کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اضافه بار با ارائه قبوض صوری!

  • کد خبر: ۱۴۰۱۵۳
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
اضافه بار با ارائه قبوض صوری!
سید جعفر شمس با بیان اینکه بیشترین درخواست مطرح شده از سوی شهروندان پارک حاشیه خودرو‌های سنگین مقابل منازل و واحد‌های صنفی است، می‌گوید: پارک حاشیه‌ای خودرو‌های سنگین، آسیب‌های زیست محیطی به دنبال دارد. یکی از سیاست‌های اصلی ما تأمین زیرساخت‌های پارک و توقفگاه خودرو‌های سنگین است.

سید مهرداد امیر کلالی | شهرآرانیوز؛ «خودرو‌های سنگین حمل بار در کوچه‌های فرعی شهر پارک و برای همسایه‌ها مزاحمت‌های جدی ایجاد می‌کنند. گاهی رانندگان این خودرو‌ها به صورت شبانه روزی در حاشیه خیابان و کوچه‌ها خودرو خود را پارک می‌کنند. چرا شهرداری برای سامان دهی این معضل در شهر فکری نمی‌کند؟»

«برخی رانندگان خودرو‌های حمل بار، تناژی مازاد حد متعارف را در ساعات شلوغی و پیک تردد در مرکز شهر حمل می‌کنند. احتمال خطر جدی هم برای خود راننده و هم برای سایر خودرو‌های عبوری وجود دارد. چند روز پیش یکی از همین وانت‎های حمل بار آن چنان بار حمل می‌کرد که هر آن منتظر سقوط اقلام از بالای وانت بودیم. چه نظارتی بر این خودرو‌ها وجود دارد؟»
«هفته گذشته اثاث کشی داشتم و وانت حمل بار بابت مسافتی کوتاه مبلغ زیادی درخواست کرد که اصلا منطقی نبود. مگر وانت‌های حمل بار نرخ مصوب ندارند که هر مبلغی را از مردم درخواست می‌کنند؟ رانندگانی را که به صورت غیرمجاز بار حمل می‌کنند چطور شناسایی کنیم؟»

مساحت توقفگاه‌ها دوبرابر می‌شود

این عبارات تنها بخشی از پیامک‌های مردمی حاوی گلایه از جولان خودرو‌های حمل بار درون شهری است. برای پیگیری این مشکلات، به سراغ مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد می‌رویم. سید جعفر شمس با بیان اینکه بیشترین درخواست مطرح شده از سوی شهروندان پارک حاشیه خودرو‌های سنگین مقابل منازل و واحد‌های صنفی است، می‌گوید: پارک حاشیه‌ای خودرو‌های سنگین، آسیب‌های زیست محیطی به دنبال دارد. یکی از سیاست‌های اصلی ما تأمین زیرساخت‌های پارک و توقفگاه خودرو‌های سنگین است.

او بیان می‌کند: احداث یک توقفگاه ۲/۴ هکتاری برای خودرو‌های سنگین را در دستور کار داریم که سال آینده به بهره برداری می‌رسد. با بهره برداری از این مجموعه، کل مساحت توقفگاه‌های شهری دوبرابر می‌شود. درباره انضباط ترافیکی در شهر نیز حوزه نظارت و بازرسی به صورت مستمر به صورت ارشادی و نظارتی و کنترلی برخورد‌های لازم را با رانندگان متخلف انجام می‌دهد.

راه اندازی سیستم توزین در حال حرکت

او با اشاره به اینکه برنامه ما در حوزه اضافه تناژ، دو محور دارد، بیان می‌کند: علاوه بر جریمه راهور، مصوبه‌ای درباره خساراتی که اضافه تناژ به زیرساخت‌های شهری وارد می‌کند در شورای اسلامی شهر تصویب شده است و براساس همین دستورالعمل با خودرو‌هایی که اضافه تناژ دارند برخورد می‌کنیم.

ترفند ارائه قبوض صوری

شمس ادامه می‌دهد: همه خودرو‌ها باید قبض باسکول معتبر داشته باشند. بااین حال برخی خودرو‌ها قبض صوری درست می‌کنند که برای مقابله با این اقدام، دستگاه‌های باسکول سیار داریم که میزان تناژ را در محل اندازه گیری می‌کنیم. باوجوداینکه ما نظارت‌ها را سه برابر کرده ایم، برای حل ریشه‌ای این معضل به سمت نظارت‌های هوشمند رفته ایم که در کشور برای اولین بار در مشهد ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد می‌گوید: برای سیستم توزین در حال حرکت، دور محور اصلی شهر را پیش بینی کردیم و به زودی این بستر برای خودرو‌های حمل بار در حال حرکت که اضافه تناژ دارند اعمال می‌شود؛ بدین معنا که جریمه برای آن خودرو محاسبه می‌شود. در این سیستم هوشمند وزن خودرو‌ها لحظه‌ای اندازه گیری می‌شود و در این مورد سخت گیری‌ها دقیق و سخت است.

نرخ باربری ثابت است

او درباره نرخ حمل بار نیز بیان می‌کند: فرایند صدور مجوز‌ها از طریق سامانه جامع بار است. مبالغ دریافتی هم ثابت است، ولی ممکن است مشتری به شرکت حمل ونقل باری مراجعه کند و آن شرکت مبلغ بیشتری بگیرد که تخلف محسوب می‌شود. متخلف در واقع همان نرخ ثابت را به حساب سازمان واریز می‌کند و البته ما بر این موضوع نظارت داریم و اگر شهروندی مبلغ بیشتری پرداخت کرده باشد و اسناد لازم را به سازمان ارائه دهد، قطعا مجوز شرکت متخلف را لغو می‌کنیم.
شمس می‌افزاید: نرخ تعرفه‌ها را اتحادیه صادر می‌کند و شرکت‌هایی که در حوزه حمل بار فعالیت دارند، می‌توانند درجات یک، دو و سه را اخذ کنند؛ به عنوان مثال شرکت درجه یک باید پارکینگ داشته باشد.

محدودیت زمانی و مکانی برای تردد

این مقام مسئول با بیان اینکه حمل ونقل بار به صورت بیست وچهارساعته و توقف ناپذیر است، تصریح می‌کند: بااین حال ما از لحاظ موضوعات محیط زیستی و کنترل ترافیک هسته مرکزی شهر، محدودیت‌های زمانی و مکانی را برای خودرو‌های حمل بار لحاظ کردیم که نمی‌توانند در هر ساعتی در هسته مرکزی تردد و عبور و مرور زائران و مجاوران را دچار اختلال کنند.
شمس درباره نحوه شناسایی خودرو‌های دارای مجوز می‌گوید: روی درِخودرو‌هایی که مجوز دارند برچسب علامت سازمان حمل ونقل بار درون شهری، شماره مجوز و تاریخ صدور نصب شده است؛ بنابراین شهروندان می‌توانند هرگونه تخلفی را به سازمان یا سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا به موضوع رسیدگی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->