توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟
سرخط خبرها

یک نماینده مجلس: هنوز برای جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن‌ها تصمیمی گرفته نشده است

  • کد خبر: ۱۴۳۷۴۶
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
یک نماینده مجلس: هنوز برای جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن‌ها تصمیمی گرفته نشده است
یک نماینده مجلس اعلام کرد هنوز تصمیمی برای جرم انگاری استفاده از VPN و فیلترشکن گرفته نشده است و اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند باید در اولویت برخورد قانونی قرار گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز - یک نماینده مجلس اعلام کرد هنوز تصمیمی برای جرم انگاری استفاده از VPN و فیلترشکن گرفته نشده است. به اعتقاد سعیدی اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند باید در اولویت برخورد قانونی قرار گیرند.

براساس گزارشی که ایسنا منتشر کرد قوه قضاییه موظف شده با فروشندگان فیلترشکن غیرمجاز برخورد قانونی کند. طرح این موضوع، اذهان عمومی را با یک سؤال جدی روبه رو کرده است: «آیا استفاده از VPN و فیلترشکن جرم است و کاربران نیز مجازات خواهند شد؟».

در همین رابطه، «معین‌الدین سعیدی»، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با انتخاب اعلام کرد هیچ تصمیمی برای جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن گرفته نشده است: «تا جایی که در این زمینه می‌دانم هنوز تصمیمی گرفته نشده و طرحی هم ارجاع داده نشده است. تا آنجایی که اطلاع دارم، مجلس هم به دنبال این قضیه نیست.»

او گفت اگر قرار است این اتفاق بیفتد، مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند حتماً باید در اولویت برخورد قانونی قرار گیرند:

«وقتی که بسیاری از مسئولان عالی اجرایی از پلتفرم‌های فضای مجازی فیلتر شده استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند این دوگانگی را بعداً توجیه کنند؟ البته که عملاً هم این امر را ما داریم می‌بینیم، ولی مردم این دوگانگی را نمی‌پذیرند.»

استفاده مسئولان دولتی و حکومتی از پلتفرم‌های فیلتر شده نیز تقریباً به امری عادی تبدیل شده است. بررسی‌های دیجیاتو در خرداد ماه امسال نشان داد بیش از ۲۶۰ مقام رسمی از اعضای هیئت دولت گرفته تا مجلس، شورای شهر تهران و سایر نهاد‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و… در توییتر فعال هستند.

لازم به ذکر است روز گذشته ایسنا گزارش داد که طبق تصمیمات اخذ‌شده در کشور، وزارت ارتباطات بایستی فیلترشکن‌ها را شناسایی و از دسترس خارج کند. قوه قضاییه نیز موظف شده است با همکاری وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، با فروشندگان فیلترشکن برخورد قانونی و متخلفان را مجازات کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->