ظرفیت بافت پیرامون حرم مطهر افزوده خواهد شد. نعمتی از پروژه‌های مسکونی اطراف حرم مطهر هم یاد کرد و گفت: با بهره‌برداری از این ۱۲هزار واحد مسکونی، جمعیت ۵۲هزار نفری یعنی معادل جمعیت قبلی منطقه در آن‌ها ساکن می‌شوند. شهردار منطقه ثامن، حجم سرمایه‌گذاری منطقه ثامن را ۱۰هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌ها که تاکنون هزینه شده است به معنای ارزش اقتصادی سرمایه‌گذاری نیست، بلکه به‌عنوان محرک توسعه باحضور بخش خصوصی است تا برای واحد‌های اقامتی و تجاری منطقه ثامن سرمایه‌گذاری کنند.

دعوت از همه برای سرمایه‌گذاری
نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد، برگزاری نمایشگاه یادشده را فرصت مناسبی برای مشهد خواند و گفت: سرمایه‌گذاری باید طوری باشد که برای اوقات حضور زائر برنامه‌ریزی شود. البته زائران غیر از وقت نماز‌ها و برنامه‌های مناسبتی که در حرم مطهر هستند، حدود ۲۳ساعت وقت فراغت دارند که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری برای اوقات فراغتشان، خدمات خوبی به آن‌ها ارائه کرد. به‌گفته وی در پروژه‌های بازآفرینی و باحضور گروه‌های تسهیلگر، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای منطقه ثامن تعریف شد و با تغییر سیاست تراز صفر، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با سهم ۵٠درصدی دولت و ۵٠درصد شهرداری، برای امسال تصویب شده است. نوروزی با بیان اینکه بافت پیرامونی حرم مطهر امام‌رضا (ع) متعلق به همه ایرانیان است، گفت: همه علاقه‌مندان به امام‌هشتم (ع) (ساکنان بافت، زائر و مجاور) می‌توانند در این مجموعه سرمایه‌گذاری حضور داشته باشند تا فضای ارائه خدمت فراهم شود. همچنین بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، بر جذب سرمایه‌گذار تأکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در منطقه ثامن به‌واسطه اینکه بیشتر اوقات زائران در این منطقه حضور دارند، باید احیا شود تا شاهد چرخش مثبت اقتصادی در مشهد باشیم و قطعا باید این فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا ماندگاری زائر در مشهد از ۳ روز (براساس آمار‌های فعلی) به ۱۰ روز افزایش پیدا کند که این ماندگاری ضمن افزایش ضریب اشتغال، به رونق اقتصادی در منطقه کمک می‌کند.

ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری مسکن و مستغلات
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد هم از وجود هم‌صدایی و وحدت برای بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر بین سازمان‌های متولی گفت. محمدهادی مهدی‌نیا در حاشیه بازدید از این نمایشگاه افزود: با پرداختن به سرمایه‌گذاری بخش مسکن و مستغلات که به‌نوعی جذب‌کننده گردشگر مذهبی در شهر مشهد است، می‌توان سرمایه‌گذاری پیرامون حرم مطهر را افزایش داد.

خدمت‌رسانی بهتر به بافت اطراف حرم مطهر با اجرایی شدن طرح جامع مهدی
یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، نیز با بیان اینکه تغییراتی که در طرح جامع لحاظ شده است، باعث رونق‌بخشی خدمت‌رسانی به شهروندان این منطقه می‌شود و اعمال اصلاحات بافت موجود در طرح جامع باید به نحوی باشد که به بافت قدیمی شهر آسیبی نرسد، گفت: با احیا‌شدن مسیر‌ها در بافت قدیمی اطراف حرم مطهر، فرصت خدمت‌رسانی‌ها ازجمله آتش‌نشانی بهتر فراهم می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->