رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیا مرکزی هستند روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور موجب تثبیت جمعیت و امنیت می‎شود

  • کد خبر: ۱۳۶۵۰۵
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
استاندار خراسان رضوی: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور موجب تثبیت جمعیت و امنیت می‎شود
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، استاندار خراسان رضوی گفت: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثیبت جمعیت و در نهایت امنیت مناطق زیر پوشش می‌شود.

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در دیدار با مدیر عامل شرکت تامین آب صنایع و معادن با تاکید بر بررسی مسیر آمایشی خط لوله انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی افزود: وجود آب، موجب آبادانی هر سرزمینی است و بهتر است با هدف استفاده از ظرفیت های منطقه در کنار آینده نگری شرایط اقلیمی نیز بررسی شود.

وی بیان کرد: انتقال آب، علاوه بر تامین نیاز صنایع می تواند به بخش کشاورزی و به خصوص کاشت زعفران کمک کند و این در حالی است که اکنون در حال برنامه ریزی برای آینده این منطقه هستیم.

نظری اظهار داشت: مسیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی می تواند در کنار ایجاد خط ریلی چابهار به استان و همچنین ایجاد آزاد راه چابهار به مشهد و سپس اتصال به کمربندی شمال کشور پیگیری شود.

وی تاکید کرد: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می کند شاهد تحولی جهشی در آینده کشورمان و باعث ایجاد رونق اقتصادی ویژه‌ای در این مسیر می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

انتقال آب از دریای عمان برای سال ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: امیدواریم با همت سرمایه گذاران این طرح کلان شاهد به نتیجه رسیدن آن در سال ۱۴۰۴ باشیم.

محمد حسن اسدی افزود: با حضور معاون اول رییس جمهور نیز مباحث تامین مالی این طرح به خوبی نتیجه داد و امسال افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آن پیگیری شد.

وی ادامه داد: دستیابی به منابع آبی پایدار و ایجاد تحول اقتصادی در فلات مرکزی و شرق کشور، رشد صنایع معدنی، اشتغال زایی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های بومی از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است.

طرح انتقال آب از دریای عمان به استانهای شرق کشور از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و در افق این طرح ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب به سیستان و بلوچستان، ۶۰ میلیون مترمکعب برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان جنوبی و ۱۲۰ میلیون مترمکعب نیز برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->