اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو هفته آینده به مشهد می‌رسد

  • کد خبر: ۱۴۲۸۴۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو هفته آینده به مشهد می‌رسد
مدیرعامل شرکت قطار‌شهری شهرداری مشهد از ورود مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو به مشهد تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم این بود که شش رام قطار یک‌سال پیش وارد مشهد و مونتاژ شد. به‌دلیل نقص در سیستم سیگنالینگ از این قطار‌ها در خط ۲ مترو مشهد استفاده نشد و توانستیم با واریز یک‌میلیون یورو به چین، کارشناسان چینی را به مشهد بیاوریم و متخصصان این کشور هم‌اکنون به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول سیگنالینگ هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که ما برای این قطار‌ها داریم، این است که ابتدا در خط ۲ استفاده و تست شوند و سپس در خط ۳ مترو که در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهد شد، بهره‌برداری شوند. یکی از مشکلات عدیده کشور نداشتن قطار است و ما در مشهد به‌خوبی در این زمینه سفارش قطار دادیم.

کیامرز ادامه داد: امیدواریم تا ۱۰ روز آینده عملیات سیگنالینگ به پایان برسد و در مراسمی با حضور مدیران و مسئولان شهری و کشور ورود این قطار‌ها را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه قطار‌های خط ۲ تکمیل شده است و بدون نیاز این قطار‌های جدید هم می‌توان زمان رسیدن قطار به ایستگاه را کاهش داد، با اضافه‌شدن این شش رام قطار جدید می‌توان زمان سررسید هر قطار را تا ۴ دقیقه کم کرد.

وی اضافه کرد: علت ورود این قطار‌ها به خط دو انجام تست ۶۰هزار کیلومتر است که بعد از انجام این تست برای خط ۳ آماده خواهند شد.

کیامرز درباره آخرین وضعیت خط ۳ مترو مشهد نیز گفت: شش کیلومتر از تونل این خط تکمیل شد و مرحله اول ریل‌های این خط که با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد داشته‌ایم، تولید شده است. امیدواریم تا هفته آینده قسمت اول ریل‌ها به مشهد برسد.

وی افزود: در قسمت تأمین تجهیزات به‌دلیل اینکه باید ۸۰۰میلیارد تومان نقد واریز کنیم، عقب هستیم. امیدواریم بتوانیم به برنامه برسیم. همچنین ریل‌های خط ۳ زمانی نصب خواهد شد که کار ایستگاه‌ها و تونل به‌صورت کامل تمام شود، زیرا نصب ریل دو ماه بیشتر زمان نیاز ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->