سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت نام ۲۲ نفر قطعی شده است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد
سرخط خبرها

روسیه: علنی‌شدن نام عاملان حمله به خط لوله گاز، اروپا را غافلگیر می‌کند

  • کد خبر: ۱۳۰۵۹۸
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
روسیه: علنی‌شدن نام عاملان حمله به خط لوله گاز، اروپا را غافلگیر می‌کند
سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه موضع روسیه درباره مذاکرات با اوکراین تغییری نکرده، گفت افشای نام عوامل خرابکاری در خط لوله «نورد استریم» باعث غافلگیری کشورهای اروپایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت افشای واقعیت حادثه در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم»، بسیاری از اروپایی‌ها را شگفت‌زده خواهد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «اگر نام عاملان حمله به نورد استریم علنی شوند، کشورهای اروپایی غافلگیر خواهند شد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی اظهار داشت: «روسیه از طریق مجاری دیپلماتیک، در حال کار روی دریافت تحقیقات از این اقدام تروریستی است، اما تاکنون به دیواری از عدم تمایل غرب به تعامل به هر طریق و عدم تمایل به دستیابی به حقیقت برخورد کرده است».

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تلاش برای احیای مذاکرات بین مسکو و کی‌یف، تصریح کرد که موضع روسیه درباره گفتگو با اوکراین تغییری نکرده است.

طبق این گزارش، پسکوف گفت: «موضع روسیه در مورد مذاکرات با کی‌یف تغییر نکرده است، برخلاف اوکراین که ممنوعیتی را برای گفتگو وضع کرده ولی ما همیشه پذیرای آن بودیم».

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «[رئیس جمهور ولادیمیر] پوتین زمانی که متن سند بین مذاکرات روسیه و اوکراین واقعاً مورد توافق قرار گرفت، پذیرای گفتگوها بود، بنابراین هیچ چیز در این زمینه تغییر نکرده است. فقط موضع طرف اوکراینی تغییر کرده است».

این مقام روس همچنین افزود: «پوتین تلاش کرد تا مذاکرات را با ناتو، ایالات متحده و سازمان امنیت و همکاری اروپا حتی قبل از شروع عملیات نظامی ویژه در دونباس آغاز کند».

پسکوف درباره برنامه‌های روسیه برای ایجاد قطب گازی در ترکیه، اظهار داشت که این امر به نفع مسکو و آنکارا است.

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه فعلا جزئیاتی از این طرح ابتکاری برای ارائه به رسانه‌ها ندارد، توضیح داد: «دستورالعمل‌هایی برای رایزنی در هر دو کشور ارائه شده است. تاکنون هیچ تفاهم منسجمی [مبنی بر اینکه از مرکز ترکیه چگونه و به چه کسی گاز ارائه شود] وجود ندارد».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر درباره استعفای «لیز تراس» از نخست‌وزیری انگلیس و نامزدی «بوریس جانسون» برای تصدی دوباره این پست، تاکید کرد: «این یک مسئله داخلی انگلیس است و به ما ربطی ندارد. برخلاف برخی کشورها، ما عادت به دخالت در امور دیگران نداریم».

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->