سرخط خبرها

جایگاه شیرین / صعود بانوان مشهدی به صدر لیگ برتر فوتسال

  • کد خبر: ۱۱۷۱۲
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
جایگاه شیرین / صعود بانوان مشهدی به صدر لیگ برتر فوتسال
کسب یک پیروزی دلچسب خانگی
مژده رنگیان - تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی هم پایان هفته برای هوادارانش سورپرایز ویژه‌ای داشت. آن‌ها در یک بازی جذاب و نمایشی توانستند یکی دیگر از مدعیان اصلی قهرمانی را با یک پیروزی بزرگ پشت‌سر بگذارند و دوباره به صدر برسند. هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال بانوان نیز از راه رسید و تیم‌ها روز جمعه خود را برای تقابل با حریفان آماده کردند. گل سرسبد بازی‌های این هفته، بازی خانگی مشهدی‌ها بود؛ جایی که تیم دوم و سوم جدول که هم‌امتیاز بودند، قرار بود به‌مصاف هم بروند. هفته گذشته تیم هیئت خراسان میزبان مس رفسنجان، یکی دیگر از تیم‌های صدرنشین بود و آن‌ها را در رقابتی زیبا با شکست بدرقه خانه کردند و دوباره بعد از ۷ روز در سالن شهید بهشتی شاگردان شریف از حریف پایتخت‌نشین و خودروساز خود یعنی سایپا میزبانی کردند. بازی از ساعت ۱۱ در حضور تماشاچیان نسبتا پرتعداد آغاز شد. دختران مؤسسه توا‌ن‌بخشی همدم بازهم این هفته برای حمایت از دختران ورزشکار شهرشان به سالن آمده بودند؛ اما نکته جالب چهل‌پنجاه هوادار حریف بودند که در طول بازی از روی سکو‌ها تیم سایپا را تشویق می‌کردند. شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگ‌سالان، نیز تماشاچی ویژه این بازی حساس بود و بازی دختران را زیرنظر گرفت.

شاخ‌وشانه شریف برای اردلان
روی نیمکت تیم میهمان نیز چهره‌های مطرحی حضور داشتند؛ نیلوفر اردلان، فوتسالیست ملی‌پوش سابق که در اولین سال فعالیتش موفق ظاهر شده است، شهین افلاکی رقیب شیربیگی در کسب عنوان خانم‌گلی لیگ، آروز صدقیانی ملی‌پوش باتجربه، اعظم آخوندی گلر ستاره و مارال ترکمن که تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال هم‌زمان او را می‌خواهند. البته میهمان ویژه این دیدار، فاطمه ارژنگی بود؛ بازیکن مشهدی و ملی‌پوش سابق که فصل قبل با بدشانسی دچار پارگی رباط صلیبی شد و امروز قرار بود در شهر خودش مقابل تیم مشهد به میدان برود. فرشته کریمی هم غایب بزرگ این تیم تا پایان فصل است. نیمکت میزبان هم با ستاره‌ها پر شده بود. فاطمه شریف مربی مشهدی تیم ملی، سارا شیربیگی خانم‌گل آسیا و لیگ و نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی، رؤیا کلاتی، محدثه محمدی، طناز آرمات و مرضیه توفیقی‌نسب که همگی از بهترین‌های لیگ هستند.

شروع توفانی نارنجی‌پوشان
گلاره ناظمی، داور بین‌المللی، نیز قضاوت این دیدار را برعهده داشت و این بازی حساس با سوت او آغاز شد. سایپا با تمام توان سعی داشت در همان ۵ دقیقه نخست به گل برسد و به‌همین‌خاطر در این مدت تیم برتر زمین بود؛ اما هیچ‌کدام ازشوت‌ها منجر به گل نشد. تیم مشهد بالاخره بر بازی مسلط می‌شود و در دقیقه ۱۰ روی پاس خوب غلامی، طناز آرمات گل اول را به‌زیبایی وارد دروازه سایپا می‌کند. بعد از ۲ دقیقه گل تساوی توسط صدقیانی وارد دروازه لطف‌آبادی می‌شود؛ اما گل شیربیگی درحالی‌که ۴ دقیقه به پایان نیمه اول باقی مانده بود، تیم مشهد را به برتری می‌رساند. فشار، سرعت و حساسیت بازی آن‌قدر زیاد است که ۲۰ دقیقه اول بازی برای تماشاچیان و هر ۲ تیم به اندازه یک ساعت می‌گذرد و بازی با همین نتیجه در نیمه نخست به پایان می‌رسد.

