یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد حمله به یک نفتکش در بندر «المخا» یمن دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با نمایندگان رسانه‌‌های مکتوب خراسان رضوی | سخن مرا فقط از زبان خودم بشنوید مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع)
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: ارسال سلاح‌های اروپایی و آمریکایی، شرایط اوکراین را پیچیده‌تر کرده است

  • کد خبر: ۱۳۸۹۸۴
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
امیرعبداللهیان: ارسال سلاح‌های اروپایی و آمریکایی، شرایط اوکراین را پیچیده‌تر کرده است
وزیر امور خارجه درباره بحران اوکراین گفت: ایران مخالف تداوم جنگ از جمله در اوکراین است و معتقدیم ارسال بی حد و حصر سلاح‌های آمریکایی و اروپایی به اوکراین شرایط را پیچیده‌تر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند، که به درخواست طرف فنلاندی انجام شد، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات اخیر کشورمان، مهاجران و آوارگان افغانستانی و برخی موضوعات مورد علاقه طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر سال گذشته پکا هاویستو همتای فنلاندی خود به تهران مناسبات موجود دو کشور را در مسیر درست خود خواند.

وزیر امور خارجه درباره بحران اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف تداوم جنگ از جمله در اوکراین است و معتقدیم ارسال بی حد و حصر سلاح‌های آمریکایی و اروپایی به اوکراین شرایط را پیچیده‌تر کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین همتای فنلاندی خود را در جریان آخرین وضعیت گفتگوها برای لغو تحریم قرار داد.

حمایت وزیر خارجه فنلاند از احیای توافق هسته‌ای

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند نیز در این‌ گفتگوی تلفنی، از شنیدن آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها تشکر کرد و بار دیگر بر حمایت از احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

وی با اشاره به موضوع افغانستان، از ایفای نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از آوارگان و پناهجویان افغانستانی تقدیر کرد و افزود: فنلاند آمادگی دارد به همکاری‌ها در کمک به آوارگان و پناهجویان افغانستانی با ایران ادامه دهد.

طرفین در این گفتگوی تلفنی با اشاره به ۹۰ سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور و همچنین طرح برخی از موضوعات کنسولی، بر تقویت مناسبات دوجانبه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->