تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور
سرخط خبرها

دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۴۲۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد
پلیس با دستگیری چند سارق در حالی از ده‌ها سرقت پرده برداشت که سریال سرقت‌های خرد همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز روزی نیست که پلیس مشهد چندین دله‌دزد را در شهر دستگیر نکند. متهمانی که اموال دزدی هیچ‌گاه زندگی‌شان را رونق نداده و نمی‌دهد، آنها از روی عادت یا بیکاری و بیشتر مواقع به علت اعتیاد تن به این خرده‌سرقت‌ها می‌دهند، اما با همین اقدامات به ظاهر کوچک، بذر ناامنی و بی‌اعتمادی را در جامعه می‌پاشند، تا جایی که درمان این عارضه سال‌ها طول خواهد کشید، البته اگر دوایی برای آن پیدا شود.

خرده‌سرقت‌ها یکی از پراعتراض‌ترین پرونده‌های جاری مشهد است، پلیس نیز با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی با دست‌پر به سراغ این متهمان می‌رود و هر ماه تعداد درخور توجهی از این افراد را دستگیر و به دستگاه قضا معرفی می‌کند، اما دستگیری دوباره و چندباره یک سارق از سوی پلیس نشان‌دهنده ناکافی بودن موضوع برخورد با متهمان است، برخورد‌هایی که عبرت‌آموز نیست و متهمان پس از دستگیری در کمترین زمان ممکن دوباره به خیابان‌ها بازمی‌گردند.

با این حال سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، اعلام کرد که ناامنی خط قرمز پلیس است و در راه مقابله با سارقان و خرده‌سارقان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و هیچ‌گاه تکرار سرقت از سوی یک مجرم سابقه‌دار موجب نمی‌شود که تعقیب این فرد را رها کنیم و در ادامه جزئیاتی از چندین پرونده ریزودرشت که منجر به دستگیری سارقان در شهر شده را تشریح کرد.

سرقت از اقبال

سه تلویزیون، یک ماساژور، یک دستگاه بخارشوی و مقادیری طلا تنها کالا‌هایی بود که سارقان با خود برده بودند. آنها انگار می‌دانسته‌اند که صاحب‌خانه به این زودی‌ها برنمی‌گردد و با خیال جمع این وسایل را با خود برده بودند. صاحب‌خانه در برابر مأموران که قرار گرفت اعلام کرد چهار میلیارد ریال میزان کالا‌های سرقتی از خانه‌اش بوده است.

مأموران با باز کردن یک پرونده ویژه به نام سرقت در بولوار اقبال لاهوری، تحقیقاتشان را آغاز کردند. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته و استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، متهم را شناسایی کردند و پس از جمع‌آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضایی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش قسمتی از لوازم مسروقه را کشف کردند.

باغ‌های بی‌دفاع

ماجرای سرقت از ویلا‌ها و باغ‌ویلا‌های اطراف شهر و روستا‌ها یکی از پرتکرارترین پرونده‌های سرقت مشهد است، باغ‌هایی که معمولا بی‌دفاع از سوی صاحبانشان رها شده‌اند و تنها روز‌های تعطیل قیل و قال به دل این باغ‌ویلا‌ها نفوذ می‌کند. سارقان نیز که متوجه این نکته باریک‌تر از مو شده‌اند با ردزنی و دستبرد به باغ‌ویلا‌های خالی از سکنه، جیب طمعشان را پر می‌کنند.

جدیدترین پرونده در این حوزه را مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی پیگیری کردند. مأموران در راستای شناسایی سارقان باغ‌ویلا‌های بولوار شاهنامه، گشت‌های هدفمندی را در مکان‌های پرسرقت و زمان‌های پرتکرار آغاز کردند و در یکی از همین گشت‌ها فردی را در حال خروج از یک باغ دیدند، اما این فرد با دیدن پلیس به قصد فرار جهت مخالف خیابان را پیش گرفت و دوید، اما نتوانست چندین قدم بیشتر دور شود. مأموران در بازرسی از محل مقادیری کابل برق و لوازم باغبانی مسروقه کشف کردند و متهم را به پاسگاه بردند. متهم تاکنون به خالی‌کردن یازده باغ ویلا اعتراف کرده است.

مهرگان برای سارقان دور نیست

مهرگان جزو شهرک‌های دور از هسته مرکزی شهر است، اما این دوری به چشم سارقان یک فرصت برای تبهکاری است، هرچند پلیس در کنار شهروندان این شهرک جلو ناامنی‌های گسترده ایستاده است و در جدیدترین پیگیری مأموران کلانتری مهرگان مشت یک سارق از ساختمان‌های درحال ساخت را در حالی باز کردند که او در دل یک سرقت شناسایی و دستگیر شد. متهم پس از انتقال به کلانتری در چند مرحله بازجویی به دوازده فقره سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت در محدوده شهرک مهرگان اعتراف کرد.

سیزدهمین سرقت شوم بود

هرچند بیشتر پرونده‌های پلیسی با اطلاع شهروندان به نتیجه می‌رسد، اما هوشیاری مأموران کلانتری نواب صفوی متهم به سیزده فقره سرقت در شهر مشهد را گرفتار کرد. در این پرونده مأموران هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های فرعی حوزه استحفاظی‌شان، به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که اطراف خودرو‌های پارک شده پرسه می‌زد مظنون شدند و با استعلام پلاک آن متوجه شدند که موتورسیکلت سرقتی است. 

مظنون به سرقت با مشاهده خودرو پلیس از محل متواری شد که مأموران او را دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه چاقو، تعدادی مدارک هویتی، کارت‌های بانکی و تعدادی کارت سوخت خودرو کشف کردند. متهم تاکنون به سیزده فقره سرقت محتویات داخل خودرو در یک ماه گذشته در هسته مرکزی شهر مشهد اعتراف کرده است.

دستگیری دله‌دزد واقعی

وقتی متهمی وارد فروشگاهی شود و لوازمی را درون لباسش مخفی کند و بیرون بیاید، تنها صفتی که می‌شود به او داد، دله‌دزدی است.

البته اگر تعداد این سرقت‌های یواشکی افزایش یابد، متصدیان واحد‌های صنفی ضرر زیادی می‌کنند. موضوعی که صدای چندین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در حوالی بولوار معلم و وکیل‌آباد را درآورده بود تا جایی که مأموران کلانتری هفت تیر برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته، متهم را شناسایی کردند و با انجام تحقیقات میدانی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند.

متهم تاکنون به ۲۲ فقره سرقت با روش کش‌روزنی از داخل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعتراف کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->