جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

اتصال ریلی پایانه مسافربری امام‌رضا‌(ع) به میدان شهدا، اولویت شورای شهر است

  • کد خبر: ۱۳۹۵۳۷
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
اتصال ریلی پایانه مسافربری امام‌رضا‌(ع) به میدان شهدا، اولویت شورای شهر است
رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: ۲۳ آذرماه را باید از جمله روز‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ مشهد مقدس دانست و یاد و خاطره شهدای گران‌قدر این روز را که از نخستین شهدای انقلاب محسوب می‌شوند، گرامی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز شصت‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به ۲۳ آذرماه، سالروز حمله عوامل رژیم شاهنشاهی به کارکنان و حاضران در بیمارستان امام‌رضا‌(ع)، اظهار کرد: در این روز، نیرو‌های رژیم با بالارفتن از نرده‌های بیمارستان، وارد محوطه شدند و کارمندان و افراد حاضر در بیمارستان را مضروب و شهید کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم برای شورای ششم در حوزه حمل‌ونقل، خط ۳ قطارشهری و اتصال پایانه مسافربری امام‌رضا‌(ع) به میدان شهداست که باید با جدیت از سوی شهرداری دنبال شود.
وی در ادامه با تبریک هفته «حمل‌ونقل و رانندگان» به این قشر بزرگ و زحمتکش، گفت: حمل‌ونقل عمومی، یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه و معیار سنجش کیفیت خدمات شهری در کلان‌شهرهاست؛ اهتمام سیاست‌گذاران در حوزه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، امروز به یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد تبدیل شده است.

موحدیان با بیان اینکه در شهر مشهد مقدس طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای گسترش حمل‌ونقل عمومی صورت گرفته است، افزود: در عین حال تا رسیدن به نطقه مطلوب فاصله داریم و پروژه‌های نیمه‌تمام، هرچه زودتر باید به بهره‌برداری برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس ضمن ابراز خرسندی از افتتاح پارکینگ «هشت‌آباد»، در هفته حمل‌ونقل که در نزدیکی حرم مطهر رضوی، فضای پارک مناسبی را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم برای شورای ششم در حوزه حمل‌ونقل، خط ۳ قطارشهری و اتصال پایانه مسافربری امام‌رضا‌(ع) به میدان شهداست.

موحدیان با بیان اینکه این اتفاق، موجب اتصال ۳ خط قطارشهری مشهد مقدس می‌شود، گفت: امیدواریم این پروژه که جزو اولویت‌های شورای اسلامی شهر است، از سوی معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک نیز با جدیت بیشتری دنبال شود و شورای شهر نیز حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره هفته «پژوهش» و نمایشگاهی که در این زمینه برگزار شد، افزود: حضور مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این نمایشگاه، فرصت ارزشمندی بود و جلسات بسیار خوب تخصصی برگزار شد که شایسته تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین به لزوم پاسخگویی صریح، شفاف و روشن به درخواست‌ها و مطالبات مردمی و همچنین اصحاب رسانه و خبرنگاران از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان و مدیران شهری تأکید کرد.

موحدیان در پایان از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خواست تا بازدید از پروژه‌های عمرانی نیمه‌‎تمام را در دستورکار کمیته‌های نظارتی قرار دهند، چراکه این اقدام موجب دل‌گرمی مدیران اجرایی و همچنین تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌ها می‌شود.

نامگذاری یک میدان و یک پل به نام شهدای گرانقدر


۱. نامگذاری میدان واقع در خیابان کوثر جنوبی، به نام شهید مدافع حرم محمد اسدی

۲. نامگذاری پل پر حال احداث واقع در بزرگراه شهید میرزایی (حدفاصل بلوار رسالت و میدان فجر) به نام برادران شهید میرزایی


کمک به خیریه توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی‌حرکتی شهید فیاض بخش مشهد

به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود از تاریخ لازم‌الاجراشدن این مصوبه، نسبت به اعطای کمک نقدی به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی و حرکتی  تحت نظر بهزیستی مشهد حداکثر تا مبلغ5۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در سال۱۴۰۱ اقدام نماید.

خواهر‌خواندگی مشهد و کربلای معلی

ماده واحده: شهرداری مشهد مجاز است نسبت به انجام مراحل انعقاد تفاهم نامه خواهر‌خواندگی بیشت مشهد و کربلا حداکثر ظرف یک ماه از لازم الاجراشدن این مصوبه اقدام نماید.
توسعه امکانات زیرساختی جهت افزایش مطلوبیت زنجیره خذمات مرتبط با زیارت، انتقال تجربیات و همکاری دو جانبه در زمینه توسعه و عمران شهری با تاکید بر بازافرینی، گسترش روابط بین فعالان اقتصادی دو شهر وتوسعه روابط علمی، تخصصی و فناورانه

بررسی طرح کاهش وابستگی درآمدی شهرداری مشهد به تخلفات ساختمانی

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است به منظور کاهش وابستگی به منابع حاصل از جرایم تخلفات ساختمانی هر ساله به میزان ۱۰ درصد تا تحقق حداکثر وابستگی به درامد‌های پایدار اقدام نماید.

تصویب طرح کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست در خصوص ایسنگاه‌های میانی پسماند

شهرداری مشهد مکلف است با توجه به وصول شکایت‌های متعدد از شهروندان ساکن در اطراف ایستگاهی میانی پسماند در سطح شهر، از وجود معضلات بهداشتی، بو و … نسبت به انجام کار مطالعاتی در رفع معضلات ایستگاه‌ها ظرف مدت۶ ماه اقدام و نتیجه به شورای اسلامی شهر ارائه گردد.

طهوریان، عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره این مصوبه و موافق این طرح به آلودگی و بوی بد فاضلاب در مفتح شرقی اشاره کرد که برای سکنه آنجا غیر قبل تحمل است. ایستگاه‌ها در حاشیه شهر باعث شده بوی بد و نامطبوع در آنجا شده و مردم آن منطقه را اذیت می کند.

تصویب طرح شناسایی و حذف گونه‌های گیاهی ناسازگار با اقلیم مشهد و سلامت انسان

ماده واحده: شهرداری مشهد مکلف است برنامه جایگزینی گونه‌های ناسازگار با اقلیم و سلامت در شهر مشهد مقدس را طی مدت ۳ ماه تهیه و شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

تبصره۱. کاشت هر نوع گونه‌های ناسازگار با اقلیم و سلامت انسان در محیط شهری ممنوع بوده و هزینه مصروفه فاقد اعتبار محسوب خواهد شد.
تبصره۲. شهرداری مشهد موظف است فهرست گونه‌های ناسازگار و آب دوست را طی مدت یکماه تهیه و به شورای شهر ارسال نماید.

هشت عضو شورای شهر مشهد در این جلسه از صحن به شهردار مشهد تذکر دادند: این موضوعات شامل موارد زیر است:
عدم گشایش به موقع اعتبارات ردیف‌های پروژه‌های مطالعاتی سال۱۴۰۱

عدم گشایش و جذب اعتبار و پیشرفت فیزیکی مطالعات کلان پروژه‌ها

عدم انعقاد قرارداد طرح مطالعاتی چارچوب ضوابط و مقررات مظاهر شهری با رویکرد اسلامی ایرانی در مشهد

عدم اقدام موثر و انعقاد قرارد و تعیین تکلیف م‌وضوع مطالعات تهیه طرح موضوعی ارزیابی و رفع نواقص مناسب سازی ساختمان‌های شهرداری برای معلولین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->