سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم + عکس و فیلم وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟
سرخط خبرها

درباره مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب جنجالی هرات

  • کد خبر: ۱۲۳۹۰۲
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
  • ۶
درباره مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب جنجالی هرات
مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب مسجد جامع گازرگاه در هرات هدف اصلی انفجار امروز بود. انفجاری که بیش از ۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است. اما چرا این مولوی که یکی از حامیان طالبان در غرب افغانستان بود، هدف قرار گرفت؟

گروه افغانستان | شهرآرانیوز؛ انفجار روز جمعه در مسجد گازرگاه هرات منجر به کشته شدن مولوی مجیب الرحمان انصاری شد.

مجیب الرحمن از روحانیون با گرایش سلفی و تکفیری در افغانستان بود که در سال های اخیر در مسجدی که امروز در آن ترور شد، همواره به ایراد خطبه علیه دولت وقت، طرفداری از طالبان، افراط در دینداری و مخالفت با حقوق ابتدایی زنان و آداب و رسوم فرهنگی می‌پرداخت و همین موضع‌گیری‌های تند او را به شهرت رسانده بود.

انتشار خبر کشته شدن مولوی مجیب الرحمان انصاری

بعد از انتشار خبر وقوع انفجار در هرات در مدت کوتاهی شایعه کشته شدن مولوی انصاری در این انفجار در صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

این انفجار که حوالی ظهر در نزدیکی درب ورودی مسجد گازرگاه هرات به وقوع پیوست. لحظاتی بعد سخنگوی والی طالبان در هرات خبر کشته شدن مجیب الرحمان انصاری در این انفجار را تایید کرد.

گفته می‌شود که در این انفجار علاوه بر مجیب الرحمان انصاری 20 تن دیگر از جمله یکی از برادرانش نیز در این انفجار کشته شده‌اند.

همچنین محمود شاه رسولی، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان در هرات اعلام نمود که عامل انفجار فردی انتحاری بوده است و در هنگام بوسیدن دست مولوی انصاری خود را منفجر کرده است.

سخنگوی طالبان ترور انصاری را جنایت بزرگ خواند

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ساعتی بعد از کشته شدن این مولوی حامی طالبان در پیامی کشته شدن انصاری را تسلیت گفت.

مجاهد در پیام توئیتری خود انصاری را عالم مطرح دینی و شخصیت دلیر افغانستان یاد کرد و تاکید کرد که  طالبان از عاملان این اتفاق انتقام خواهند گرفت.

اندکی بعد از نشر پیام توییتری مجاهد شعری را هم در باره کشته شدن مولوی انصاری در صفحه خودش منتشر کرد.

درباره مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب جنجالی هرات

کشته شدن انصاری در حالی رخ داده است که در روز گذشته نیروهای طالبان در عملیاتی در هرات 3 نیروی داعش را کشته بودند.

حضور ملابرادر همزمان با انفجار در هرات

در حالی که خبر کشته شدن مجیب الرحمان انصاری توسط طالبان تایید شد. برخی منابع خبر  اعلام کرده‌اند که ملا بردار نیز دقایقی قبل از انفجار با او در یک جلسه اقتصادی دیدار کرده است.

درباره مولوی مجیب الرحمان انصاری خطیب جنجالی هرات

سر مخالفان طالبان را باید زد

جمله بالا در کنار صدها جمله ای که انصاری در مورد مخالفین طالبان گفته است از جملات ماندگار او در اذهان مردم افغانستان است.

انصاری در سال‌های اخیر با اتخاذ مواضع قاطع در حمایت از طالبان  اقدام به انتقاد از مخالفین این جریان می‌نمود.

او در نشست علمای حامی طالبان در کابل که حدود 2 ماه پیش برگزار شد، در سخنانی از طالبان حمایت کرد و گفت: «باید مجموع علمای سرتاسری تمام افغانستان به این فتوا همه باید صدا بلند کنند، کسی که در مقابل حکومت اسلامی (طالبان) ما قد علم می‌کند باید سر زده (بریده) شود و از بین برود.»

سال گذشته نیز در روزهایی اسماعیل خان از رهبران جهادی افغانستان در هرات در مقابل طالبان ایستاد مجیب الرحمان انصاری از او خواسته بود که با طالبان نجنگد و تسلیم شود.

اسماعیل خان در مصاحبه‌ای گفته بود که علمای افراطی در هرات، وی را از مقابله با طالبان بر حذر داشته‌اند.

پرونده زندگی مجیب الرحمان انصاری امروز بسته شد او در سالهای گذشته همواره سخنرانی های تندی علیه نظام پیشین، زنان و مذاهب و آداب و رسوم داشت.

هرچند که به نظر می‌رسد در ساعات آینده داعش مسئولیت این حمله را به دوش خواهد گرفت، اما ترور او در زمانی انجام شده است که ملاعبدالغنی برادر معاون رئیس الوزرای طالبان از برقرار امنیت در غرب افغانستان سخن گفته بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
1
طالبان و دانش هردو تکفیری وهابی،افراطی مرتجع و دور از منطق و انسانیت و جهالت محض و دوروی یک سکه و ازیک قماش هستند.
مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
2
0
اناالله اناعلیه راجعون خداوند مولوی شهیدمجیب الرحمان انصاری رامقفرت نماید وباصالحین جنت الفردوس همراه وهمنشین بگرداند امین یارب العالمین
اکبر ملکوتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
1
سلام درآ ن دنیا هرکس جوابکوی اعمال خودش است خدا عالمه نباید الکی تهمت زد پسرمن هم ازمن اطاعت نکرد کناه من چیه اصلا حتی پسر مرجع عالیقدر هم باشد کناهش پای خودش است نه پدرش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
1
0
خوشا به سعادتش خداوند نصیب ما هم بکند درجه شهادت را
عبدالله
Afghanistan
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
2
0
هرکس که راجع به رهبر ما مولانا مجیب الرحمن انصاری عالم دلیر و شهید راه حق توهیق و تعقیر میکند اولآ که خداوند آنها را هدایت کند اگر لایق هدایت نیستدند خداوند برزگ آنها را محو و نابود بگرداند
بهروز قوامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
0
در حد این نیستید که به مولانا حرفی بزنید اگر حرف هایش بر خلاف قران و سنت بود دلیل بیاورید اگر راست میگویید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->