معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

از مسابقه کتابخوانی تا برگزاری شب‌ شعر برای «حاج قاسم» در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۳۰۳۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
از مسابقه کتابخوانی تا برگزاری شب‌ شعر برای «حاج قاسم» در مشهد
قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های این اداره کل را به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف امینی در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به برنامه‌های مربوط به گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در خراسان رضوی و مشهد اظهار کرد: باید توجه داشت شهید سلیمانی شخصیت فرهنگی و تاثیرگذاری داشت و از همین رو است که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در این ایام برنامه‌هایی برای بزرگداشت مقام آن شهید برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز برنامه‌هایی در این خصوص مد نظر است که در حال برگزاری است. یکی از این برنامه‌ها برگزاری مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی سه» است. باید توجه داشت این مسابقه هر سال برگزار می‌شد و امسال هم به سومین دوره خود رسید.

امینی تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی سه در ۲ مقطع سنی بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌شود. منبع بزرگسالان شرکت‌کننده در این مسابقه کتاب «رفیق خوشبخت ما» است. منبع کودکان و نوجوانان نیز کتاب «قهرمان میدان» است.

قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی در مشهد همزمان با سالگرد شب شهادت شهید سلیمانی گفت: این برنامه دیشب، ۱۱ دی، همزمان با وداع پیکر یکی از شهدای گمنام در مسجد فاطمیه واقع در بلوار امامت مشهد برگزار شد که سخنرانان آن حجت‌الاسلام راشد یزدی و مرتضی عفتی، از همرزمان شهید سلیمانی، بودند.

امینی خاطرنشان کرد: در کنار این‌ها یکسری شب‌های شعر نیز با همکاری انجمن‌های ادبی در کلیه شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شده و یا در حال برگزاری است که عمدتا با محتوای مقاومت و ایثار بوده است.

وی از انتشار ۵۰۰۰ نسخه از یک پوستر با محتوای مربوط به شهادت شهید سلیمانی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: این پوستر نیز در موسسات فرهنگی و مساجد مشهد و استان در حال توزیع است. همچنین تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی هم یکی دیگر از برنامه‌های مربوط به این ایام است. علاوه بر این در سینما‌ها و پیش از اکران فیلم‌های سینمایی کلیپی مربوط به شهادت سردار سلیمانی پخش می‌شود.

قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: موسسات فرهنگی و هنری استان و همچنین موسسات قرآنی کلیپ‌هایی داشته‌اند که در حال انتشار آن در فضای مجازی هستند. یک نمایشگاه عکس هم تحت عنوان نمایشگاه «مقاومت پیروزی» در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات دلنوشته نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این ایام دنبال می‌شود. این برنامه‌ها توسط انجمن‌های ادبی به صورت پراکنده در شهرستان‌های استان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

امینی افزود: همچنین یکسری برنامه اختصاصی برای کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و خانواده‌های‌شان در حال برگزاری است که یکی از آن مسابقه کتابخوانی با منبع کتاب «تحلیل معنایی الگوی فرهنگی و سیاسی سردار سلیمانی» است که با رویکرد تبیین شخصیت حاج قاسم تالیف شده است.

وی با بیان اینکه نشست‌های بصیرت‌افزا نیز در این ایام برای تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآن و عترت از برگزارکنندگان اصلی این نشست‌ها هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->