تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

کرسی‌های آزاد اندیشی فرصت هستند

  • کد خبر: ۱۱۶۱۸
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کرسی‌های آزاد اندیشی فرصت هستند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت:  کرسی‌های آزاد اندیشی فرصت هستند و تهدید به شمار نمی‌روند و باید ببینیم که چه محدودیت‌هایی در مقابل آزاد اندیشی وجود دارد که باید برطرف شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا غفاری، در دومین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشگاه محل تفکر و اندیشه است و وجود دانشگاه به‌این خاطر است که اندیشه و فکر را تعمیق ببخشیم و در عالم نظر و تدبیر به حوزه سیاست‌گذاری کمک کنیم.
وی با بیان اینکه نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در دانشگاه نشان از این دارد که دانشگاه به وظایفی که برایش تعیین شده عمل می‌کند ادامه داد: آزاداندیشی نیازمند بستر و زمینه‌هایی است که مایه و ریشه در ساختار بیرون و داخل دانشگاه و همچنین کنشگران و عاملانی برای عمل به این موضوع دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی فرصت هستند و تهدید به شمار نمی‌روند و باید ببینیم که چه محدودیت‌هایی در مقابل آزاد اندیشی وجود دارد که باید برطرف شوند.

غفاری افزود: تشکیل جشنواره‌های ملی کرسی آزاد اندیشی برای آسیب‌شناسی و شناخت موانع و شناخت بهتر فرصت‌هایی است که وجود دارد و قبلا کمتر استفاده می‌شده و امروز باید بیشتر از آنها استفاده کرد.
وی ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی شیوه درست اندیشیدن و گفت و گو درباره یک موضوع و همچنین قدرت و توانایی شنیدن سخنان مخالف را به ما می‌آموزد تا سعه صدر بیشتری پیدا کنیم و بتوانیم در طرح یک مساله به‌ خوبی پیگیر باشیم تا به نتیجه برسد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت: از کرسی‌های آزاد اندیشی حل مساله را انتظار نداریم بلکه این کرسی‌ها راه‌های تمرین مواجهه با مسائل و تحمل شنیدن سخنان مخالف و پرهیز از نگاه‌های افراطی و تفریطی است و دانشگاه‌ها بناست که در این زمینه تسهیلگری کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->