۱۴۸ کیلوگرم شمش طلا در حراج حضوری مرکز مبادله معامله شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) مرغ در بازار ارزان شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت جدید هر کیلوگرم مرغ تازه و منجمد در بازار سقف افزایش اجاره در استان‌ها مشخص می‌شود + فرمول تعیین سقف افزایش اجاره پیش بینی بورس دوشنبه (۷ خرداد ۱۴۰۳) | ریزش بورس ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه (۷ خرداد ۱۴۰۳) | آیا ریزش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟ تکلیفِ امسال وزارت رفاه برای اجرای «کالابرگ» | برنامه دولت برای تسویه با فروشگاه‌های طرف قرارداد ۴ خودروی برقی مجوز پلاک تاکسی گرفتند معافیت مالیاتی واردات شمش طلا (۶ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱۱۹ خودرو در ۲ ماه وارد کشور شد+ جدول (۶ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد ۴۰ میلیون دلار ارزآوری از طریق صادرات تخم‌مرغ پیش‌بینی تولید ۲۲۰ هزار تن قارچ خوراکی در کشور تا انتهای سال طی دو ماه سال جاری ۴.۶ تن شمش طلا وارد کشور شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار در طرح نهضت ملی در خراسان‌رضوی شناسایی قریب به ۵۰ درصد تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی استان، در نیشابور ادامه روند ریزشی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد یکشنبه (۶ خرداد ۱۴۰۳) تورم مسکن در اردیبهشت، به کمترین رقم در ۶ سال اخیر رسید پلمب ۱۳ آرایشگاه زنانه از ابتدای سال در مشهد عرضه بیش از ۶ هزار کیلوگرم زعفران در بورس کالا تعرفه واردات لاستیک در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات دلار در کانال ۵۷ هزار تومان | کاهش قیمت سکه (۶ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۱۴۰ هزار نفر برای خودرو‌های برقی رهن و اجاره در بولوار دانشجوی مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۳) نگاهی به وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور
سرخط خبرها

فرسودگی ۸ میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۱۲۹۰۱
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
فرسودگی ۸ میلیون خودرو تا سال ۱۴۰۴
عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور داریم، گفت: خودروسازان موظفند معادل ۲۵ درصد ظرفیت تولیدشان، خودرو از رده خارج کنند، اما حتی یک درصد هم اجرا نمی‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سید یدالله مرتضوی در یک نشست خبری با بیان اینکه عمر مفید خودرو‌ها در برخی کشور‌ها ۵ سال است، اظهار داشت: در ایران سن فرسودگی خودرو‌ها ۲۰ سال تعیین شده که هر چند تلاش‌هایی برای کاهش این عدد صورت گرفته، اما هیچ وقت به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۲ حدود ۱۰۰ مرکز اسقاط در کشور داشتیم، افزود: ظرفیت این مراکز سالانه ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو بود که هیچ وقت تمام این ظرفیت فعال نشد به طوری که در طول سال بیشتر از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط نشده است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط تصریح کرد: در این شرایط ۱۲۰ مرکز دیگر نیز به تعداد مراکز اسقاط اضافه شد و در همین حال واردات خودرو نیز کاملاً قطع شد. از سویی خودروسازان داخلی نیز نسبت به اسقاط خودرو‌های فرسوده اقدام نمی‌کنند که این مسائل باعث شد تا مراکز اسقاط با تعطیلی روبرو شوند و ۱۵ هزار نفر کارگر این مراکز بیکار شوند.

وی با بیان اینکه الزام خودروسازان به اسقاط خودرو‌های فرسوده به صورت یک طرفه توسط بخشنامه آقای شریعتمداری وزیر سابق صنعت ملغی شد، گفت: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ایجاد مراکز اسقاط صورت گرفته که در حال حاضر بلااستفاده هستند.

مرتضوی توضیح داد: دولت بدون انجام کارشناسی، ظرفیت این مراکز را با این بهانه که می‌خواهد میزان اسقاط خودرو را افزایش دهد، بالا برد و به این ترتیب به چند نفر نورچشمی خود برای ایجاد مراکز اسقاط مجوز داد، در حالی که نباید در این زمینه انحصاری وجود داشته باشد در عین حال برای ایجاد مراکز جدید نیز باید ظرفیت سنجی صورت می‌گرفت.

به گفته عضو هیأت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط در حال حاضر کمتر از ۵ درصد ظرفیت مراکز اسقاط کشور فعال است که دولت باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مرتضوی همچنین با اشاره به بهانه تراشی‌های انجمن واردکنندگان خودرو برای عدم اسقاط خودروی فرسوده به ازای واردات خودرو‌های خارجی، گفت: خودروسازان موظفند معادل ۲۵ درصد ظرفیت تولیدشان، خودرو از رده خارج کنند، اما در شرایط فعلی حتی یک درصد هم اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون خودروسازان بر اساس حجم موتور خودرو‌های تولیدی باید به ازای تولید هر خودرو، بین یک تا ۸ خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.

به گفته وی از ابتدای اجرای قانون از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده تا کنون کمتر از ۲ میلیون دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده که حدود ۸۵ درصد آن توسط واردکنندگان خودرو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون دستگاه خودروی فرسوده در کشور داریم، گفت: تا سال ۱۴۰۴ تعداد خودرو‌های فرسوده کشور به ۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->