هیجان در اوج
نیمه دوم نزدیک‌تر و خطرناک‌تر آغاز می‌شود. زهرا لطف‌آبادی یکی از بهترین‌های این بازی است که با غیرت از دروازه تیمش دفاع می‌کند. بقیه شاگردان شریف هم هر طور شده توپ‌ها را با صورت یا بدن از دروازه دور می‌کنند؛ اما در همان اوایل بازی گل مساوی وارد دروازه می‌شود، گلی که روی اشتباه بازیکن مشهد به‌سادگی راهی دروازه می‌شود. بازی با سرعت خوبی دنبال می‌شود و هر کدام از تیم‌ها به‌دنبال فرصتی برای گل‌زنی هستند و درنهایت محدثه محمدی گل سوم هیئت خراسان را وارد دروازه آخوندی می‌کند. چند فرصت خطرناک از کنار دروازه مشهدی‌ها عبور می‌کند و درنهایت مهسا ایرانمنش که در نیم‌فصل دوم به تیم شریف اضافه شده است، اولین گل خود را به ثمر می‌رساند و مشهدی‌ها چهارگله می‌شوند. حساسیت در ۴ دقیقه پایانی آن‌چنان بالاست که خیلی از تماشاگران، ایستاده بازی را تماشا می‌کنند. ارژنگی که نیمه اول کمتر از یک دقیقه بازی کرده بود، در نیمه دوم با استرس زیاد بازی را دنبال می‌کند و خود را گرم می‌کند تا وارد زمین شود. اردلان در ۲ دقیقه آخر پاورپلی می‌کند و ارژنگی فرصت می‌کند درحالی‌که ۱۹ ثانیه به پایان بازی مانده، گل سوم را وارد دروازه کند. نارنجی‌پوشان سایپا به گل تساوی امید دارند و با سرعت بسیار بالا این ثانیه‌ها را دنبال می‌کنند و به دروازه مشهد فشار می‌آورند، اما درنهایت بازی با برتری ۴ بر ۳ مشهد به پایان می‌رسد.

۸ فینال در انتظار مشهدی‌ها
هم‌زمان با پایان این رقابت، خبر شکست خانگی حفاری، صدرنشین هفته‌های اخیر، مقابل تیم رهیاب به گوش می‌رسد؛ خبری خوش برای نماینده مشهد که آن‌ها را با ۳۷ امتیاز به صدر جدول می‌برد. تیم هیئت خراسان در نیم‌فصل اول نیز تجربه صدرنشینی را داشت. حالا حفاری با ۳۵ امتیاز در رده دوم جای گرفته است و سایپا و مس رفسنجان با ۳۴ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم. هفته بعد هم مشهدی‌ها در خانه باید به میدان بروند و از تیم پویندگان فجر شیراز میزبانی کنند. آن‌ها دیگر فرصت اشتباه و لغزش ندارند.

تماشاچیان برنده بازی بودند
حق با فاطمه شریف بود که برندگان اصلی این دیدار را تماشاچیان حاضر در سالن خواند؛ زیرا توانستند روز جمعه دیداری فراتر از سطح لیگ را شاهد باشند. سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی همچنین گفت: بازی قشنگ و سراسر فنی با کمترین اشتباه را شاهد بودیم. به سایپا نیز بابت ترکیب خوب و جوانی که دارند، تبریک می‌گویم. او ادامه داد: سایپا در پنج‌شش دقیقه اول بازی، تیم برتر بود و شاید ما در این دقایق درگیر جو سالن بودیم که تماشاچیان زیادی آمده بودند؛ اما در نیمه دوم، تیم برتر بودیم و حتی باید گل‌های بیشتری می‌زدیم. در دقایق آخر که حریف پاورپلی کرد، حداقل می‌توانستیم ۳ گل بزنیم. متأسفانه یک‌سری از بازیکنان شرایط ایده‌آل همیشه را نداشتند. همچنین روی اشتباهات بازیکنان خودمان گل خوردیم. شریف تأکید کرد: فکرش را نمی‌کردم این هفته به صدر جدول برسیم. این نشان‌دهنده پویایی لیگ است، نتیجه هیچ مسابقه‌ای از قبل مشخص نیست و ما هم گول این جایگاه را نمی‌خوریم. ۸ بازی دیگر تا فینال در پیش داریم و امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاییم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->